וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק נגד פיג'ו 2008

16.6.2020 / 6:15

לקחנו למבחן שני קרוסאוברים עירוניים מהטובים בקבוצה: סקודה קאמיק המוכר והמשובח, מול פיג'ו 2008 החדש לחלוטין. המבחן עימת יופי מול שימושיות, תשוקה מול תבונה ומנצח שהיה קשה לבחור

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
האחד מאופק ושמרני השני מוחצן וחדשני. עימות בין שתי גישות אירופיות למושג הג'יפון הקטן/רמי גלבוע, רמי גלבוע

את סקודה קאמיק אנו אוהבים מאוד, הוא כבר נבחן אצלנו בגרסת 1.5 ליטר 150 כ"ס. היום לקחנו למבחן את גרסת ה-1.0 ליטר 115 כ"ס 'סטייל', לעימות ראשון עם העולה החדש מצרפת, פיג'ו 2008 1.2 ליטר 'פרימיום'. בגרסאות המאובזרות, שניהם עולים 135,000 שקלים; זהו מחיר גבוה יחסית לקרוסאוברים העירוניים מה שמכונה B-SUV, ובסכום זה תוכלו למצוא מכוניות כביש שיעניקו לכם יתרונות רבים - פורד פוקוס החדשה, יונדאי i30 טויוטה קורולה האצ'בק ועוד. מכוניות הכביש טובות יותר מבחינה דינמית ולעתים גם מרווחות יותר, אבל אין להן את האטרקטיביות האופנתית של הקרוסאוברים המשתלטים על העולם וגם את תנוחת הישיבה הגבוהה וקלות הכניסה והיציאה מהם. 2008 מגיע גם ברמת גימור בסיסית 'אקטיב' (128,000 שקלים) וגם עם מנוע דיזל מעניין. קאמיק מגיע גם ברמת גימור 'אמבישן' (125,000 שקלים), גרסת הקצה היא 1.5 ליטר 'סטייל', 141,00 שקלים.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ה-2008 מפציץ באדום בוהק, שרירי ואתלטי, עיצוב מושקע מאוד. הקאמיק בכחול, פחות מרשים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מראה עיניים: Douze points

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקרוסאובר עירוני הוא העיצוב החיצוני, וכאן זועק ההבדל לשמים; קאמיק הצ'כי מעוצב בשמרנות מופגנת, מוקפד ומדוייק, אבל הוא נטול נוכחות ויזואלית. אין הרבה מה לומר על עיצוב הקאמיק, לא לטוב ולא לרע - זהו קרוסאובר אנמי למדי, בקטגורייה המקדשת את המוחצנות העיצובית.

אל מול הקאמיק המיושב, ה-2008 מתייצב למערכה עם כל צבעי האיפור ותרועת החצוצרות. הצרפתים לא היו צריכים ללכת רחוק כדי לקבל השראה; הם לקחו את השפה העיצובית של 3008 המוצלח, הגבירו אותה מעט, הקצינו קצת, ויצא להם רכב מדהים - מוחצן אבל לא יותר מדי, אתלטי במידה, מלאכת מחשבת של מחלקת העיצוב. מהחרטום דרך הקורה האחורית המושחרת, יציאות המפלט בכרום ועד הישבן המוגבה והמתריס - כל פרט ב-2008 יפה ומעורר לעצור ולהתבונן בו.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: יונדאי קונה מול סקודה קאמיק

לכתבה המלאה
מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
גם יפה, גם זריז, ה-2008 אמור לפתות לקוחות צעירים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בצל המזגן

השפה העיצובית של פיג'ו ממשיכה פנימה עם לוח מחוונים מושקע ויצירתי, בסגנון המוכר לכל מי שהניח את ישבנו ב-3008. ה-2008 מציעה פרשנות חדשה ל-I-Cockpit בגרסת 3D המשודרגת; זהו מערך צבעוני של מחוונים בוהקים ומתחלפים, צג מולטימדיה 7 אינץ', לוח מחוונים ניירוטי המחליף תצוגות מתי שבא לו, הגה קטום וקטן, ג'ויסטיק חמוד להחלפת הילוכים, ושורת "מתגי פסנתר" המאפשרים גישה מהירה לפונקציות השליטה במולטימדיה, מזגן, דימום מנוע ועוד. הלקוחות משתגעים על הפירוטכניקה הזו אבל עבורי, זה פלסטיק אחד יותר מדי. אני לא צריך לוח מחוונים עם פתחי צד, לא מחפש תצוגת 3D שאינה מועילה, לא אוהב פסנתרים על הכביש, וכל העסק מעוצב לי יותר מדי. כך אני, אבל אין ספק שיש כאן תצוגה מרשימה ללקוחות באולמות התצוגה.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים הצרפתי מעוצב ומטופח מאוד, אבל פחות שימושי וארגונומי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

לוח המחוונים של הקאמיק הרבה יותר שמרני ומאופק, אבל אני אוהב אותו יותר. הוא בנוי מחומרים עשירים יותר וההרכבה מושלמת, הנדסת האנוש עניינית ומדוייקת, צג המגע 8 אינץ' מתפקד טוב ופשוט יותר (למרות שגם כאן, למשל, הגישה למזגן דורשת שתי לחיצות תפריט). גווני הבז' מכניסים לתא הנוסעים תחושה נעימה וקלילה, גלגל ההגה פחות יצירתי אבל נוח לתפעול. כבחוץ כך גם בפנים, הקאמיק מקדש שימושיות נעימה וביתית, הפיג'ו קצת הגזים עם הפירוטכניקה. אני משער שעבור רוב הלקוחות הרלוונטיים, מוחצנות הפיג'ו היא רק יתרון.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תא הנוסעים הצ'כי פחות יצירתי אבל הוא שימושי ומרווח יותר, מבוצע באיכות גבוהה. גווני הבז' מכניסים צבע לחיים, צגי המחשב צלולים יותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תא הנוסעים של פיג'ו פחות מרווח, תוצאה ישירה של בסיס גלגלים קצר יותר, 260.5 ס"מ מול 265.1 בקאמיק. יש מספיק מקום לארבעה אנשים, אבל האוטו קצת הדוק עליך. העיצוב החיצוני מכתיב חגורת מתניים גבוהה ופחות שטח חלונות, יש פחות מרחב מאחור והישיבה שקועה, אין יציאות מזגן למושב האחורי של פיג'ו, לקאמיק יש.

תא הנוסעים של קאמיק פחות צעקני אבל הוא נוח ומרווח יותר; מלפנים ומאחור נוח מאוד, חלונות גדולים משביחים את התחושה. המושב האחורי המרווח מסייע להסעת מבוגרים ולהתקנת מושבי פעוטות. פתחי המזגן האחוריים של קאמיק חיוניים במדינתנו הלוהטת.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שני המתחרים טכנולוגיים מאוד, אלקטרוניים ומקושרים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כמה כוח אפשר להוציא משלוש בוכנות?

בימים של מנועי טורבו בשרניים, כבר התרגלנו למנועי 3 בוכנות צמוקי נפח. רכבי המבחן הפתיעו אותנו לטובה עם כוח זמין ובשרני (יחסית), והיעדר כמעט מוחלט של רעידות האופייניות למנועי שלוש-בוכנות. רתומים למשקל עצמי של 1250-1280 קילוגרם, המנועים מצליחים להעניק ביצועים סבירים מאוד בעיר ובכפר.

בטבלת הנתונים, לפיג'ו יש יתרון התחלתי: עם נפח מנוע של 1.2 ליטר והספק מירבי של 130 כ"ס, הוא חזק מהקאמיק בעל מנוע 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס בלבד. היצרן הצרפתי טוען ל-9.1 שניות מאפס ל-100, מול 10.0 שניות בקאמיק. הטענה מקבלת חיזוק מהעובדה שלפיג'ו יש תיבת 8 הילוכים, לקאמיק רק 7.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הקאמיק מתגמל מאוד בנושאי עידון ונוחות נסיעה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כך על הנייר, אבל לא על האספלט; בכל המבחנים שערכנו, ביצועי המנוע של הקאמיק היו טובים יותר. הפער היה צנוע אבל עקבי בזינוקים מהמקום, ובתאוצות ביניים. הפערים הצטמצמו לכדי פער של 3-4 מטרים לאחר מיאוץ ארוך, זה בכלל לא משמעותי, סוג של שיוויון ביצועים. בתחנת הדלק נרשם לעומת זאת, פער גדול יותר לטובת הקאמיק: בנסיעה בינעירונית מתונה (100-120 קמ"ש) הוציא המנוע הצ'כי 17.9 קילומטרים לליטר, לעומת 15.3 ליטרים לפיג'ו. זה פער משמעותי של כ-17%, הוא חזר על עצמו גם בקטעים מהירים ותובעניים יותר.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הפיג'ו פחות נוח, אבל הוא זריז יותר בכביש מפותל. פחות חסכוני בדלק/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נציין שבאחוזים זה נראה הרבה, אבל בשקלים זה פחות משמעותי; מכוניות בקטגוריה זו אינן חורשות מרחקים, והפער בהוצאות התדלוק לא יהיה גדול מדי. מי שמתכוון לבלוע מרחקים יוכל לקנות את ה-2008 דיזל בעלת מנוע חזק עוד יותר, ותצרוכת דלק חסכונית מאוד. לשתי המכוניות אין בעיה לגהץ את המסלול השמאלי של כביש 6; מגבלות המנוע יצופו בעקיפות בינעירוניות, רכבי המבחן אינם מאוד נמרצים מעל 100-110 קמ"ש.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הקאמיק פחות זריז בכביש הררי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

במעלה הכביש המתפתל

נוחות הנסיעה של פיג'ו מצוינת; הוא מבודד אותך היטב משיבושי אספלט, סופג גדודיות ובורות בלי להתרסק אליהם. רעשי הדרך מבודדים במידה סבירה, אין תלונות. החיים על הסיפון הצרפתי נעימים ומפנקים, עד שאתה עובר לסקודה הצ'כי. מספיקה נסיעה של כמה מאות מטרים כדי להבין שהקאמיק עוד יותר טוב, במידה מרשימה. הקאמיק מעניק רמת עידון ונוחות השייכות לקטגוריות בכירות יותר, מפנק את הגוף והנשמה, גם בימי נהיגה ארוכים. זו רמת עידון לה היינו מצפים בקטגוריה או שתיים גבוה יותר; העובדה שהצ'כים אורזים את העידון הזה בקרוסאובר קטן, היא הישג הנדסי מרשים.

את צידו השני של המטבע תקבל ברגע שתחפוץ להשחיז צמיגים; רוב לקוחות הקטגוריה לא ינסו לתקוף כביש הררי אבל חלק מהצעירים, למה לא? הפיג'ו טובה יותר בנהיגה מהירה ותובענית. היא זריזה ומתגמלת, המרכב פחות מתנודד ושוקע, גלגל ההגה הקטן מתעורר לחיים. לשתי המכוניות יש מצב 'ספורט' המשפר את תגובת תיבת ההילוכים, ואת ההיגוי.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בחזרה אל העיר הגדולה

רכבי המבחן מתגודדים בקטגוריה צפופה ונחשקת מאוד; פולקסווגןT -קרוס, ניסן ג'וק, רנו קפצ'ר ועוד. אני הייתי לוקח הביתה את סקודה קאמיק, מכיוון שהוא מעניק יכולות מוטוריות טובות יותר: הוא יותר נוח ומעודן, המושב האחורי מרווח יותר, הוא חסכוני יותר בדלק. עבור פנסיונרים נטולי ילדים במשמרת, קאמיק הוא בחירה מצוינת. צ'מפיון מוכרים אותו עם שנתיים אחריות בלבד (למה, למה?) אבל אני מוכן להוסיף 1,000 שקלים, כדי להרחיב את האחריות לשלוש שנים.

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
העיצוב החיצוני מקסים, זה מה שמחפשים כאן/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כך הייתי עושה, אבל אני לא הלקוח הטיפוסי של רכבי המבחן. הלקוח הטיפוסי של קרוסאובר עירוני הוא רווק צעיר ואופנתי, או משפחה בתחילת דרכה, עם ילדון או שניים. אלו אנשים המחפשים בעדיפות גבוהה עיצוב מרשים ודימוי רענן ועדכני - ואת זה מספק פיג'ו 2008 בכמויות מסחריות. בואו לא נתבלבל, למרות שהקאמיק מעודן יותר, גם פיג'ו 2008 הוא קרוסאובר מצוין, עם בונוס של התנהגות יותר ספורטיבית. כי לכן, 2008 מנצח במבחן ההשוואתי שלנו.

על הצד הטכני

מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן השוואתי: סקודה קאמיק מול פיג'ו 2008/רמי גלבוע, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully