וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט של גנבי הרכב ב-2021: משבשים סלולריים

7.1.2021 / 18:29

גנבי הרכב ממשיכים להשתכלל. השנה זינק השימוש במכשירי שיבוש אותות סלולארים במהלך הגניבה במטרה לחסום קריאות מצוקה. עלייה גם בניסיונות גניבה של דו גלגלי והיברידיות

פוינטר: סיכום 2020 בגניבות רכב. יח"צ,
המכוניות מסולקות לשטחים ושם מפורקות/יח"צ

הקורונה, משפיעה על כל תחומי החיים, כולל על זה של גניבות הרכב בישראל. על פי נתוני המערך המבצעי של פוינטר מקבוצת PowerFleet תקופת הקורונה אתגרה את הגנבים במספר היבטים כמו תנועה דלילה יותר בכבישים שמקשה עליהם להיטמע בה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר ואנשים שנמצאים בבתים במשך רוב שעות היום. מהצד השני מצאו הגנבים פתרונות למצבים האלו ומשנים את דפוסי הפעולה שלהם בהתאם להידוק ושחרור הסגר, כאשר בתקופות ההידוק הם מרכזים מאמצים בגניבות במשך היום ומתוך חניונים סגורים ונסתרים, עם החזרה לשגרה, הם גם חוזרים לפעילות ב"שעות העבודה" המקובלות בין 22:00 ל-5:00 שנותרו הפופולריות ביותר.

שני היבטים נוספים של הקורונה שבאו לידי ביטוי ברבעון השלישי של 2020 הם הביקוש לחלפים זולים (המעלה את הביקוש לגניבת מכוניות) בשל המצב הכלכלי בארץ. וכן יותר ויותר בעלי כלי רכב שפונים לשיתוף פעולה עם הגנבים לביום גניבה של המכונית. חמישית מהגניבות ברבעון השלישי של 2020 היו בשיטה זו.

פוינטר: סיכום 2020 בגניבות רכב. יח"צ,
חוליית גנבים בחניון תת קרקעי/יח"צ

השינוי הנוסף אותו מציינים בפוינטר הוא הזינוק בניסיונות הגניבה בהם נעשה שימוש במשבשים סלולריים בזמן הגניבה ב-70 אחוזים מנסיונות הגניבה נעשה שימוש במכשיר כזה (עליה של 250 אחוזים ביחס לשנה שעברה). המשבש שאינו חוקי בישראל, יוצר "מיסוך" על הקליטה הסלולרית ואותות GPS בסביבתו וכך חוסם התרעות על מיקום הרכב או הפריצה אליו. השימוש של פוינטר ברשת תקשורת ייעודית ונפרדת מסוגלת לזהות שימוש במשבש, ולעבור לתדרים חלופיים ובמקביל לשדר התרעה על ניסיונות השיבוש.

מבחינת שיטות הגניבה הנפוצות ביותר, עם 45 אחוזים שכפול המפתח הוא עדיין הנפוץ ביותר, בשיטה זו מתחברים הגנבים לשקע ה-OBD במכונית ו"משכפלים" מפתח חדש לרכב. במקום השני עם 28 אחוזים מהמקרים נעשה ניסיון הגניבה באמצעות "תקיפה אלימה" שבה מוחלף מחשב הרכב בחדש. במקום השלישי עם 18 אחוזים מהמקרים הייתה זו "גניבה על ידי מורשה" שבה משוכפל מפתח וקוד על ידי אדם שקיבל גישה למפתחות הרכב. בגניבת "דאבל" בה נפרץ הבית ובמקביל נגנבת המכונית יש קיטון ביחס לשנה שעברה, בפוינטר מסבירים זאת בשל שהייה של הלקוחות בבתים פרקי זמן ארוכים יותר השנה.

עוד בוואלה!

שנה של גניבות רכב הסתיימה. השנה הקרובה תהיה גרועה יותר

לכתבה המלאה
פוינטר: סיכום 2020 בגניבות רכב. יח"צ,
ב"תקיפה אלימה" מוחלף מחשב הרכב הקיים באחד חדש/יח"צ

איזור המרכז הוא גם השנה הסובל מעיקר הגניבות עם 37 אחוזים (35 אחוזים ב-2019), איזור השרון עם 33 אחוזים (עלייה מ-28 אחוזים ב-2019), איזור השפלה עם 8 אחוזים (11 אחוזים ב-2019), ירושלים והסביבה 9 אחוזים (10 ב-2019), איזור הצפון יורד מ-6 ל-4 אחוזים ואיזור הדרום עם 9 אחוזים לעומת 10 ב-2019.

מבחינת החלוקה לסוגי כלי הרכב, המכוניות הפרטיות והג'יפונים הם עדיין הנגנבים ביותר, ונתון מעניין הוא העלייה בגניבות של מכוניות היברידיות ככל שאלו הופכות לנפוצות יותר ויותר. כלי רכב מסחריים במקום השני עם 16 אחוזים ואחריהם משאיות עם 14 אחוזים. כמו כן בפוינטר מצביעים על עלייה בגניבות וניסיונות הגניבה של כלים דו גלגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully