וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: Aiways U6 קרוסאובר קופה חשמלי

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 10:50

יצרנית הרכב הסינית Aiways מציגה את הדגם השני שלה. ה-U6 של Aiways הינו קרוסאובר המבוסס על ה-U5 אך מציע עיצוב חיצוני דרמטי ותא נוסעים חדשני

Aiways U6 הוצג. אתר יצרן
אריזה אופנתית וגג המשתפל אחורה לתצורת קופה 4 דלתות/אתר יצרן

Aiways מציגה את הדגם השני בקו כלי הרכב החשמליים שלה. ה-U6 הוא גרסה מעוצבת של ה-U5 שכבר נבחן וננהג על ידנו לפני מספר שבועות ושיווקו בישראל עומד להתחיל בחודש הבא. ה-U6 לעומת זאת יגיע לשווקים לקראת סוף השנה הנוכחית.

השוני המובחן ביותר בין שני הדגמים הוא באופן ברור העיצוב החיצוני. כאשר את הקווים הרבועים של ה-U5 מחליפה תצורת קופה 4 דלתות בשילוב המראה הקרוסאוברי החביב על הלקוחות. אולם נראה שיש כמה שינויים טכניים שנעשו כאן ביחס ל-U5, בהם מעבר פתח הטעינה מחזית הרכב לכנף הקדמית.

Aiways U6 הוצג. אתר יצרן
הקונספט שקדם לדגם הסדרתי/אתר יצרן

הבסיס כאמור הוא ה-U5, מה שאומר שימוש במנוע חשמלי שמספק 204 כ"ס ו-32.1 קג"מ. סוללות 63 קוט"ש אמורות לספק טווח של בין 400 ל-410 ק"מ לפי הצהרות היצרנית (והגיע במבחן שלנו לכ-360 ק"מ בתנאי אמת). הביצועים, לו יהיו דומים גם הם אמורים לעמוד על 7.5 עד 7.8 שניות ל-100 קמ"ש בהתאם לרמת הגימור ומהירות מירבית של 163 קמ"ש.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: AIWAYS U5

לכתבה המלאה
Aiways U6 הוצג. אתר יצרן
תא הנוסעים מציג זינוק אדיר ביחס ל-U5/אתר יצרן

אבל יותר מהעיצוב החיצוני, זה תא הנוסעים שמציג את השינוי הגדול ביותר. לפחות על פי התמונות, נראה שהרבה מאוד מהבעיות של ה-U5 תוקנו כאן. הבולטות בהן הן מעבר לשימוש במסך מולטימדיה גדול יותר סטייל טסלה ובתקווה שיציג הנדסת אנוש וקלות שימוש טובה יותר. לוח המחוונים הדיגיטלי המפוצל ל-3 מסכים הומר בפס מידע מינימליסטי. בבסיס הקונסולה ישנה ידית דמויית מצערת מטוס, השולטת על ההילוכים על ידי סיבוב של הידית סביב צירה ותחתיה פאנל שליטה על בקרת האקלים.

עוד תוספת שמופיעה פה היא תא כפפות, שנעדר מה-U5, שם ניתן לאבזר את השטח מול הנוסע במגוון פתרונות אחסון.

Aiways U6 הוצג. אתר יצרן
פתח הטעינה כבר אינו בחזית/אתר יצרן

כאמור, ה-U6 הינו הדגם השני של היצרנית הסינית הצעירה שהוקמה ב-2017 בלבד ובינתיים מרשימה מאוד כבר בסבב הדגמים הראשוני שלה, מה שנגזר בין השאר מהעובדה שחלק מקודקודי החברה הינם יוצאי יצרניות אירופיות ותיקות בהן וולוו ואחרות. דווקא על רקע זה תמוה ההישג הלא מרשים של ה-U5 במבחן הריסוק האירופי שעבר, בו זכה לשלושה כוכבים בשל תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות שלו ופתיחת כרית האוויר הקדמית - את שני אלו טוענת היצרנית כי תיקנה וכעת נותר לראות מה הציון שישיג במבחן החוזר.

דגם שלישי של היצרנית הצפוי גם הוא להופיע בעתיד, יתכן עוד השנה, יכניס אותה לעוד קטגוריה מעניינת והיא של קרוסאוברים חשמליים בעלי 7 מושבים ויקרא U7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully