וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים יגייסו את טסלה למשטרה?

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 10:01

האם בקרוב תצטייד משטרת בריטניה בטסלה מודל 3? בטסלה בריטניה מציעים את גרסת הפרפורמנס בעלת ביצועי העל למשטרה הבריטית. מה זה אומר בעצם?

אחרי שראינו כבר ניידות משונות, כמו למבורגיני, פורשה, ניסאן GTR ומכוניות ספורט אחרות, גם טסלה בריטניה הציגה גרסה מותאמת למשימות שיטור של המודל 3 "פרפורמנס". ההצעה מגיעה במסגרת המדיניות של ממשלת בריטניה לצייד כמה שיותר משירותי החירום בכלי רכב חשמליים, מהלך שכבר החל עם שימוש בכמה עשרות כלי רכב חשמליים; בב.מ.וו i3 וניסאן ליף בשנים קודמות כמו גם כמה יחידות של טיוטה מיראי מונעת מימן. אולם בניגוד למודל 3, הם משמשים כרכבי פיקוח, סיור ושיטור רגילים לא מוגדרים ככלי רכב ל"תגובה מהירה".

ניידת טסלה. אתר יצרן
3.3 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הפרפורמנס המשטרתית/אתר יצרן

בגרסה זו של המודל 3, גרסת העל בכל הקשור לביצועים, מצוידת המכונית בשני מנועים - קדמי ואחורי המספקים לה הנעה כפולה. הביצועים יאתגרו גם את רכבי המילוט המהירים יותר בממלכה המאוחדת, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות (מגלגול) ומהירות מירבית של 245 קמ"ש. זו גם אחת הטסלות עם טווח הנסיעה הארוך ביותר עם 567 ק"מ מוצהרים.

טסלה: הדגמים

מכוניות טסלה/טסלה

זו לא תהייה הפעם הראשונה בה כוחות משטרה עושים שימוש בכלי רכב של טסלה, מספר מחוזות במדינות שונות בארצות הברית כבר עושות שימוש בניידות סיור מתוצרת החברה. שם, למרות הביקורת על העלות הראשונית הגבוהה של המכוניות, שנתיים לאחר תחילת השימוש בהן, הוכיחו הדוחות הכספיים כי בשימוש במכוניות החשמליות, בעלות עלויות התחזוקה הנמוכה כי הן הביאו לחיסכון ניכר בהוצאות השוטפות על כלי הרכב.

ניידת טסלה. אתר יצרן
עם נסיעה שקטה וחשמלית, אפקט ההפתעה הוא לגמרי שיקול/אתר יצרן

לדברי החברה, המכונית הוצעה לא רק לכוחות המשטרה, אלא גם למערך הכבאות ולשירותי הבריאות, כרכב מענה ראשוני לאירועים. כאמור, ההצעה מגיעה כחלק מבחינה של החלפה של כלל כלי הרכב הרשמיים לכאלו בעלי זיהום אוויר מופחת. בריטניה הציבה יעד שאפתני של מעבר למכירות רכב חשמלי בלבד עד שנת 2030.

למרות השימוש בדגם ה"פרפורמנס", לא בטוח שזו הגרסה הנכונה אלא דווקא גרסת ה-long range בעלת הטווח הארוך יותר של 580 ק"מ מוצהרים ועם ירידה לא גדולה בביצועים "רק" 4.4 שניות ל-100 קמ"ש - עדיין מהיר מספיק כדי להגיע בזריזות ממקום למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully