וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טרייד אין: טוב? לא טוב? בואו נבין מה המחיר שלה

יואב פולס, car-pad

25.1.2021 / 9:23

עסקת הטרייד אין נוחה מאוד, מוסרים את הרכב הישן, מקבלים מפתחות לרכב החדש, ונוסעים לעבר השקיעה. האם אנחנו באמת מבינים כמה זה עולה לנו?

טרייד אין כלמוביל. קובי ליאני
בעסקת טרייד אין, המכונית שלכם משמשת כחלק מהתשלום/קובי ליאני

בפעם הקודמת כתבנו כאן על ענייני עסקאות הרכישה הישירה מהיבואן לעומת עסקאות 0 ק"מ. הבטחנו שנדבר על ה'טרייד אין' הנוח כל-כך והמשמעויות שלו.

ראשית - עסקת טרייד אין היא עסקה בה המוצר הישן שלכם משמש כחלק מהתשלום עבור המוצר החדש.
לדוגמא - אתם מבקשים לרכוש את האייפון דגם 15 טורבו החדש, המוכר מציע לכם זיכוי של 400 שקלים עבור האייפון 12 המשומש שלכם. אבל אייפון 12 משומש נמכר בשוק החופשי ב-1,000 שקלים, אז למה הוא מציע לכם רק 400? בדיוק אותו הדבר קורה עם הרכב שלכם, אבל קצת יותר מורכב.

אתם מבקשים לרכוש רכב חדש מהיבואן. הוא מציע לכם טרייד אין לרכב המשומש שלכם, ומבטיח 'לעשות הכל' כדי שהמחיר שתקבלו יהיה הכי טוב שאפשר.

הטרייד אין איתו היבואן עובד יכול להיות פנימי - חטיבה בבעלות היבואן, או חיצוני - שירות שהיבואן מקבל מחברה חיצונית. הטרייד אין הוא מרכז רווח, המשמעות היא שזה עסק שצריך לייצר הכנסות ורווחיות והוא אינו פועל לשם שמיים וגם לא לתמוך בחטיבת המכירות של היבואן. הטרייד אין חייב לייצר רווחיות מכל עסקה, כן, גם מהבונבוניירה שלך.

אולם תצוגה קדילאק הרצליה. ירון אדרי
חטיבת הטרייד אין יכולה להיות פנימית של היבואן או על ידי חברה חיצונית, להרוויח היא צריכה בכל מקרה/ירון אדרי

חטיבת הטרייד אין פועלת אחרת ממה שפועל אדם פרטי כשהוא רוכש רכב. תהליך קבלת הצעת הטרייד שונה לחלוטין. בטלפון יבקשו ממך לשלוח צילום של רישיון הרכב, ועל סמך הרישיון יציעו לך הצעה נמוכה אך לא ממש 'שחיטה'. כרוכש אתה יכול להמשיך בעסקה יחד עם הטרייד אין, או למכור את הרכב לבד שזה כמעט תמיד יהיה עדיף.

ככל שעסקת רכישת הרכב החדש תתקדם, אתה תתבקש מהסוכנות להביא טופס בדיקה לרכב שלך. כדי להקל עליך, יציעו לך לעשות בדיקה בעלות מופחתת, ויפנו אותך עם טופס מסודר למכון בדיקה.
על פי רוב, הדבר היחיד שמעניין את הטרייד אין זה מצב השלדה. מנוע וגיר זה 'סיכון' שהם לוקחים על עצמם, אלא אם מדובר בדגם ספציפי שידוע בתקלות חריגות במנוע ובתיבת ההילוכים.

ברגע שאתה מגיע עם הטופס למכון, וכאן חשוב לומר 'לכאורה' כי אין לי מידע מוכח למה שארשום עכשיו אלא רק הערכה, מצב הרכב ישוקף באופן מחמיר. ההחמרה הזו באה יחד עם ההפניה מהטרייד אין, וכל מטרתה להוריד את המחיר בו הטרייד אין ירכוש ממך את הרכב. זה כמובן לא אצל כולם, ולא כל הצעות הטרייד אין נוהגות כך, רק חשוב שתהיו ערים לנושא.

עכשיו עם טופס הבדיקה שאתם שולחים לטרייד אין אתם מקבלים את שיחת 'אחי, נכון שהצענו XXX אבל במצב הרכב הנוכחי אנחנו לא יכולים, חייבים להפחית עוד YYY'. אתם, עד שכבר 'בלעתם את הצפרדע' בינכם לבין עצמכם, ושיכנעתם את עצמכם שעוד כמה אלפים לכאן או לכאן לא באמת משנים, פתאום באה ההפחתה הזו, שאתם באמת לא יודעים איך לאכול אותה.

עוד בוואלה!

קונים מכונית? אל תעיזו לחתום על כלום לפני שתקראו את זה

לכתבה המלאה
רכב ישן. רמי גלבוע
מטרת הבדיקה אליה ישלחו אתכם היא לרוב לשקף באופן המחמיר ביותר את מצב המכונית/רמי גלבוע

אל תופתעו, זה הכל מתוכנן מראש. הטרייד אין רואה מולו 'מחירון' שונה לחלוטין מהמחירון שאדם פרטי רואה. אם אין הפחתה של עשרות אחוזים ממחיר המחירון, העסקה לא כדאית עבורו. זה לא אישי נגדכם - זו יחידת רווח שחייבת לייצר רווחיות. אבל זה לא הכל, יש עוד…

בעסקת הטרייד אין שלכם, הסוכנות ממנה אתם רוכשים את הרכב, משלמת לטרייד אין כמה אלפי שקלים עבור העסקה שלכם. אני לא יודע אם ב-100% מהמקרים, אבל בהרבה מקרים, וכנראה שגם במקרה שלכם. לצורך הדיון הסכום לא מעניין, מה שמעניין זה שאם הסוכנות רואה שהיא עוד צריכה לשלם לטרייד אין 3,000-4,000-5,000 שקלים עבור העסקה שלכם, היכולת שלה לתת לכם הנחה מתבטלת לחלוטין. עשיתם טרייד אין - אין הנחות. זה נכון ברוב המוחלט של מהמקרים. אז בשפה חופשית, גם הפסדתם הרבה כסף עבור המכירה לטרייד אין, וגם איבדת אפשרות לקבל הנחה מהסוכנות - ההפסד שלכם כפול. אז מה עושים? מוכרים לבד.

אילוסטרציה – מכון רישוי (טסט). קובי ליאני
אחרי שתקבלו את הצעת המחיר לאחר הבדיקה פרסמו אותו במחיר שאתם רוצים בשוק היד השנייה, הצלחתם למכור ביותר? הרווחתם/קובי ליאני

נכון, מכירת רכב באופן עצמאי יכולה להיות כאב ראש, טלפונים, נודניקים, מומחים מטעם עצמם, אנשים שיספרו לכם כמה לרכב אין שוק והם עושים לכם טובה. אבל כבר כתבנו לכם איך מוכרים רכב משומש לבד - זה מה שאתם צריכים לעשות. בסבירות גבוהה מאוד גם קיבלתם מחיר גבוה יותר עבור הרכב שלכם, וגם יש לכם אפשרות להתמקח עם הסוכנות על מחיר הרכב החדש שלכם. אבל זה לא הכל, יש עוד דבר שאתם יכולים לעשות, והוא לשמוע מה ההצעה מהטרייד אין, לקחת את הרכב לבדיקה כפי בקשתם, ולקבל הצעת מחיר. עכשיו פרסמו את הרכב לבד. הצלחתם למכור ביותר - רווח נקי שלכם. לא הצלחתם למכור לבד או שלא הצלחתם לקבל יותר כסף עבור הרכב - תתקדמו עם הטרייד אין.

לסיכום זכרו, הטרייד אין הוא מרכז רווח שחייב להרוויח כמה שיותר כסף על הרכב שלכם, זה לא אישי.
קבלו מהסוכנות הצעת מחיר לעסקה עם טרייד אין ובלי טרייד אין. פרסמו את הרכב שלכם לבד, כשאתם יודעים בדיוק כמה הטרייד אין עולה לכם. מכרתם בסכום כסף גבוה יותר - רווח נקי שלכם פטור ממס. לא הצלחתם למכור - יש לכם את ההצעה מהטרייד אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully