וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו אופנועים: סופר ספורט פסיכי, וחשמלי עתידני

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 21:15

יבואנית ב.מ.וו לישראל החלה בשיווק גסרת העירום-שרירים על בסיס ה-S1000RR וכן גרסת הקצה לאופנוע הסופר ספורט שלה ה-M1000RR. וחוץ מזה יש קטנוע חשמלי מדליק בטירוף

ב.מ.וו S1000R/יצרן

אז נלך מהפשוט, למסובך. האופנוע הראשון שאנחנו מדברים עליו הוא ה-S1000R ואם השם שלו מזכיר לכם אופנוע אחר, אתם לא טועים. זו למעשה הגרסה הערומה של ה-S1000RR אופנוע הסופר-ספורט של ב.מ.וו.

על בסיס אותה שלדה חדשה של הדור השני של אופנוע הספורט מורכבים מיכל דלק שונה וצר יותר, כידון שטוח שניתן לכיוון וכמובן פלסטיקה מינימלית. הלב הוא אותו מנוע 4 צילינדרים בנפח של ליטר (999 סמ"ק ליתר דיוק) בהבדלים קלים כמו היעדר מערכת תזמון השסתומים שיש ב-RR. כאן ההספק הוא 165 כ"ס ו-11.6 קג"מ. שני אלו מגיעים עם עקומת סל"ד נמוכה יותר ומציעים יותר גמישות בתמורה להפחתת ההספק. שינויים נוספים נעשו גם בתיבת ההילוכים שבה יחסי ההעברה יהיו ארוכים יותר בהילוכים 4-6.

ב.מ.וו S1000R. אתר יצרן
S1000R החדש: ערום וקשוח/אתר יצרן

המערכות האלקטרוניות ושלל האבזורים המתקדמים משתנים לפי גרסת הדגם. החל ב-PURE הבסיסית שם תמצאו חיישני לחץ אוויר בצמיגים, שקע USB, בקרות למצערת החשמלית עם שלושה מצבי רכיבה, השולטים על ה-ABS ובקרת האחיזה, בקרת זינוק בעליה וקוויקשיפט להעלאה והורדה של ההילוכים.

מעליה נמצאת גרסת ה-SPORT עם מפתח חכם, תאורת לד מתכווננת לפניה, חבילת Riding Modes Pro שמוסיפה עוד מצב לבקרות הרכיבה, בקרת ווילי, בקרת זינוק, מגביל מהירות, בקרת בלימת מנוע ואת מערכת ה-MSR שמתווספת למצמד המחליק כדי למנוע נעילת גלגל בהורדת הילוך.

בראש ההיצע ה-M שמוסיפה גם חישוקים מחוזקים, שרשרת מחוזקת, מד הקפה, מערכת פליטה מטיטניום, מצבר ליתיום קל יותר ושאר רכיבים קלים הייחודיים לה שמגלחים כמה גרמים מהמשקל וכמובן צביעת ה-M בכחול-לבן-אדום.

המחירים: PURE יעלה 114 אלף שקלים, ה-SOPRT עולה ל-124 אלף שקלים וה-M SPORT מגיע עם תג מחיר של 144 אלף שקלים.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: ב.מ.וו R18. רטרו גרמני במבטא אמריקני

לכתבה המלאה
ב.מ.וו M1000RR. אתר יצרן
מהמסלול לרחוב/אתר יצרן

הדגם השני שמגיע לישראל הוא ה-M1000RR שגם הוא מבוסס על ה-S1000RR המעולה לכשעצמו, אבל כאן הוא עובר השבחה מקיפה.

הטיפול ביחידת ההנעה כולל תאי שריפה בצילינדרים ובוכנות שתוכננו מחדש ויכולים לטפל ביחס הדחיסה שהועלה. אלו מחוזקים גם בטלטלים מטיטניום, ממנו עשויה גם מערכת הפליטה, נדנדי שסתומים קלים יותר והרשימה עוד ארוכה.

שורת הסיכום של המאמץ הזה: 212 כ"ס ב-14,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד שמטיסים משקל יבש של 192 כ"ס. ובואו נעשה את זה פשוט - ברגע שאתם קוראים שיש יותר כ"ס מק"ג - אתם נכנסים לעולם של כוחות G שעובדים על הגוף ובו נמצאים פחות או יותר רק הרוכבים שיודעים מה הם עושים על האופנועים האלו, נהגי פורמולה 1, טייסי קרב ואסטרונאוטים.

ב.מ.וו M1000RR. אתר יצרן
חצי אופנוע חצי מכונת מלחמה/אתר יצרן

ההסבה כוללת גם טיפול חיצוני, שמתבטא בין השאר בכנפונים מסיבי פחמן כמו של אופנועי המירוץ העדכניים. אלו פותחו במנהרות הרוח של היצרנית, משפרות את ההצמדה של הגלגל הקדמי ומשפרים בכך את האחיזה. מערכת הבלימה הייעודית שלו פותחה במיוחד עבורו על ידי ניסין. 320 מ"מ, קאליפר 4 בוכנות - עד כאן לא משהו שלא פגשנו קודם - אבל יש לו גם שני סטים של רפידות - לכביש ולמסלול.

עוד תופינים של גרסת ה-M תמצאות בחישוקים שעשויים מסיבי פחמן, מצבר ליתיום קל יותר, לוח מחוונים בגודל 6.5 אינץ' עם שני מצבי תצוגה - לכביש הציבורי עם הנתונים הרגילים ומצב תצוגה למסלול. שם תמצאו מהירות, זווית הטייה, כוחות G, חיווי על התערבות המערכות, זמני הקפה, תאוצה, בלימה, מספר העברות ההילוכים בכל הקפה, זווית הטייה מקסימלית אליה הגיע האופנוע ועוד.

המחיר? 269 אלף שקלים, שכנראה יהפוך אותו לאקסלוסיבי לא רק בגלל היכולות והטכנולוגיה.

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
זה קטנוע אמיתי לגמרי, ואתם תוכלו לקנות אותו/אתר יצרן

CE 04 ועכשיו למשהו שונה לגמרי

ואחרי שני האופנועים המגניבים לגמרי שראיתם עכשיו, אנחנו לוקחים כיוון אחר לחלוטין - אחר אבל מדליק לא פחות. הכירו את ה-CE 04 קטנוע עירוני חשמלי ראשון לב.מ.וו שכמו כל כניסה שלה לסגמנט חדש חייבת לעשות את זה מוזר. החל מה מה-C1 הקטנוע בעל החופה, עבור ב-R1200C, ממשיך ב-Nine T וכן הלאה.

אז ה-CE 04 הוא קטנוע עם מנוע חשמלי מקורר נוזל שמסוגל לספק עד 42 כ"ס בשיא, אם כי במצב הרגיל הוא מוגבל ל-20 כ"ס על מנת לשמור על סוללת ה-9.1 קילוואט ולנצל אותה היטב לטובת טווח מוצהר של 130 ק"מ. גרסה חלשה יותר, עם הספק מירבי של 28.5 כ"ס תוצע בהמשך ולה יהיה טווח צנוע יותר של 100 ק"מ.

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
טווח מוצהר של 130 ק"מ והילוך אחורי/אתר יצרן

את הטעינה מסיים ה-CE 04 בתוך ארבע שעות ו-20 דקות אם מדובר בשקע רגיל, עמדת הטעינה שלו תסיים את הסיפור בשעה ו-40 דקות כאשר ממצב ריק ל-80 אחוזים הוא יגיע תוך 45 דקות. המהירות המירבית שלו מוגבלת ל-120 קמ"ש.

מתחת לעיצוב הרדיקלי שלו יש שלדת צינורות, זרוע חד צידית מימין ובולם משמאל. המנוע אינו נמצא על הזרוע וההנעה הסופית נעשית על ידי רצועה. על הבלימה שני דיסקים בקוטר 231 מ"מ מלפנים ודיסק בודד מאחור. עם פתיחת רגלית הצד, מופעל בלם חניה המאבטח את הקטנוע.

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
מסך TFT בגודל 10.25 אינץ'! בקטנוע!/אתר יצרן

ככלי כל חשמלי, גם הצד האלקטרוני לא נשאר מאחור. בקרת אחיזה ו-ABS, גם בהטיה, בקרות רכיבה הכוללות ארבעה מצבים החל בחיסכון, גשם, כביש וגם מצב ספורט המאפשר ניצול של כוח המנוע להאצות.

המידע לרוכב מוגש מעל מסך בגודל 10.25 אינץ', שנחשב לחריג גם במכוניות. התצוגה בו מפוצלת, כך שניתן להקרין לצד נתוני הרכיבה גם הנחיות ניווט, תקשורת ועוד. תא לסלולרי עם שקע USB, פטנט בדמות "תא צד" לקסדות, פנסים אדפטיבים המאירים לתוך הפנייה ותאורה המלווה כאשר מתקרבים לכלי או בעזיבה שלו יוצעו כאופציות לצד רשימות אבזור וציוד ארוכות.

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
פנסי לד עוקבי פניה כאופציה/אתר יצרן

ה-CE 04 לא יישאר החשמלי הדו גלגלי הבודד של ב.מ.וו. כמו בחטיבת המכוניות שלה, גם בדו גלגלי היצרנית הולכת לקראת מעבר של הכלים להנעה חשמלית, אם כי לא פורטו לוחות זמנים ואילו כלים יוחלפו ראשונים.

ההימור הראשוני נוגע לכלים עירוניים יחסית, נייקדים או אדוונצ'רים רכים, המעבירים את חייהם בנסיעות קצרות יחסית ואשר לבעלים שלהם רגישות לעלויות אחזקה או מגבלות של רכיבה במרכזי ערים על כלים בעלי מנועי בעירה פנימית.

לישראל, אם תהיתם הוא צפוי להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully