וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ גרנד צ'ירוקי L עם שבעה מושבים

15.1.2021 / 14:19

ג'יפ מציגה דור חמישי לגרנד צ'ירוקי, הנמצא איתנו מאז 2009. דגם L הכל-חדש גדול וטכנולוגי יותר, מפנק יותר ופחות מתאים לנהיגת שטח. עם שבעה מושבים ורמת גינדור גבוהה, הוא עשוי לפתות לקוחות רבים

ג'יפ גרנד צ'ירוקי L. אתר יצרן
בשלב ראשון מוצגת גרסת ה-L, הגרסה הקצרה יותר תתווסף בהמשך/אתר יצרן

בראשית היה CJ המקורי, האייקון שהתחיל את הכול. ב-1974 הוצג ג'יפ צ'ירוקי הראשון, רכב קובייתי וכריזמטי. הוא ויתר על שלדת סולם אבל שמר על שני סרנים חיים, תצורה ייחודית מאוד. ב-1993 הציגה ג'יפ את גרנד-צ'ירוקי הראשון, והיום אנו פוגשים את הדור החמישי - זהו "גרנד צ'ירוקי L" החדש, רכב שטח עירוני מגודל ומפואר, המיועד בעיקר לטיילי הפרברים - משפחות מרובות ילדים, אנשי עסקים, ושוחרי תרבות הפנאי. ה-L אמור לתת תשובה למתחרים כמו פורד אקספדישן, GMC טאהו, קיה טלוירייד, ואחרים. שורת המושבים השלישית חשובה מאוד בארה"ב, וה-L אמור למלא את החסר.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי L. אתר יצרן
יתחרה בפורד אקספדישן ו-GMC טאהו/אתר יצרן

ה'גרנד' הנוכחי ימשיך להימכר עד 2022 ואז יוחלף על ידי גרסה מקוצרת של ה-L, עליו אנו מספרים לכם היום. גרנד צ'ירוקי L הוא רכב גדול מאוד - הוא ארוך מהגרנד הנוכחי ב-30 סנטימטרים, רחב ממנו ב-2, גבוה ב-5 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-18. הנפח הזה משאיר מקום לשלוש שורות מושבים עם סידור לשישה או שבעה מושבים.

סמלת מתכוונת להביא לארץ את ה-L לקראת סוף 2021, אם כי אין כרגע מידע על רמות האבזור והמחיר; ניתן לצפות למחירים סביב 450-500 שקלים ומעלה. תמורת סכום זה תקבלו רכב גדוש בטכנולוגיות בטיחות מודרניות, תקשורת וצליל משובח.

עוד בוואלה!

ג'יפ קומפאס, עכשיו גם פלאג אין ובגרסה מוזלת

לכתבה המלאה
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L. אתר יצרן
סידור ישיבה לשישה או שבעה/אתר יצרן

הרכב מרשים וגדול, ניכר כי מעצבי ג'יפ ניסו לשמר את ה-DNA המקורי, כולל שבעת החריצים האנכיים בחרטום; אבל השבכה הקדמית מקומרת ונמוכה, נוטה קצת קדימה, הפנסים הקדמיים צרים ורחבים... יהיה צריך להתרגל למראה החדש. מבט חטוף בזוויות המרכב מבהיר כי הג'אמוס הזה לא נועד לצלוח ביצות ומדבריות. האמת, אף אחד לא מצפה ממנו להיות כזה.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי L. אתר יצרן
מסכים לרוב וחוגת הילוכים/אתר יצרן

בתא הנוסעים בוצעה קפיצת מדרגה, הוא עדכני ונאה מאוד לעין. הקונסולה הקדמית נרחבת ומגולפת בקימורים רכים, מדופנת בחומרים איכותיים. צגי מגע גדולים (10.25 אינץ' ועוד 10.1) נותנים תחושת עושר ותחכום טכנולוגי, יש גם אופציה לראיית לילה. מי שיתעקש לצאת למסעות משפחתיים יימצא תא מטען המספיק לכל צורך. ברמות האבזור הגבוהות יש מתלי אוויר המעניקים מרווח גחון עד 27 סנטימטרים, בחירה במצבי שטח שונים (סוג של Terrain Response), מושבים מחוממים ומעסים, ועוד. למרות זאת ובגלל זוויות המרכב הלא מזהירות, אל תצפו לביצועי שטח מרשימים, בוודאי לא עם חישוקי ה-21 אינץ' המגיעים בגרסאות היוקרה. גרסאות בסיס יגיעו עם חישוקי 18 אינץ', פה כבר ניתן (אולי) להרכיב צמיגי חצי-שטח ראויים לשמם.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי L. אתר יצרן
השימושיות מכתיבה את הצורה הרבועה/אתר יצרן

מתחת למכסה המנוע אין הפתעות; בשלב זה יימכר ה-L עם מנוע פנטסטאר V6 המוכר (והלא מספק לרכב יוקרה, הייתי מוסיף) בנפח 3.6 ליטר, בהספק 290 כ"ס. במקביל מוצע V8 5.7 ליטר בהספק 357 כ"ס. בעתיד יוצעו גם דיזל 6-בוכנות וגרסה היברידית נטענת. לכל הגרסאות יש הנעת 4X4, עם הילוך כוח אופציונאלי. תיבת 8 הילוכים אוטומטית מתופעלת באמצעות חוגה עגולה בקונסולה המרכזית, ולצידה מתגי בקרת גובה המרכב ובורר בין חמישה מצבי נהיגה: אוטומט, ספורט, סלעים, חול/בוץ, שלג.

עבור שוחרי מותג Jeep המחפשים פריגטה משפחתית גדולה ויוקרתית, גרנד צ'ירוקי L יכול להיות בחירה מצויינת, הנושאת איתה גם את הכריזמה של ג'יפ, מזה עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully