וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KTM משיקה את האדוונצ'רים החדשים שלה בישראל

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 23:09

יבואנית KTM לישראל מציגה את שני דגמי האדוונצ'ר שלה, ה-890 וה-1290 בשלל גרסאות. החל בסופר אדוונצ'ר לתיור ארוך טווח ועד לכלי קצה במהדורה מוגבלת. המחירים והפרטים בפנים

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
טוב, גם זו דרך להשכיב אופנוע אני מניח.../אתר יצרן

מצד אחד זינוק בביקוש לכלים דו גלגליים, מכל הסוגים והמינים, ומצד שני מחסור בשבבים, מגבלות עבודה במפעלי הייצור בשל מגיפת הקורונה, עלויות שילוח ימי שזינקו ב-300 אחוזים, טורי אוניות בכניסה לנמלים ומחסור עולמי במכולות - אין ספק שהסיפור הזה של לייצר ולשווק אופנועים הפך בשנה האחרונה למאגיה שחורה של חוסר וודאות. הן היצרניות והן המשווקים שלהן נדרשו לתכנון לצד גמישות והרבה הרבה אופטימיות וגם מזל לא יזיק.

ולמרות הכל ואחרי הכל, קולקציית האדוונצ'רים הבכירה של ק.ט.מ הצליחה להעפיל לישראל כאשר היא מקיפה שני דגמים על שלל הגרסאות שלהם. הראשון הוא ה-890 אדוונצ'ר שמחליף את ה-790 אדוונצ'ר ויתחרה מול כלים כמו טריומף טייגר 900 וב.מ.וו F850GS והשני הוא ספינת הדגל ה-1290 אדוונצ'ר הממוצב מול כלים כמו ב.מ.וו R1250GS ומול הטריומף טייגר 1200 (היקרים ממנו בפער פרוע, יש לציין).

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
ה-890 אדוונצ'ר, אבולוציה ל-790 אדוונצ'ר/אתר יצרן

890 אדוונצ'ר

כאשר הוא שואל את המנוע שלו מה-890 דיוק R, רק בגרסה ממותנת הספק שמפיקה כאן 105 כ"ס ו-10 קג"מ. הדגם החדש מחליף את ה-790 ומציג לצד העלייה בנפח המנוע גם שיפור בשורת מכלולים כמו גל הארכובה והמצמד, תיבת הילוכים משופרת, מערכת ה-ABS עם בלימה בהטיה, בקרת משיכה, החלקה ועוד.

שינויים במבנה השלדה שהוצרה וצורת המושב שמוותר על המדרגה בין הרוכב למורכב, אמורים לשפר את תנוחת הרכיבה בעמידה בשטח לצד מרווח גחון של 200 מ"מ.

עוד בוואלה!

שלום כיתת אדוונצ'ר: למדנו לשלוט בפילים

לכתבה המלאה
ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
המנוע מגיע מה-890R והעלייה בהספק היא של 10 כ"ס ביחס ל-790 אדוונצ'ר/אתר יצרן

כמו בקודמו, גם ה-890 עושה שימוש בבולם קדמי בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 200 מ"מ של WP ממשפחת ה- XPLOR. הבולם האחורי חדש, גם הוא של WP מסדרת ה-APEX עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. עוד נותרו ללא שינוי הם מידות הגלגלים, 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור. בקרת שיוט, חימום מושב וידיות, קוויקשיפט ועוד כלולים ברשימת האופציות.

בעתיד יצטרף גם דגם מופחת הספק שיוכל להימכר גם לבעלי רישיון מוגבל.

מחיר ה-890 אדוונצ'ר עומד על 94,685 שקלים.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
כנף גבוהה ומשקף נמוך? אתם מסתכלים על ה-890 אדוונצ'ר R/אתר יצרן

890 אדוונצ'ר R

גרסת ה-R ל-890 אדוונצ'ר מיועדת לרוכבים שמחפשים יותר יכולות שטח מהאדוונצ'ר הבינוני. השוני בין הגרסאות מתחיל במראה החיצוני עם כנף גבוהה יותר מעל צמיגים בפרופיל שטח קרבי, משקף קטן יותר, צביעה כתומה לשלדה ועוד.

אגב, שלדה - זו מקבלת גיאומטריה שונה במקצת, שלדת זנב קלה יותר, בלמים קדמיים ואחוריים משופרים ביחס לדור הקודם, הבולמים הם מהדור החדש של משפחת ה-XPLOR של WP ו-9 דרגות לבקרת האחיזה כאשר רוכבים במצב "ראלי". כמו ה-890 אדוונצ'ר, גם פה המצמד חוזק, ורכיבי תיבת ההילוכים שופרו.

בסעיפי אבזור הנוחות מצטרף לבית המתגים על הכידון כפתור חדש - של בקרת השיוט. אך זו כרגע אינה זמינה בפועל והלקוחות יוכלו לצרף אותה בהמשך בתוספת תשלום.

מחיר ה-890 אדוונצ'ר R עומד על 104,685 שקלים.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
הראלי הוא אדוונצ'ר עם נשמה של אופנוע אנדורו/אתר יצרן

890 אדוונצ'ר ראלי

בשפיץ של פרמידת הגרסאות ל-890 אדוונצ'ר נמצאת גרסת הראלי, גרסה זו, המוגבלת לייצור של 700 יחידות בלבד מטשטשת את הגבול בין אופנועי אדוונצ'ר לבין אופנועי אנדורו. רשימת המכלולים היא מהמדפים העליונים של הרכיבים, בעיקר בתחום הבולמים, שם מקבל ה"ראלי" את הבולמים התחרותיים של WP ה-XPLOR PRO מלפנים ו-TRAX מאחור. המושב גבוה מאוד (910 מ"מ) ושטוח, החישוקים מצופים באנדייז וצרים מאשר בגרסאות האחרות כדי להתאים לצמיגים בפרופיל אגרסיבי. מיכל הדלק מקבל מיגון קרבון ומערכת הפליטה מחליפה את הדוד הסטנדרטי בכזה של אקרופוביץ' הקל ב-35 אחוזים מהמקורי. ה"ראלי" מקבל את כל המערכות האופציונליות המוצעות ב-890 אדוונצ'ר וב-R כסטנדרט.

לדברי היבואנית לישראל הוקצו והוזמנו מספר יחידות של גרסת קצה זו. על אף מחירה הגבוה מאוד שעומד על 154,685 שקלים.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
בתמונה, המנגנון החדשני לצמצום שחיקת הצמיג הקדמי ב-1290אדוונצ'ר/אתר יצרן

1290 אדוונצ'ר S

על משבצת הסופר אדוונצ'ר מציבה KTM את ה-1290 בדור השלישי שלו, כאשר הוא עובר שורת שיפורים בשלושה מישורים - ארגונומי, טכנולוגי ומכאני - שלושתם כרוכים אלו באלו. בצד הנוחות והתפעול יש מושבים חדשים הניתנים לבחירה מבין מגוון מבנים וגבהים בין 849 ל-869 מ"מ, כוונון מלא לכל מנופי ותאי המתגים, משקף חזית מתכוונן.

לדברי ק.ט.מ, השיפור בתנוחת הרכיבה הגיע אחרי הקשבה למשוב מהלקוחות שביקשו כלי קל יותר לשליטה ורכיבה בעיקר בתחום גובה הישיבה ובעל יכולות תמרון משופרות - מכך נגזרו גם שינויים במבנה השלדה והרכיבים המקושרים אליה, החל מצוואר ההיגוי שהוסט 15 מ"מ לאחור, המנוע שנמצא במיקום שונה, שלדת זנב חדשה שאפשרה את הנמכת המושב לצד זרוע אחורית ארוכה יותר לשיפור היציבות, מיכל דלק מפוצל שעוטף את האופנוע ומאפשר להנמיך את מרכז הכובד ועוד.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
מושב נמוך יותר וארגונומיה משופרת/אתר יצרן

שינוי נוסף שמקבל הדגם הוא פיצול הרדיאטור לשתי יחידות נפרדות הממוקמות מלפנים, אחת לכל צילינדר של מנוע ה-V שלו - הסידור החדש הזה מאפשר לא רק שליטה על צינון של כל אחד מהם בנפרד ובמדויק - אלא בעיקר פותרת את אפקט התנור שייצר הרדיאטור הגדול בדגם הקודם ועליו התלוננו הלקוחות.
עוד בפן המכאני - המנוע - הדור החדש מותאם לתקן יורו 5, קל יותר ב-1.6 ק"ג בשל שימוש במערכת שימון חדשה ודפנות דקות יותר לבלוק המנוע ומציג הספק של 160 כ"ס ו-14 קג"מ. באותה הזדמנות חודשו והוחלפו מערכת הפליטה ותיבת ההילוכים, שתמורת תוספת תשלום תצוייד במערכת קוויקשיפט להעלאת והורדת הילוכים.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
שלדה קצרה יותר עם זרוע אחורית ארוכה יותר/אתר יצרן

אמרנו שהנוחות, המכניקה והאלקטרוניקה שלובות זו בזו בדגם הזה ומערכת הבולמים היא דוגמה מצוינת. ה-1290 אדוונצ'ר S מקבל את מערכת המתלים האקטיבית למחצה של WP ממשפחת APEX. הבולמים מקושרים ליחידת ה-IMU של האופנוע ומקבלים ממנה מידע על מצב הכלי בשישה צירים ומתאימים את רמת השיכוך למצב ההטיה של האופנוע, מידת ההתערבות של מערכות הבטיחות והמצערת. לבולמים גם אפשרות לשליטה על צלילת החרטום בבלימות.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
1,2,3 דג מלוח! אני מת על המשחק הזה!/אתר יצרן

עוד בעולמות האלקטרוניקה והנוחות ואפילו עם פן בטיחותי אפשר לראות בחידוש שמופיע פה ב-KTM לראשונה - בקרת שיוט אדפטיבית. המערכת שכבר הולכת והופכת לסטנדרטית במכוניות עושה שימוש ברדאר (הממוקם מתחת ובין פנסי החזית) כדי לנטר את המרחק מהרכב מלפנים, להאט ולהאיץ בהתאם. מערכת זו, כמו קוויקשיפט מגיעים כסטנדרט ב-S.

לוח המחוונים החדש מאפשר לצד הצגת מידע מפורט על מסך 7 אינץ' גם ממשוק לטלפון הנייד, שאותו אפשר לאחסן בתא ייעודי מתחת למסך (אפשר - אבל לא מומלץ! טלפון נייד תמיד עליכם!).

מחיר ה-1290 אדוונצ'ר S עומד על 144,685 שקלים.

ק.ט.מ 890 ו-1290 אדוונצ'ר. אתר יצרן
1290 סופר אדוונצ'ר R, כי כולנו מחליקים אחורי עם כלי של פלוס מינוס 220 ק"ג/אתר יצרן

1290 אדוונצ'ר R

בדיוק כמו ב-890, גם ב-1290 גרסת ה-R מכוונת ללקוחות המבקשים מעטפת שימוש רחבה יותר מחוץ לאספלט. כאן זה בא לידי ביטוי גם במאפייני עיצוב וגרפיקה כמו מושב ומשקף שונים, גרפיקת צביעה שונה, שלדה כתומה ועוד. במעבר לחישוקי שפיצים של ALPINA המתאימים לצמיגי טיובלס (במקרה שלו ברידג'סטון אדוונצ'ר) במקום אלו היצוקים של ה-S. הקוטר הוא 21 ו-18 מלפנים ומאחור בהתאמה.

הבולמים הם WP מדגם XPLOR מלפנים בקוטר 48 מ"מ ומאחור בולמי PDS, אלו ואלו בעלי מהלך של 220 מ"מ. בקרות הרכיבה כוללות בנוסף למצבי ה-SPORT, STREET, RAIN, OFFROAD הסטנדרטיים גם מצב RALLY המאפשר לקבוע את מידת ההתערבות של המערכות במספר דרגות וכך לשלוט לדוגמה במידת ההחלקה שהרוכב מעוניין לאפשר לגלגל האחורי בפתיחת מצערת על מצע דל אחיזה.

מחיר ה-1290 אדוונצ'ר R עומד על 159,685 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully