וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה של גניבות רכב הסתיימה. השנה הקרובה תהיה גרועה יותר

3.1.2021 / 16:48

חברת איתוראן ביצעה מחקר שהעלה כי בסיום כל תקופת סגר היה גידול משמעותי במספר גניבות הרכבים, מספר שיגדל ב-2021. אילו כלי רכב הגנבים הכי אוהבים? ולמה זה לא ישתנה בעתיד

בווידאו: במשמר הגבול פיצחו את השיטה שבעזרתה נגנבו מאות כלי רכב/דוברות משטרה

מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב בשנת 2020 קובע - בשנת משבר הקורונה, בסיום כל תקופת סגר היה גידול משמעותי במספר ניסיונות גניבות רכבים. המחקר בוצע במדגם של 600,000 כלי רכב. בשנת 2020 הרכבים הגנובים שעמדו בראש הרשימה היו ג'יפים וג'יפונים - כ- 32% מכלל הגניבות הרכב.

ניר שרצקי מנכ"ל איתוראן: "בשל מצב הכלכלי במשק והאבטלה, הצפי ב- הוא לגידול במספר גניבות הרכב ב-2021, לצד גידול בכל ענפי הפשיעה".

קיה ספורטאז'. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ג'יפים וג'יפונים - הרכבים הנגנבים ביותר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ממצאי המחקר

  • בשנת 2020 הובילה חברת "איתוראן" למעצרם של 120 חוליות גנבי רכב שמעצרן יחסוך למשק 8,160 גניבות רכב בטווח של שנה, חיסכון של 652 מיליון שקל למשק הישראלי.
  • איתוראן סיכלה ומנעה גניבתם של 9,080 כלי רכב בשנת 2020, בשווי מצרפי מוערך של 836 מיליון שקל.
  • ב-60% מאירועי הגניבה ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 13% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה אלימה, 14% באמצעות התחברות לשקעOBD , 10% באמצעות גרירת/העמסת הכלי וגניבתו 3% הרכב נשדד מבעליו או המפתח נשאר ברכב.
  • המדגם רחב ההיקף של איתוראן מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 32% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 24%, אזור הדרום עם 15%, אזור השפלה עם 10%, ירושלים עם 8%, אזור הצפון עם 7% ויו"ש עם 4%.
  • היעד המרכזי של גנבי הרכב בשנת 2020 היה שטחי הרש"פ (טול כרם, רמאללה וחברון) וזאת בדומה לשנים הקודמות.
  • ב-2020 התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים דרך המחסומים ופריצות בגדר ההפרדה מהרש"פ לערים רמאללה, קלקיליה וטול כרם הנמצאות בסמוך למרכז הארץ ואשר משמשות עבור הגנבים ערי מקלט לכל דבר ועניין.
  • בתקופה זו הגדילה איתוראן את השימוש באמצעים טכנולוגים, לסיכול גניבות רכב בינם: פריסה של רחפנים אצל 80 חוליות האכיפה של ושימוש במצלמות LPR.

עוד בוואלה!

התייקרות חלפים, בעיות מלאי וגל גניבות: כך הקורונה תשפיע עליכם

לכתבה המלאה
סיכום גניבת רכב 2019. פוינטר, צילום מסך
אלו היו שיטות הגניבה בשנת 2019, העלייה באחוז הגניבות בהן לגנב היה את מפתח הרכב אינה מקרית/צילום מסך, פוינטר

פרשנות: הדלת המסתובבת של גניבת מכוניות בישראל - קינן כהן

מספר גורמים חוברים לפריחה בגניבות הרכב בישראל, את השניים הבולטים מהם אנחנו מכירים כבר שנים והם התעצמו בתקופת הקורונה. במידה ולא ייעשה שינוי משמעותית בגישת המדינה לתופעה הזו - זה לא הולך להשתנות ואנחנו הולכים לשלם את המחיר.

עיקר "תעשיית" הגניבות נועדה להזין את שוק החלפים לרכב. רוב המכוניות שנגנבות חוזרות בסופו של דבר לכבישים שלנו, אבל לא במקשה אחת, אלא כאשר הן מפוזרות על פני כמה וכמה כלי רכב, משאבת דלק פה, פנס אחורי שם, דלת שמאל במכונית ההיא וטמבון אצל האחרת. ככל שיוסיף המצב הכלכלי להקשות על האזרחים, יותר ויותר מהם יתפתו למציאות של חלפים משומשים ממקורות עלומים ובזול. מכאן גם נגזרת רמת הסיכון לאותם כלי רכב פופולאריים שהחלקים עבורים מבוקשים מאוד.

הגורם השני הוא האפשרות הקלה והנוחה של "זימון" גניבה, כי בסופו של דבר למי יש זמן וכוח למכור את המכונית בלוח המודעות, לקבל עשרות טלפונים של נודניקים, להתמקח, להרגיש שדפקו אותנו, להסביר שהשפשוף בפגוש הוא לא עדות לאיזו תאונה נוראית שאתם מנסים להסתיר - אם אפשר פשוט לסדר שהרכב "יעלם" מהחניה ותוך יום-יומיים לקבל את הכסף מהביטוח. בסידור הזה כולם מרוויחים.

אגב, אם בהונאות ביטוח עסקינן, כדאי גם לשים לב לתופעה הבאה: בעלי מכוניות שמגיעים להסדר עם נהג משאית או מפעיל טרקטור שבתמורה לכמה אלפי שקלים שישמשו גם לתיקון הנזק, ייסע ברוורס אלים לתוך המכונית ויביא להשבתה שלה ואז יסתלק מהמקום. מאפשר לבעלים להגיש תביעת "באתי-מצאתי" לחברת הביטוח.

ואם נדמה לכם שהסידור הזה נוח לכולם וכל הצדדים מרוויחים למעט חברת הביטוח שצריכה לשלם, אז שלא נטעה, כמו בקזינו, גם כאשר אחת לכמה עשרות או מאות אלפי שחקנים מישהו יוצא עם ערימת שטרות - בכל שאר המקרים הבית תמיד זוכה, מספיק כדי שנצא מפסידים כולנו.

  • עוד באותו נושא:
  • איתוראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully