וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה RS החדשה תעלה 210 אלף שקלים

31.1.2021 / 12:23

הגרסה הספורטיבית למשפחתית של סקודה מתחילה את השיווק בישראל, עם מנוע 2.0 ליטרים, 245 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות באריזה משפחתית שימושית וחותכת 10,000 שקלים מהמחיר

סקודה אוקטביה RS בישראל. אתר יצרן
בשנייה הראשונה היא תראה כמו האוקטביה של השכן/אתר יצרן

יבואנית סקודה לישראל מודיעה על תחילת השיווק של הגרסה הספורטיבית של האוקטביה המשפחתית.
כמו בשלושת הדורות הקודמים, גרסת ה-RS מוסיפה אל המרכב השימושי והמשפחתי של סקודה אוקטביה מכלולים ספורטיביים כמו מנוע חזק יותר, בלמים, מערכות בקרה, בולמים ספורטיביים ועיצוב שונה בתא הנוסעים.

סקודה אוקטביה RS בישראל. אתר יצרן
נמוכה יותר ב-1.5 ס"מ מהגרסה הרגילה/אתר יצרן

המנוע באוקטביה RS ממשיך מהדור הקודם ומציע 245 כ"ס ב-5,000 ס"ד ו-37.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד. השינויים שנעשו במנוע נוגעים למערכת הזרקת הדלק ועוד על מנת לשמור על רמת זיהום אוויר וצריכת הדלק.

הביצועים בדור הנוכחי נותרו כמעט זהים לדור היוצא, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות (6.6 שניות ב-RS245 היוצאת) ומהירות מירבית זהה של 250 קמ"ש.

מי שעוד ממשיכה עם הדור הנוכחי היא מערכת בקרת השלדה הדינאמית (DCC) שיחד עם בולמים אדפטיביים ובקרת מצב הנהיגה יאפשרו בחירה בין ארבעה מצבים Normal, Comfort, Sport, Individual אליהם יותאמו רגישות המצערת, תיבת ההילוכים והבולמים.

השינויים המרכזיים בפן הדינאמי נוגעים לתתי הדגמים של אוקטביה RS, אלו עם מנועי הדיזל שיגיעו בהנעה כפולה או קדמית, בהם מחליפה החברה את הדיפרנציאל מוגבל החלקה המכאני שהיה לדור היוצא (ה-VAQ) לטובת דור חדש של מערכת ה-XDS+ שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה על ידי בלימה של הגלגל בעל האחיזה הפחותה. בדגם שמצויד במנוע ה-TSI ומגיע לישראל יימשך השימוש בדיפרנציאל מוגבל ההחלקה (VAQ). עוד בתוספות, הגה פרוגרסיבי (בדומה לזה של אודי S3) גם הוא מתווסף לדור הזה כסטנדרט.

עוד בוואלה!

מבחן ראשון: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר "דיינמיק"

לכתבה המלאה
סקודה אוקטביה RS בישראל. אתר יצרן
מושבי ספורט חשמליים, לוח מחוונים בגדל 10.25 אינץ' ועוד/אתר יצרן

בתא הנוסעים ישנם מושבי ספורט חשמליים תומכים ואוחזים יותר, עם תפרים אדומים וכיתוב RS, יחד עם הגה ודוושות שונות. לוח המחוונים הוא דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' עם אפשרויות בחירה בין תצוגות שונות, תצוגה עילית, מסך מולטימדיה 10 אינץ' עם תמיכה בעברית, צימוד למכשירי אפל ואנדרואיד ומערכת שמע של Canton עם 11 רמקולים, פתיחה וסגירה של דלת תא המטען.

לצד אלו ישנם גם המאפיינים המוכרים מהאוקטביה הרגילה כמו חמישה שקעי USB (שניים מלפנים, שניים מאחור ואחד סמוך למראה המרכזית), יציאות מיזוג ליושבים מאחור עם שליטה נפרדת ועוד.

סקודה אוקטביה RS בישראל. אתר יצרן
סופיות אגזוז, ספוילר, חישוקי 19 אינץ' ופגושים הם חלק מההופעה הספורטיבית השונה/אתר יצרן

לצד אבזור הנוחות, רשימת מערכות הבטיחות כוללת התרעת אי שמירת מרחק כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור כולל בלימה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מצלמת רוורס ולראשונה נוספת לכריות האוויר גם כרית שביעית הממוקמת בין הנוסע לנהג להגנה משופרת בפני פגיעות צד.

מחיר האוקטביה RS החדשה עומד על 210 אלף שקלים, הפחתה של 10,000 שקלים ביחס למחיר האוקטביה היוצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully