וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: סיאט לאון החדשה

29.1.2020 / 5:11

סיאט לאון החדשה בדור הרביעי שלה מגיעה עם עיצוב בוגר, ארוכה ומרווחת יותר מהדור היוצא. תוצע בתצורות האצ'בק וסטיישן ולא שלוש דלתות כבעבר. מועד השיווק בישראל טרם ידוע

סיאט לאון החדשה/יצרן

קבוצת המשפחתיות הקומפקטיות אמנם פחות פופולרית מבעבר, אבל באירופה, גם זו של חדירת הקרוסאוברים - יש לקבוצה הזו משקל עצום מבחינה כלכלית ליצרניות. אם מביאים בחשבון שהלאון, עתה בדור הרביעי שלה היא רבת מכר אדירה של סיאט, אי אפשר להפחית בחשיבות של הדגם הזה עבור היצרנית הספרדית-גרמנית. שאת 2019 סגרה עם השנה הטובה ביותר ב-70 שנותיה.

לאור הירידה בביקוש לתצורות שלוש דלתות, לאון החדשה מוצגת רק בתצורת האצ'בק חמש דלתות ובסטיישן (לפחות בשלב זה). עם 437 ס"מ לאורך, רוחב של 180 ס"מ וגובה של 146 ס"מ, ההאצ'בק ארוכה ב-8.6 ס"מ מהדור היוצא, צרה ב-1.6 ס"מ ונותרה ללא שינוי בגובה. בסיס הגלגלים הוסיף 5 ס"מ ל-269 ס"מ. בתצורת הסטיישן היא מוסיפה 9.3 ס"מ לאורך שעומד על 464 ס"מ כאשר בשאר המימדים היא זהה להאצ'בק. תא המטען של תצורת הסטיישן עלה ב-30 ליטרים ל-617 ליטר, בעוד זה של ההאצ'בק נותר ללא שינוי עם 380 ליטרים. היא ארוזה בעיצוב שמזכיר קצת את הטראקו הגדול, במיוחד ביחידות התאורה מאחור ובאזורים מסוימים כמו קורה c את הדור היוצא, אבל עם קימורים שריריים שבזויות מסוימות מזכירים את מאזדה 3 וזו מחמאה גדולה.

הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
רמת הגימור אקסלנס הולכת למראה המהודר/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים העיצוב מיישר קו עם ההופעה המינימליסטית שראינו גם בגולף החדשה. הגה שלוש צלעות ומאחוריו לוח מחוונים וירטואלי בגודל 10.25 אינץ'. מסך המולטימדיה הגדול (10 אינץ' עם תמיכה במחוות יד במאובזרות 8 אינץ' בגרסאות הבסיס) צף בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ומתחתיו שליטה במגע בבקרת האקלים. כמו במכוניות אחרות מודרניות, הסידור הזה דוחק את פתחי המיזוג למיקום לא אידיאלי. בחלקה התחתון יש משטח טעינה אלחוטי לנייד, ובורר הילוכים בצורת מתג במקום ידית מסורתית מפנה מקום אחסון בין הנהג לנוסע.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: קופרה אטקה

לכתבה המלאה
הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים מינימליסטי, לוח מחוונים וירטואלי וצג 10.25 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות, פתחי המיזוג הם קורבן האופנה/אתר יצרן, יצרן

לאון החדשה תוצע בארבע רמות גימור, רפרנס, סטייל, אקסלנס ו-FR השתיים האחרונות הן המאובזרות ביותר, כאשר האקסלנס הולכת להידור וה-FR למראה הספורטיבי. כל רמות הגימור מציעות כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד, שקעי USB מלפנים ומאחור. חישוקי 16 אינץ' לגרסאות הבסיס או 17 כאופציה. גרסאות ה-FR מקבלות כיול בולמים שונה, חישוקי 17 אינץ' (או 18 כאופציה). רמות הגימור הגבוהות גם מציגות בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים.

הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
נכון לעכשיו תוצע בתצורות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן/אתר יצרן, יצרן

סיאט לאון היא המכונית המקושרת הראשונה של סיאט ותציע תמיכה מקוונת למערכות ניווט ובידור בשווקים נתמכים, בנוסף, בגרסאות הפלאג אין, היא תאפשר לבעלים לשלוט בניהול הטעינה מרחוק באמצעות הטלפון. לא מן הנמנע שעל בסיס מערכות אלו היא תוכל גם להתפתח לתקשורת רכב-תשתית מתקדמת בעתיד. מערכת המולטימדיה עם הפעלה קולית, תמיכה באנדרואיד אוטו וגם באפל קארפליי לראשונה גם באופן אלחוטי למכשירי אפל (על בסיס בלוטות' או WLAN).

הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
גדילה לאורך ובבסיס הגלגלים/אתר יצרן, יצרן

שורת המנועים של הלאון, הם אלו שפגשנו ונפגוש בקבוצת פולקסווגן. החל ב-1.0 ליטר שלושה צילינדרים עם 90 כ"ס ובגרסה אחרת שלו 110 כ"ס, עבור ב-1.5 ליטר עם 130 או 150 כ"ס (בעל מערכת השבתת צילינדרים) ומנוע ה-2.0 ליטרים 190 כ"ס של הקבוצה. תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמד תוצע גם כן. גרסאות ה-110 כ"ס של מנוע ה-1.0 ליטר וכן מנוע ה-1.5 ליטר יוצעו, עם מערכת היברידית קלה של 48 וולט, שאינה מאפשרת תנועה בכוח החשמל, אבל מסייעת למנוע הבנזין בהאצה מהמקום, מאפשרת גלישה לעצירה במהירות איטית בכוח החשמל וכן מאריכה את פרקי הזמן בהן המכונית יכולה להישאר עם מנוע כבוי ועדיין לתמוך בצרכני החשמל השונים. אגף הדיזל כולל מנוע אחד 2.0 ליטרים בשתי רמות הספק 115 ו-150 כ"ס. כמו אחיותה לפלטפורמת ה-MQB איבו סקודה אוקטביה ופולקסווגן גולף, גם הלאון תקבל גרסת פלאג אין היברידית. גם פה שילוב של מנוע 1.4 ליטר ומנוע חשמלי עם סוללת 13 קילוואט-שעה שמייצרים 204 כ"ס משולבים. גרסה זו תגיע עם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה. הטווח החשמלי המוצהר עומד על כ-60 ק"מ.

הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
גרסאות הפלאג אין עם 204 כ"ס/אתר יצרן, יצרן

סיאט מצהירה שהלאון היא המכונית המתקדמת ביותר בטיחותית שהיא ייצרה. מעבר למערכות הבטיחות המתקדמות המוכרות, יש לה בקרת שיוט אדפטיבית שעושה שימוש גם בנתוני נתיב הנסיעה מה-GPS כדי להתאים את מהירות המכונית לעיקול, מערכות קדם תאונה להגנה על הנוסעים שפעילות בתנועה וגם בעמידה, מערכת ה-DCC ראשי תיבות של Dynamic Chassis Control אמורה לאפשר שליטה טובה יותר במכונית עם התאמה של המנוע ותגובות ההיגוי לרמת האחיזה של המכונית. התרעה חזותית וקולית במקרה של פתיחת דלת כאשר רכב, אופניים או הולך רגל מתקרבים.

הלאון החדשה צפויה להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית, אולם מועד השיווק המדויק טרם ידוע.

הוצגה: סיאט לאון החדשה. יצרן, אתר יצרן
הוצגה: סיאט לאון החדשה/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully