וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית האופנועים החשמליים אנרג'יקה חוזרת

14.1.2021 / 18:57

עם יבואן חדש חוזרת יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית אנרג'יקה לישראל עם שלושה דגמים, נייקד, סטריטפייטר ואופנוע ספורט במחירים של בין 94 ל-138 אלף שקלים

אופנועי אנרג'יקה חוזרים. אתר יצרן
אנרג'יקה EGO/אתר יצרן

שלוש שנים וחצי אחרי הסיבוב הקודם שלהם, חוזרים אופנועי אנרג'יקה לישראל, הפעם תחת כנפי ליגל יבואנית דוקאטי לישראל. השוק המקומי הלך כבר כברת דרך משמעותית מבחינת הקליטה של כלי רכב חשמליים ואלו הולכים ומגדילים את חלקם מדי שנה, כאשר הקצב צפוי להתגבר.

אולם בשוק הדו גלגלי למעט כניסה של קטנועים חשמליים, כלים חשמליים לא באמת הותירו חותם. השילוב של שוק שמרני, היצע מצומצם, כלים שעדיין לא מצליחים להציע את יחסי המשקל-הספק וכמובן רחוקים מאוד מהגמישות של אופנועי בנזין עדיין מרחיקים מהם לקוחות. אולם גם העולם הדו גלגלי בדרך לשקע ואנרג'יקה האיטלקית היא אחת החלוצות בתחום, כולל אספקת הכלים למירוצי המוטו E סבב המירוצים לאופנועים חשמליים ב-MotoGP.

לישראל יגיעו בשלב זה שלושה דגמים, ה-Eva EsseEsse9, ה-Eva Ribelle וה-Ego.

אופנועי אנרג'יקה חוזרים. אתר יצרן
Eva EsseEsse9 נייקד איטלקי חשמלי/אתר יצרן

Eva EsseEsse9

האופנוע שישמש כ"כרטיס הכניסה" של אנרג'יקה, משלב עיצוב נייקד נקי למחפשי אופנוע יום יום שימושי חשמלי. המנוע החשמלי מפיק הספק של 109 כ"ס ו-18.3 קג"מ (ואפילו 20.3 קג"מ בגרסת ה-RS) והביצועים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות בדגם הבסיס ועד 2.8 שניות בגרסת ה-RS ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. בהתאם לגרסה משתנה גם קיבולת הסוללה וכן הטווח, כאשר דגם הבסיס יעשה שימוש בסוללת 13.4 קילוואט שעה וה-EsseEsse9+ בסוללת 21.5 קילוואט שעה.

כמו כל דגמי היצרני שחולקים את אותם מכלולים גם פה יש הינע סופי באמצעות שרשת, מזלג קדמי של מרזוקי 43 מ"מ, בלמים של ברמבו על דיסק 330 כפול מלפנים ו-240 יחיד מאחור ו-ABS של Bosch.

עוד בוואלה!

אופנוע משומש: ככה עושים את זה נכון

לכתבה המלאה
אופנועי אנרג'יקה חוזרים. אתר יצרן
ה-EsseEsse9 כאן עם תיקי צד/אתר יצרן

הטווח הוא 200 ק"מ במסלול עירוני, 130 ק"מ בכביש מהיר ו-160 ק"מ משולב עם סוללת ה-13.4. הסוללה הגדולה יותר מעלה את הטווחים ל-400 בעיר, 230 משולב ו-180 בכביש מהיר. הכלים תומכים בטעינת DC מהירה שם ניתן לטעון 400 ק"מ בשעת טעינה, הספק הטעינה משקע רגיל עומד על 63.5 ק"מ בשעה, כאשר כבל הטעינה מסופק עם האופנוע להוציא ה-EsseEsse9 הבסיסי.

עוד באופנוע: מצב "חנייה" המגביל את המהירות ומאפשר גם הילוך אחורי, ארבעה מצבי רכיבה (עיר, גשם, חיסכון וספורט), בקרת שיוט, חיישן תאורה, אחריות של שנתיים לאופנוע ושלוש שנים לסוללה, ארבעה מצבי עוצמת טעינה רגרנטיבית, בקרת משיכה, בקרת שיוט, לוח מחוונים TFT ועוד.

מחירים:
EsseEsse9 עם סוללת 13.4 קוט"ש: 94 אלף שקלים
EsseEsse9 עם סוללת 21.5 קוט"ש: 119 אלף שקלים

אופנועי אנרג'יקה חוזרים. אתר יצרן
Ego אופנוע ספורט חשמלי, זה עדיין לא מתגלגל על הלשון/אתר יצרן

Ego

ה-Ego ששווק פה גם בגלגול הקודם של המותג עבר שורת עדכונים עוד בשנת 2020 הוא בעל הספק של 145 כ"ס. גרסת ה"קורסה" שלו היא זו שמשמשת בסבב ה-moto E הכל-חשמלי. הבסיס כאמור דומה בכל האופנועים מבחינת המכלולים, אבל ה-Ego מקבל בוסט לא רק בכוח אלא גם במומנט שנע בין 20.3 ל-21.9 קג"מ בהתאם לגרסה וכן תאוצה ל-100 קמ"ש שנעה בין 2.8 שניות ל-2.6 שניות בדגם החזק ולשניהם מהירות מירבית של 240 קמ"ש.

גם פה שתי הסוללות המוצעות הן 13.4 או 21.5 קילוואט-שעה והטווחים זהים לאלו של ה-EsseEsse9. שיפור משמעותי בטווח ויכולת הטעינה המהירה שלו אמנם משפרים את רמת ההתאמה שלו לשימוש כאופנוע ספורט. עם טווח מירבי של 150 ק"מ בעבר הוא יכל לשמש אתכם רק אם אתם גרים ממש ליד המסלול או כביש הרכיבה, בטח לא מאפשר טיול. מצד שני, כאשר אופנועי סופרספורט נמצאים מתחת ל-200 ק"ג, הוא, עם 258 ק"ג לא בדיוק בלרינה.

מחירים:
Ego עם סוללת 13.4 קוט"ש: 112 אלף שקלים
Ego עם סוללת 21.5 קוט"ש: 138 אלף שקלים

אופנועי אנרג'יקה חוזרים. אתר יצרן
Eva Ribelle סטרייטפייטר מחשמל/אתר יצרן

Eva Ribelle

הסטריטפייטר של אנרג'יקה הוא בדיוק מה שעושה סטריטפייטר, לוקח אופנוע ספורט (במקרה שלו ה-Ego), מפשיט ממנו את הפלסטיקה ושם כידון שטוח ופרצוף קשוח. עם היכולת של כלים חשמליים לתת את כל הכוח כבר מהמטר הראשון ובלי להסתבך עם מרחקים ארוכים, יש מצב שהוא באמת הולך מכונה מאוד מדליקה בעיר.

כאמור, טכנית הוא זהה לחלוטין ל-Ego למעט תנוחת הרכיבה השונה, היעדר הפירינג והמהירות המירבית שלו שכאן עומדת על 200 קמ"ש.

ה-Eva Ribelle ישווק רק בגרסת סוללת ה-21.5 קוט"ש עם טווח של 400 ק"מ בעיר, 230 ק"מ ברכיבה משולבת ו-180 בכביש בינעירוני.

מחיר: 137 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully