וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס S קלאס בישראל: תכינו מיליון שקלים

22.12.2020 / 15:45

במחיר שמתחיל ב-1,090,000 שקלים, מרצדס S קלאס תציע (שוב) את המתכון שהיא מתמחה בו מאז 1972. וגם הפעם המסורת הזו פוגשת טכנולוגיה עילית

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
דור שביעי למצוינות בקבוצת הפאר/אתר יצרן, יצרן

כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל מתחילה בשיווק ה-S קלאס החדשה בישראל. הדור החדש, השביעי במספר לשם S קלאס שהוצג ב-1972, או העשירי אם אתם מתחילים את הספירה בפונטון של 1954 כמייצגות של ספינות הדגל של מרצדס.

הדור החדש שבמרצדסית מכונה W223, מגדיל עוד יותר את האריזה הלא קטנה של יאכטת היבשה הזו, במיוחד בגרסאות בסיס הגלגלים הארוך שמגיע בשלב זה לישראל. זה אומר שאתם צריכים להכין חניה של 529 ס"מ לפחות וברוחב של 192 ס"מ. הגובה הוא 150 ס"מ. אבל חניה היא כנראה הבעיה האחרונה של לקוחות המכונית הזו - מה שחשוב להם הוא מה יש בין הגלגלים ושם מדובר ב-322 ס"מ וזה אומר המון מקום בתא הנוסעים, כולל מצב שכיבה בחלק מהגרסאות. יש גם המון מקום בתא המטען - 550 ליטרים של מקום.

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
תחנות בזמן של מכונית הפאר של מרצדס, ה-W116 שהייתה הראשונה לכינוי S קלאס היא השלישית משמאל/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים, ה-S קלאס ממשיכה להגביה את הרף ולהציג שילוב של מראה קלאסי עם הרבה עור ועץ יחד עם טכנולוגיה מתקדמת. מוקד המשיכה המיידי הוא מסך המגע הענקי בגודל 12.8 באמצע הקונסולה, זהו המסך הגדול יותר שמוצע עם המכונית (בחו"ל משווקת גם גרסה "צנועה" של 11.9 אינץ'), לצידו מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי של 12.3 אינץ' עם תצוגה עילית. בגרסאות ה-S500 גם עם אופציה לתצוגת תלת מימד ותצוגה עילית על גבי השמשה בשילוב מציאות רבודה.

עוד בוואלה!

120 שנים למרצדס האמתית הראשונה

לכתבה המלאה
מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
הקווים הנקיים והקלאסיים, העור והעץ משובצים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר/אתר יצרן, יצרן

ומכיוון שרשימות הפינוקים במכוניות כאלו ארוכות מאוד, נתעכב על הבולטות והמעניינות יותר כמו 10 תוכניות עיסוי שונות למושבים הקדמיים, 10 כיוונים במושבים האחוריים, אופציה למערכת שמע של Burmester עם 31 רמקולים, כמה מהם גם בבסיס המושב ליצירת צליל 4D, תאורה קדמית דיגיטלית עם רזולוציה של יותר ממיליון פיקסלים ורק גירדנו את פני השטח. אגב, כמות האבזור הסטנדרטי כאן גבוהה בצורה ניכרת ביחס לזה שהיה בדור היוצא. חלק מתפיסת המותג החדשה של המותג שמוביל גילי פריאנטה מאז נכנס לתפקיד ומשתקף בכמעט כל דגם שהושק בשנה האחרונה.

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
לוח מולטימדיה 12.8 אינץ' ענקי/אתר יצרן, יצרן

ה-S קלאס לדורותיה הייתה חלוצת מערכות בטיחות, מדיפון רך סביב מסגרות החלונות בדור הראשון שלה ועד אימוץ מוקדם של מערכות כמו ABS, ESP, כריות אוויר ועוד. הדור הנוכחי מתהדר בכמה מערכות מובילות בתעשייה, כמו מערך ה-PRE SAFE שמכין את המכונית לפגיעה, כולל הגבהת המרכב למקסימום כדי לאפשר לשלדה לספוג אנרגיה במקום תא הנוסעים ורשימה ארוכה מאוד של התרעות, החל ב"שטח מת" כולל דו גלגלי ועד בלימה אוטומטית בזיהוי תנועה חוצה. אבל החלוציות שלה בתחום הזה עם הדור החדש הוא ציוד המכונית בכריות אוויר קדמיות ליושבי הספסל האחורי, אלו מתנפחות מגב המושבים הקדמיים ויחד עם כרית האוויר שמתנפחת בין הנהג לנוסע מביא אותה ל-12 כריות אוויר בסך הכל.

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
כרית אוויר בין הנהג לנוסע, וכרית בגב המושב להגנה על היושבים מאחור/אתר יצרן, יצרן

תחום הבולמים של ה-S קלאס, שאחראי על נוחות הנסיעה ממשיך לעשות שימוש במערכת בולמי האוויר AIRMATIC שבנוסף לשיכוך בהתאם לעומס וכמות הנוסעים ברכב, יאפשרו כאופציה את המערכת האקטיבית שמייצרת הגבהה של צד המכונית הנגדי לכיוון הפנייה כדי לשמור על מרכב מאוזן.

עוד מערכת שמופיעה כאן לראשונה היא ההיגוי האחורי של המכונית המאפשר גם לאחת במימדים שלה להשיג רדיוס סיבוב קטן משל ה-A קלאס הקומפקטית. זה קורה בזכות זווית צידוד נגדית של עד 10 מעלות לגלגלים האחוריים (לעומת מעלות בודדות במכוניות אחרות). במהירות גבוהה הגלגלים מופנים בכיוון של הקדמיים כדי לשפר את היציבות בפניות.

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
בולמי אוויר והיגוי אחורי של עד 10 מעלות בהתאם לגודל החישוק ורוחב הצמיג/אתר יצרן, יצרן

אחרון נשאר תחום יחידות ההנעה, אחרון לא כי הוא חביב, אלא כי הוא לא ממש השתנה עם המעבר לדור החדש. שני מנועי שישה צילינדרים בטור בשתי תצורות הנעה יוצעו בישראל.

מנוע דיזל בגרסת ה-S350 שתהווה את גרסת הכניסה, בנפח 3.0 ליטרים מפיק 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ ובאורח פלאי בועט את שני הטונות שלה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. ההנעה בגרסה זו היא אחורית ותיבת ההילוכים היא בעלת תשעה יחסי העברה.

הגרסה הבכירה לעת עתה היא ה-S500, גם פה שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים ותיבת תשעה הילוכים. אבל כאן עם מנוע בנזין, הנעה כפולה 435 כ"ס ו-53 קג"מ שמזניקים אותה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות קצרצרות. גרסה זו מצוידת גם במערכת הברידית קלה של מצברי 48 וולט עם מנוע עזר חשמלי.

גרסת הפלאג אין של ה-S קלאס, שהייתה להיט מקומי בזכות הטבת מס מסחררת של כרבע מיליון שקלים (שבוטלה) תגיע לייצור רק לקראת קיץ 2021.

מרצדס S קלאס החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מגיעים לפניה? בולמי האוויר ייאזנו את המרכב כדי לשמור על תא נוסעים מפולס/אתר יצרן, יצרן

ה-S קלאס תשווק בשלוש רמות גימור, הראשונה היא "פלטיניום" שתשודך לגרסת ה-350 ותעלה 1,090,000 אלף שקלים - קרוב מאוד למחיר אותו שיערנו שתקבל עם הצגתה.

מעליה תהייה גרסת ה-S500 ברמת הגימור "פלטיניום פלוס", עם חישוקי 20 אינץ', טאבלט במושב האחורי, בקרת אקלים ל-4 איזורים מערכת התאורה עם מיליון הפיקסלים, הגה בשילוב עור ועץ ועוד. כמה? 1,250,000 שקלים.

רמת הגימור הגבוהה ביותר כרגע היא ה"פלטיניום פלוס AMG" שמחירה 1,350,000 שקלים ולא מציגה פער בתחום האבזור אלא יותר מתמקדת בקישוטים "ספורטיביים" להופעה כמו חצאית קדמית, גלגל הגה קטום (אלוהים ישמור, למה!?) מצופה נאפה, דוושות ושטיחוני AMG ועוד.

למרות ההתיקרות ביחס לגרסה הקודמת שנמכרה כאן ה-S560 פלאג אין, מדובר סך הכל בעלייה מתונה יחסית בהתחשב בכך שמחירה בסוף חיי הדגם היה 900 אלף שקלים, לאור ביטול המס על מכוניות היוקרה הירוקות, העובדה שמדובר בגרסת בסיס הגלגלים הארוך, האבזור הסטנדרטי והטכנולוגיה פער המחירים מובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully