וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי מונסטר החדש בישראל

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 20:09

הנפח גדל, השלדה שונתה, האלקטרוניקה התרחבה והמשקל הופחת - דוקאטי מונסטר החדש נע בין שמירת מסורת לחדשנות. המחיר: החל מ-83,600 שקלים

דוקאטי מונסטר החדש בישראל. אתר יצרן
בין חדשנות למסורת/אתר יצרן

דוקאטי מונסטר הוא אחד מנכסי צאן הברזל של דוקאטי כבר קרוב ל-30 שנים. לא הכי חזק, לא הכי מתקדם, לא הכי ספורטיבי והכי יקר, אבל הוא היה ונותר במשך שנים אחד המוצרים הכי מזוהים של היצרנית. ועדיין, עם הדור החדש, בדוקאטי הרגישו מספיק בטוחים כדי לשבור בחדות כמה מהמסורות שעמדו בבסיס הדגם מאז נוצר ב-1993.

דוקאטי מונסטר החדש בישראל. אתר יצרן
ניצחון הפונקציונליות - שלדת אלומיניום מחליפה את שלדת הצינורות האייקונית/אתר יצרן

הדבר הראשון שבולט לעין הוא הפרידה מהאלמנט הכי מזוהה איתו מאז ומעולם, הלכה לה שלדת הצינורות היפיפייה ובמקומה הוא מקבל שלדת אלומיניום, שמבוססת על זו של הפניגאלה V4, ששוקלת פחות ומאפשרת לו לפחות על הנייר להציג קשיחות מבנית ופוטנציאל להתנהגות כביש חדה יותר מבעבר.

עוד רכיב שמוחלף הוא המנוע, ששומר על תצורת ה-L טווין, אבל כעת מגיע מהסופרספורט 950 בנפח 937 סמ"ק (זהו אגב המונסטר הראשון שלא לשאת את נפח המנוע אחרי שמו). ההספק עלה במקצת ועומד על 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד והמומנט הוא 9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד (109 ו-8.8 ב-821 אותו הוא מחליף). כבעבר, תוצע לדגם גרסה מוגבלת הספק של 47 כ"ס לבעלי רישיון A1.

עוד בוואלה!

דוקאטי סקרמבלר 1,100 בישראל

לכתבה המלאה
דוקאטי מונסטר החדש בישראל. אתר יצרן
כל רכיב תרם את שלו לחיסכון במשקל שמסתכם בדיאטה של 18 ק"ג/אתר יצרן

מבחינת מימדים, הדור הנוכחי מציג מצד אחד קיצור קל של בסיס הגלגלים מ-1,480 בדור היוצא ל-1,474 בנוכחי ומצד שני זווית ההיגוי עלתה ב-7 מעלות ל-36 מעלות. החלפת השלדה, הדיאטה הכללית שהשילה 18 ק"ג ממשקלו ומיכל הדלק הקטן יותר ב-2.5 ליטרים (14 ליטרים כעת) הופכים אותו לטענת החברה לקומפקטי וידידותי יותר גם לרוכבים מתחילים. גובה מושב סטנדרטי של 820 מ"מ יכול להצטמצם ל-800 מ"מ בהחלפת מושב ועד ל-775 מ"מ עם ערכת הנמכת מתלים יסייע גם לרוכבים קומפקטיים לעלות עליו בבטחון.

דוקאטי מונסטר החדש בישראל. אתר יצרן
לוח מחוונים TFT צבעוני בגודל 4.3 אינץ'/אתר יצרן

מבחינת אלקטרוניקה - חלק בלתי נפרד מאופנוע כל-חדש ב-2021 (אלא אם כן קוראים לכם אנפילד) הרשימה של המונסטר כוללת את הרוב המוחלט של תופיני המחשב שיש לדוקאטי להציע לשיפור ההתנהגות. מערכת ABS הפעילה גם בהטייה, קוויקשיפט בהעלאה והורדת הילוכים, בקרת אחיזה, בקרת זינוק, בקרת ווילי (עם 8 מצבים), מערכת ניהול המנוע עם 3 מצבי רכיבה (ספורט, טורינג ואורבן) ו-3 מצבי אספקת כוח.

דוקאטי מונסטר החדש בישראל. אתר יצרן
גרסת ה-PLUS עם משקף מינימליסטי וכיסוי מושב נוסע/אתר יצרן

מעבר לשלל האפשרויות להתאמה אישית של האופנוע מתוך קטלוג הרכיבים של דוקאטי הכולל תוספות פלסטיקה לחלק התחתון של האופנוע, חלקי מרכב מסיבי פחמן, גרפיקה ועד מערכת פליטה של טרמיניוני, את המונסטר החדש ניתן יהיה להזמין גם בגרסת ה"פלוס" הנבדלת בעיקר בתוספת משקף מינימליסטי וכיסוי מושב נוסע.

דוקאטי מונסטר החדש מתייצב להתמודדות עם שורת מתחרים חדשים ומתחדשים כמו ימאהה MT09 החדש ו-KTM 890 דיוק R, ב.מ.וו F900R, קוואסאקי Z900 ועוד.
הוא מעולם לא היה מהזולים בקבוצתו והוא לא עושה את זה הפעם, עם תג מחיר שמתחיל ב-83,600 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית ו-86,600 לגרסת ה"פלוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully