וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפה? ינואר רושם שיא מסירות של כל הזמנים

4.2.2021 / 12:27

ינואר 2021 הסתיים עם כמעט 50 אלף מכוניות חדשות שעלו לכביש. המספר הגבוה ביותר אי פעם. מה גורם לזה והאם כך תראה 2021?

בונדד רכב נמל אילת. קובי ליאני
כמעט כל המותגים רשמו עלייה/קובי ליאני

במבט ראשון נראה ששוק הרכב הישראלי מתנהל במנותק לגמרי מהקורונה. סגרים, הגבלות, משק דוהר למיתון, גרעון ענק שאנחנו עוד נשלם עליו שנים - שום דבר לא עוצר את הישראלים מלקנות מכוניות חדשות.

על פי נתוני אתר "קארזון" להשוואת רכבים, מהנתונים המלאים של משרד התחבורה עולה כי בחודש ינואר עלו על הכבישים 49,222 מכוניות. זהו מספר המסירות החודשי הגבוה ביותר אי פעם, גם ביחס לינואר שנחשב לחודש "חזק" במסירות. בהשוואה לינואר 2020, שהייה החודש ה"נורמלי" האחרון, מדובר על עלייה של 17.5 אחוזים.

מסירות רכב ינואר 2021. קארזון, צילום מסך
השוואה שנתית ביחס לינואר 2020 ושאר חודשי 2019/צילום מסך, קארזון

חלק מהסיבות להתנהגות החריגה הזו, הן אלו שליוו את שוק הרכב גם בשנה הקודמת וחלקן נסיבתיות וקשורות לינואר. הראשונות כוללות את הכסף הנזיל שנשאר בכיסים של המגזרים שלא נפגעו מהקורונה, אולם הוצאות הפנאי שלהם צנחו משמעותית (טיולים, חו"ל, מסעדות ובילוי) והם הפנו אותם לרכישת מכוניות. סוג לקוחות נוסף הם כאלו שעברו לעבוד מהבית, החזירו את המכונית הצמודה, אבל עדיין זקוקים למכונית שנייה בבית וגורם שלישי הוא הקרטוע המתמשך בשירותי התחבורה הציבורית אליו הצטרף השנה גם החשש מהידבקות בקורונה.

תנאים נסיבתיים שקשורים יותר לינואר וחוזרים על עצמם מדי שנה הם העדפה של לקוחות לרשום את המכונית כ"מודל 2021", שריד ארכאי שעדיין מנהל את השוק הישראלי למרות שהרישום ברישיון הוא לפי חודש עלייה לכביש. בניתוח יסודי יותר, אפשר גם לראות חזרה של חברות ליסינג שמתחילות לרענן ציים אחרי קיפאון ב-2020.

עוד בוואלה!

סיכום 2020: לא מה שחשבתם

לכתבה המלאה
מסירות רכב ינואר 2021. קארזון, צילום מסך
הלקוחות הפרטיים עדיין מחזיקים בקצת יותר מ-50 אחוזים מהשוק/צילום מסך, קארזון

בקרב המותגים המובילים, לא היו שינויים מרחיקי לכת. יונדאי ממשיכה להיות מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל ועם מעל 11 אלף מסירות היא מציגה שיא במסירות ליבואן בחודש בודד. טויוטה במקום השני וקיה שלישית. במקום הרביעי נמצאת סקודה עם 3,454 יחידות, אולם בניכוי המוניות היא יורדת למקום החמישי ומאזדה מפתיעה ומתברגת מעליה.

מבחינת הדגמים הנמכרים ביותר, הקורולה היא עדיין מובילת הטבלה, עם 2,577 יחידות, איוניק במקום השני, קיה פיקנטו שלישית, יונדאי i20 ממשיכה ליהנות ממספרים גבוהים בזכות חוזה האספקה לצה"ל ושברולט ספארק במקום החמישי (מקדימה בכ-100 יחידות את סקודה אוקטביה).

למרות שבראש הטבלה ניצבות מכוניות עממיות, נתון מעניין עליו מצביע אמיר ויינשטוק מקים אתר "קארזון" הוא שהמחיר הממוצע למכונית ללקוח הפרטי עמד בינואר על 186,547 שקלים. בשנת 2020 כולה הממוצע עמד על 162,162 שקלים, מעניין יהיה לעקוב אחרי זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully