וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה קושאק: ג'יפון מהניילונים ב-82 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 9:42

סקודה מציגה ג'יפון חדש, במימדים החיצוניים של הקאמיק אבל במחיר זול משמעותית. המטרה: לבסס את המותג בשוק ההודי המתפתח במהירות

סקודה קושאק. אתר יצרן
קושאק, ממשיך במדיניות השמות לג'יפונים של סקודה עם שילוב האותיות K ו-Q/אתר יצרן

הכירו את הקושאק, הג'יפון החדש של סקודה והמתחרה העדכני ביותר לקיה סלטוס ודומיהם. העיצוב נאה, המימדים נאותים, רמת האבזור טובה, המנועים מודרניים והמחיר אטרקטיבי. אבל אין לכם מה לרוץ לאולם התצוגה הקרוב כי את הקושאק אתם תוכלו לקנות רק בהודו.

בשנתיים האחרונות ממקדת פולקסווגן מאמצים רבים בשוק ההודי המתפתח באמצעות סקודה. כבר בשנת 2018 מכריזה פולקסוואגן על פרויקט הודו 2.0 - ובמסגרתו השקעה אדירה של כמיליארד יורו בחידוש והסבה טכנולוגית של מפעלים, מרכזי מחקר ופיתוח, התאמת פלטפורמות ופיתוח דגמים ייעודיים לשוק ההודי.

סקודה קושאק. אתר יצרן
מימדים המקבילים לאלו של הקאמיק/אתר יצרן

הקושאק הוא התוצר הראשון של המהלך הזה, והוא יושב על פלטפורמת MQB-A0-IN נגזרת ייעודית לשוק ההודי של פלטפורמת ה-MQB של היצרנית. שעל בסיסה ייבנו שלושה דגמים נוספים בשנים הבאות, אחד נוסף לסקודה ושניים לפולקסווגן.

המימדים החיצוניים מציגים גודל שמציב אותו 1:1 מול הקאמיק. האורך הוא 422 ס"מ (+2 בקאמיק), הרוחב הוא 176 ס"מ (+3 בקאמיק), הגובה הוא 161 ס"מ (-6 בקאמיק) ובסיס הגלגלים הוא 265 (זהה). תא המטען הוא בנפח 385 ליטרים לעומת 363 בקאמיק.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק נגד פיג'ו 2008

לכתבה המלאה
סקודה קושאק. אתר יצרן
מקבל את מאפייני העיצוב הנוכחיים של תאי הנוסעים בסקודה/אתר יצרן

שני מנועי בנזין מוגדשים יניעו את הקושאק. הראשון הוא 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק 115 כ"ס והשני בנפח 1.5 ליטרים, ארבעה צילינדרים בהספק 150 כ"ס. שניהם בהנעה קדמית ועם בחירה בין תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבה כפולת מצמד בת 6 הילוכים ב-1.0 ליטר ושבעה הילוכים ב-1.5 ליטרים.

תא הנוסעים במבנה דומה לזה של הקאמיק, עם סידור של מסך המולטימדיה (7 עד 10 אינץ' בהתאם לרמת הגימור) מעל לפתחי המיזוג, אבל לא מעט הבדלים בין השניים כאשר יורדים לפרטים. הקושאק מקבל את ההגה החדש של סקודה וכן את פאנל בקרת האקלים על כפתורי המגע שלו וכן עיצוב שונה למסגרת הקונסולה המרכזית. לעומת זאת הקאמיק מציע לוח מחוונים דיגיטלי בעוד הקושאק נותר עם לוח אנלוגי.

סקודה קושאק. אתר יצרן
מבוסס על נגזרת מקומית ייחודית לפלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן/אתר יצרן

פערים נוספים הם במערכות הבטיחות, ישנם חיישני חניה כסטנדרט, אבל מצלמת רוורס ו-6 כריות אוויר הן אופציונליים ברמות הגימור הגבוהות. סייענים כמו בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מהנתיב או אפילו התרעה על סטייה נעדרים מהמפרט.

בהודו הוא מתומחר בכ-82 אלף שקלים ומתמודד מול דגמים מקבילים מתוצרת יונדאי ו-MG שאינם משווקים בישראל וכן מול קיה סלטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully