וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר באגר! אינדיאן צ'אלנג'ר פה

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 9:46

יבואנית אינדיאן לישראל מתחילה בשיווק הבאגר הענקי שלה. הכירו את הצ'אלנג'ר, מפלצת כביש עם מנוע 1,800 סמ"ק והופעה שלא תוכלו לפספס

אינדיאן צ'אלנג'ר/יצרן

וכשאתם בטוחים שכבר ראיתם ושמעתם הכל, מגיע הדבר הבא - הפעם אני מדבר על סבב המירוצים "קינג אוף באגרס", ליגה אמריקנית שבה אופנועי המירוץ הם לא אחרים מבאגרים ענקיים. אבל זה רק היבט אחד של אחת האופנות החמות של שוק האופנועים האמריקני, בו משחקת אינדיאן חזק מאוד בשנים האחרונות מאז חזרה לשוק. הארלי דיווידסון נמצאת שם, ב.מ.וו נמצאת שם עם ה-K1600B המשובח ומאז הצגת הדגם לפני יותר משנה, גם אינדיאן רוצה חתיכה והיא עושה את זה עם הצ'אלנג'ר.

אינדיאן צ'אלנג'ר. אתר יצרן
כן, זה באגר ענק של אינדיאן על המסלול/אתר יצרן

הצ'אלנג'ר הוא למעשה שמה של משפחת גרסאות, שכמו בעוד דגמים של היצרנית יקיף גרסאות בסיס, גרסאות "דארק הורס" מושחרות ואת ה"לימיטד" המפוארת. העיצוב החיצוני מציית לכל כללי הטקס, מהמנוע הגדול והחשוף, הפיירינג הקדמי המפלצתי והקבוע (אינו מסתובב עם הכידון), המושב הנמוך והמזוודות הקבועות.

לוח המחוונים הוא מסך 7 אינץ' עם אפשרות צימוד בלוטות' לנייד, וברמות הגימור הגבוהות גם תצוגת לחץ אוויר בצמיגים, נעילה חשמלית לארגזים, קישוריות למכשירי אפל, תאורה תחתית ותאורה לסמל הקדמי בצורת הראש האינדיאני. כמובן שיש גם את ספר האביזרים והתוספות הענף של היצרנית.

עוד בוואלה!

קיץ אינדיאני: אינדיאן FTR1200 במבחן

לכתבה המלאה

אבל את הסיפור של האופנוע הזה צריך להתחיל מהמנוע, הוא חדש לגמרי ונמצא רק בצ'אלנג'ר, לפחות לעת עתה. הנפח הוא 1,800 סמ"ק ויש לו גם שם משל עצמו - PowerPlus כשמו של דגם היסטורי של היצרנית מראשית המאה הקודמת.

המנוע בתצורת V טווין מקורר נוזל, עם ארבע שסתומים לכל ראש וגל זיזים עילי. הוא מספק 122 כ"ס לא מאוד מרטיטים, אבל זה אופי המנוע כאשר הם מגיעים ב-5,500 סל"ד. אולם המספר המרשים יותר הוא נתון המומנט שעומד של 18 קג"מ ב-1,300 סל"ד. תיבת ההילוכים עם שישה יחסי העברה, כאשר זה השישי הוא הילוך שיוט. לאור משקלו היבש שעומד על 377 ההילוך שהיינו שמחים למצוא הוא בעיקר רוורס...

אינדיאן צ'אלנג'ר. רונן טופלברג,
יגיע בשלוש רמות גימור ואבזור/רונן טופלברג

כמו בדגמים האחרים של אינדיאן, המנוע יושב בשלדת אלומיניום במראה מאסיבי, אבל למעשה קלה במיוחד. על השיכוך מזלג הפוך מלפנים ובולם יחיד מתכוונן של FOX. הבלמים הם שני דיסקים 320 מלפנים ו-298 מ"מ בודד מאחור. ועל האחיזה צמיג 130/60 על חישוק 19 מלפנים ו-180/60 על חישוק 16 מאחור.

שתי רמות הגימור הגבוהות, הדארק הורס והלימיטד, מקבלות גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו ה-IMU של בוש המקבלת מדדים מחיישנים שבודקים את מהירות האופנוע, מידת ההטייה, עוצמת בלימה ועוד נתונים על מנת לאפשר למערכת ה-ABS למשל לפעול גם בהטיה ומשולבת בבקרת אחיזה.

אינדיאן צ'אלנג'ר. רונן טופלברג,
לוח מחוונים 7 אינץ' כולל צימוד לאייפון בגרסאות הבכירות/רונן טופלברג

כאופנוע שפונה לפלח אוכלוסייה בוגר יחסית ובכל מקרה אמיד מאוד. הצ'אלנג'ר לא ממש מכוון לאופנוע היום יום השימושי של הבעלים, אלא צעצוע סוף שבוע לקרוזים ארוכים עם קריצה ספורטיבית. והמחיר בהתאם.

כמו המתחרים שלו, הארלי דיווידסון רואד גלייד, ב.מ.וו K1600B ואפילו גרסאות הבאגר שהונדה שחררה לפני כמה שנים לגולדווינג - הצ'אלנג'ר הוא לא כלי זול. במקרה שלו, המחיר מתחיל ב-201,205 שקלים לגרסת הבסיס. גרסאות ה"דארק הורס" וה"לימיטד" המאובזרות מעלות את תג המחיר ל-230,205 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully