וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התארגנתם על היברידית? תגידו שלום להטבת שווי השימוש

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 11:33

בחרתם במכונית היברידית ואתם נהנים מהטבת המס? ברשות המיסים יבטלו את הסידור הזה יחד עם ביטול הטבת המס לכלי רכב היברידיים, הביטול יחול רטרואקטיבית גם על עסקאות שחלו לפני הביטול

עד כה ובהתאם למדיניות המיסוי הירוק של מכוניות, עובדים שבחרו במכונית היברידית כרכב הצמוד מהעבודה, יכלו לא רק להרגיש טוב יותר עם עצמם כי הם מצילים את העולם, אלא גם לראות את הבחירה הזו משתלמת להם בתלוש המשכורת כאשר זכו בהנחה של 500 שקלים בשווי השימוש שהם משלמים עבור מכונית היברידית. אבל החגיגה הזו עומדת להסתיים ב-1.1.2022 עם ביטול הטבת המס למכוניות היברידיות.

אולם הצעד הזה של רשות המיסים מעורר לא מעט תרעומת אצל מחזיקי הרכב הצמוד כאשר מתברר שהטבת המס לא תבוטל רק למי שיקנו או יחתמו על חוזה ליסינג החל מאותו תאריך, אלא גם למי שנמצאים כבר עכשיו תוך כדי חוזה או כאלו שתכננו הקדמה של החלפת המכונית טרם ביטול ההטבה כדי להינות ממנה לאורך תקופת החוזה.

השוואתי משפחתיות. קינן כהן
שלוש מתוך ארבע רבות המכר האלו יאבדו את ההנחה להן הן זכאיות/קינן כהן

סיפורה של הטבה

הטבת המס, או יותר נכון הפחתת המס למכוניות "ירוקות" החלה כפרקטיקה נכונה ובריאה לעידוד העלאה של יותר מכוניות היברידיות, או כאלו שחסכוניות בדלק ופחות מזהמות. אולם בפועל נוצר מצב בעייתי מבחינת המדינה, שכן עם זיהוי ההזדמנות והטבת המס המשמעותית נהרו הלקוחות הפרטיים וציי הרכב למכוניות ההיברידיות, התוצאה הייתה ששכר צמצום זיהום האוויר כמעט והתקזז עם עלייה של הרבה מאוד מכוניות על הכביש (בשל הטבת המס). הדבר השני שקרה הוא שהמדינה גילתה כי המעבר למכוניות היברידיות והיברידיות נטענות שקע מייצר לה "בור" תקציבי לא קטן, בשל העובדה שאלו מכוניות שלא רק מכניסות פחות מס ברכישה שלהן, אלא גם צורכות פחות דלק.

הפתרון? מבטלים את הטבת המס למכוניות הירוקות. ואכן, רשות המיסים הציגה את התוכנית הרב שנתית, במסגרתה במהלך השנים הקרובות תבוטל ההנחה או יצומצם שיעור ההנחה על מכוניות היברידיות, היברידיות נטענות שקע (פלאג אין) וחשמליות בהדרגה.

מבחן דרך: קיה נירו פלאג אין. רמי גלבוע, רמי גלבוע
דגמי הפלאג אין והחשמליים יוסיפו לעת עתה להינות מההטבה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בלי הטבות

כאמור, עם עדכון המס הירוק, יאלצו מחזיקי המכוניות ההיברידיות להיפרד גם מהטבת המס בתלוש שלהם. מבחינת רשות המיסים, ביטול ההטבה תואמת את תפיסת הרשות כי זו משקפת את "החיסכון בעלויות תחזוקת הרכב אל מול עלות הרכישה", כלומר בהנחה ועלויות האחזקה לא משתנות ועלות הרכישה תעלה (בשל העלאת שיעור המס) - אזי שיעור החיסכון בשל עלויות האחזקה הזולות יותר יגלמו את ההטבה שניתנה עד כה - אולם עלויות האחזקה של המכונית אינן יוצאות מכיסו של מחזיק הרכב הצמוד, אלא מזה של חברת הליסינג, אך הוא זה שמוותר על ההטבה.

מה זה אומר? שאם תכננתם החלפה של המכונית בחודשים הקרובים על מנת לנצל את ההנחה בשווי השימוש תחשבו שוב. הפתרונות? מעבר למכונית פלאג אין או חשמלית (אלו ישמרו על הטבת המס, אולם לרוב יקרות יותר) או מו"מ מחודש מול חברת הליסינג שיגלם את העובדה שהתשלום החודשי כבר לא כולל את ההנחה. התייקרות המכונית עבורה לא תהפוך את זה למשהו שיהיה קל לבלוע.

עוד בוואלה!

הדלת המסתובבת של המכוניות המסוכנות בישראל

לכתבה המלאה

תגובת רשות המיסים:
"בהתאם להתפתחויות בשוק, הרשות בוחנת מדי פעם את סכום ההפחתה הנדרשת, ומעדכנת בהתאם. שינויים בסכום ההפחתה נכנסים לתוקף החל מהמועד הנקוב בחקיקה, קרי, אם יהיה שינוי בסכומים מ- 1.1.2022, זה יחול על כלל כלי הרכב ההיברידיים הצמודים גם כאלה שנרכשו ונלקחו בחכירה במועד מוקדם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully