וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אור ירוק: 40 אחוזים מהנהגים מודים "אנחנו מסמסים בנהיגה"

7.1.2021 / 8:12

למרות האכיפה והקנסות ולמרות המודעות לסיכון, לנהגים בישראל פשוט קשה מאוד להניח את הטלפון בזמן נהיגה, כך עולה מסקר של עמותת "אור ירוק". 34% בעד העלאת הקנסות

צילום: דוברות המשטרה

למרות שאין נתונים מוכחים לשיעור המעורבות של נהגים מסמסים בתאונות דרכים, הנחת העבודה היא שהיסח דעת בעקבות שימוש בטלפון הנייד אחראי לחלק ניכר מתאונות הדרכים כתוצאה מסטייה מנתיב, חציית צומת באור אדום ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל - הגורמים המובילים את רשימת הסיבות לתאונות דרכים מדי שנה.

ועדיין, למרות המודעות, בסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" שנועד לבחון את שיעור הנהגים שמדברים, קוראים ושולחים הודעות בזמן נהיגה התוצאות מצביעות כי אחוז ניכר מהנהגים מוסיף לעשות שימוש בנייד בזמן נהיגה.

סקר אור ירוק - שימוש בנייד בנהיגה. צילום מסך: אור ירוק, צילום מסך
40 אחוזים ממשיכים לקרוא ולכתוב הודעות בזמן נהיגה/צילום מסך, צילום מסך: אור ירוק

על פי הסקר, בעוד 85 אחוזים מהמשתתפים הודו כי קריאת וכתיבת הודעות בזמן נהיגה מסוכנת, 40 אחוזים מהם עושים זאת. היחס היה דומה גם בשאלת השימוש בטלפון לדיבור ללא דיבורית, עליה השיבו 75 אחוזים כי היא מסוכנת -36 אחוזים הודו כי הם עושים זאת. מנגד, שיחה בנייד באמצעות דיבורית לא נתפסת כמסוכנת ורק 20 אחוזים הגדירו אותה ככזו, 86 אחוזים מהנהגים משוחחים כך בזמן נהיגה.

אולם נתון מצמרר אחר אמור להטריד את כל מי שנוסע בכבישים, 12 אחוזים ממשתתפי הסקר (יותר מאחד מכל 10 נהגים) הגדירו גלישה באתרי חדשות, ספורט, רשתות חברתיות ועבודה בזמן נהיגה היא פעולה המסוכנת במידה מעטה או לא מסוכנת כלל.

עוד בוואלה!

מגיפה משתוללת: ואנחנו לא מדברים על הקורונה

לכתבה המלאה
מצלמות תנועה - שימוש בטלפונים בנסיעה. חטיבת דובר המשטרה
איפה המצלמות הטקטיות/חטיבת דובר המשטרה

לפני כשלוש שנים הכניסה המשטרה לשימוש את מצלמות הדרך הטקטיות. המצלמות השחורות שהוצבו על עמודים כתומים בצד הכביש שימשו לתיעוד עבירות תנועה, אלום אלו נעלמו ולא נצפו בפריסה הרחבה שלהן מזה חודשים. הסקר אכן מאשר את זה, 53 אחוזים מהנשאלים לא ראה אותן כלל בחודש האחרון, 16 אחוזים לא יודעים לענות אם ראו או לא. אולם רוב של הציבור, 76 אחוזים מהם השיב כי צריך לעשות בהן שימוש לתיעוד עבירות תנועה וביריונות בכביש.

הנסקרים נשאלו גם בנושא סכום הקנס המוטל כיום על שימוש בנייד בזמן נהיגה, העומד על 1,000 שקלים. בעוד 11.7 אחוזים תמכו בהפחתת הסכום ו-34.8 תמכו בהשארת הסכום כפי שהוא, 34 אחוזים היו בעד העלאת הקנס ל-2,000, 3,000 או יותר מכך. 4.6 אחוזים אף תמכו בשלילת רישיון לנהגים אלו.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק אומר כי שימוש בפתרונות הטכנולוגיים הוא פתרון למחסור בכ-200 ניידות ומאות שוטרים לאכיפה. "זהו כלי אכיפתי והרתעתי שיכול לצמצם תאונות דרכים ולא נעשה בו שימוש באופן מלא. מדובר בלא פחות מחלמאות של המשטרה. הסקר מוכיח עד כמה הציבור כלל לא חושש להיתפס על ידי המשטרה וזאת למרות שרובו המוחלט מבין ומודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה. המשטרה חייבת לפרוס באופן מלא בכבישים האדומים את אותן מצלמות טקטיות כדי לשדר מסר של אפס סובלנות לנהגים שעושים שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ומסכנים את החיים של כולנו בכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully