וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לטויוטה: 1,003 ק"מ בתדלוק מימן יחיד

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 10:07

טויוטה מיראי רשמה הישג כאשר כיסתה יותר מ-1,000 ק"מ של טווח נקי מזיהום תוך שימוש במיכל מימן יחיד במשקל 5.6 ק"ג

ביום רביעי ה-26 במאי בשעה 5:43 בבוקר עזבה טויוטה מיראי כחולה את תחנת המימן באורלי צרפת ויצאה למסלול בן מאות ק"מ בכבישים ציבוריים מדרום לפריז. המטרה: לשבור את שיא העולם בנהיגה ללא תדלוק במכונית מימן.

1,003 ק"מ לאחר מכן, נעצרה המכונית בפריז כאשר ביתרת המרחק שלה עוד 9 ק"מ - ללא השוואה ישירה בתנאים אפשר להניח לחגיגות והכינוי שהדביקה החברה להישג הזה כ"שיא" (למרות שבפועל היא שיפרה את הנתון שהציגה מכונית מימן נוספת בשוק - יונדאי NEXO). אפשר בהחלט להתרשם מהעובדה שהנתון הזה גבוה בהרבה אפילו מהטווח הרשמי שלה, שעומד על 650 ק"מ.

טויטה מיראי שוברת שיא מרחק. אתר יצרן
1,003 ק"מ על מימן/אתר יצרן

המיראי 2 כנרמז משמה היא הדור השני של מכונית המימן של טויוטה. למרות שטכנית היא מכונית סדרתית הניתנת לרכישה במודל ליסינג במספר שווקים, קשה לקרוא לה "סדרתית" במובן המקובל של המילה. המיראי, כמכונית מימן היא למעשה מכונית חשמלית, שאת האנרגיה להנעת המנוע החשמלי שלה מפיקה מריאקציה בין המימן שבמיכל שלה לבין האוויר. תוצר הלוואי היחיד של הסיפור הזה מבחינת פליטות הוא - מים (קצת חמימים ועם טעם לוואי מוזר - ואני מדבר מניסיון).

טויטה מיראי שוברת שיא מרחק. אתר יצרן
מבוססת על הפלטפורמה של לקסוס LS/אתר יצרן

מכוניות המימן משתלבות בחזון הטווח הקצר, הבינוני והארוך של טיוטה ביחס לחלופות ההנעה. בניגוד ליצרניות אחרות הממקדות את הפתרונות שלהם במכוניות חשמליות בעלות סוללות גדולות, כבדות, יקרות הזקוקות לטעינה בקבועי זמן משתנים - טויוטה מחלקת את הפתרונות שלה לכאלו הלוקחים בחשבון מספר פרופילים שונים של משתמשים.

לא לכולם מתאימה מכונית חשמלית לחלוטין, לא כולם צריכים היברידית ולפעמים פלאג-אין היא הפתרון הנכון יותר. ובמקרה של טויוטה, שלפני יותר מ-20 שנים הימרה נכון על הסוס ההיברידי ונהנית מפירות ההימור הזה עד היום - לא הייתי ממהר לזלזל באסטרטגיה שלה.

עוד בוואלה!

חשמל, מימן, כיף: החזון של טויוטה

לכתבה המלאה
טויטה מיראי שוברת שיא מרחק. אתר יצרן
נהיגה במכונית סדרתית, בתנאי נהיגה אמיתיים, אם כי מקלים ובשימוש בטכניקות נהיגה ירוקות/אתר יצרן

ולמרות הטווח המרשים, למרות ביטול הצורך לשאת סוללות כבדות ולהסתפק בכאלו מצומצמות יחסית ובמיכל בן מספר ק"ג לאחסון המימן, ולמרות העובדה שגם אחרי 1,003 הקילומטרים שעברה כל שהיה דרוש הוא לתדלק אותה במימן בתחנת התדלוק הקרובה ובתוך 5 דקות להיות מוכנים לצאת לדרך - דווקא העניין הזה של לתדלק בתחנת המימן הקרובה - הוא הבעיה כרגע של המכונית הזו ודומותיה.

טויטה מיראי שוברת שיא מרחק. אתר יצרן
מסיימת את המסע בפריז/אתר יצרן

סביר להניח שבעתיד הרחוק יותר, עשוי מימן להיות הפתרון העדיף, ומכל מקום כזה שיהיה עדיף לשימושים מסחריים של משאיות או כלי רכב בעלי אפשרות להגעה למקור "תדלוק" מימן קבוע - בטווח הזמן הנראה לעין האתגרים בשינוע, אחסון ותדלוק מכוניות במימן עדיין מציבים אתגר גדול, גדול מדי לאפשרות שמכוניות כמו מיראי 2 יפרצו קדימה בהיקפי מכירות גדולים.

אבל האם כמו מעשה הפריוס מ-1997 אנחנו נראה את טויוטה שוב שמה רגל בדלת הרבה לפני האחרים ואז סופרת את הכסף האמיתי? נחיה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully