וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא כאן: יונדאי איוניק 5 הגיעה לישראל

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 21:12

איוניק 5, התשובה של יונדאי לטסלה ולדגמים נוספים שבדרך, נחת בישראל ומציע טווח של 481 ק"מ ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה של 18 דקות

לפני שנה בדיוק הודיעה יונדאי על הפיכת השם איוניק לתת מותג חשמלי בחברה. סנונית ראשונה למשפחה החדשה היא איוניק 5 שמושקת כעת בישראל - מדינה ראשונה למותג מחוץ לגבולות דרום קוריאה. עד 2023 יצטרפו עוד שני דגמים: איוניק 6 - סדאן גדולה בממדים של סונטה, ואיוניק 7 - קרוסאובר גדול שיתמקם בין סנטה-פה לפלסייד.

יונדאי איוניק החדשה. יואל שוורץ, אתר רשמי
מזויות מסוימות נראה כמו קרוסאובר, מאחרות כמו משפחתית האצ'בק גדולה. אבל ממש גדולה/אתר רשמי, יואל שוורץ

להבדיל מדגמים חשמליים אחרים של יונדאי, משפחת איוניק החדשה מבוססות על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי: E-GMP: Electric-Global Modular Platform). ממדיו של איוניק 5 שונים מאיוניק המשפחתית. בסיס גלגלים ארוך מאוד, 300 ס"מ, וכך גם הרוחב עם 189 ס"מ. לעומת זאת, האורך הכללי (463.5 ס"מ) והגובה (160.5 ס"מ) דומים לאלה של קרוסאובר משפחתי. נפח תא המטען עומד על 531 ליטר (ו-1591 ליטר עם השטחת מושבים), וכמו בדגמים חשמליים חדשים אחרים מציע גם תא מטען קדמי, ונפחו בגרסת ההנעה האחורית הוא 57 ליטר (24 ליטר כשההנעה כפולה).

בשלב ראשון תשווק גרסת הנעה אחורית ארוכת טווח. לזו מנוע חשמלי שמייצר 217 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.4 שניות. סוללת 72.6 קוט"ש מספיקה לטווח של 481 ק"מ (או 451 ק"מ עם חישוקי 20 אינץ'), ומטען אולטרה-מהיר (350DC) ימלא 80% מהסוללה בתוך 18 דקות או יוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות בלבד. בעתיד תוצע גרסת הנעה כפולה עם 306 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.

יונדאי איוניק החדשה. יואל שוורץ, אתר רשמי
המנוע החשמלי מייצר 217 כ"ס, ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.4 שניות. סוללת 72.6 קוט"ש מספיקה לטווח של 481 ק"מ./אתר רשמי, יואל שוורץ

יש 3 רמות גימור ובכולן נמצא סביבת הנהג נטולת מתגים וכוללת צמד מסכי 12.3 אינץ': אחד משמש כלוח מחוונים, ושני כמסך מגע להפעלת כל מערכות הרכב. רמת פרסטיג' כוללת מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, מפתח חכם לפתיחה והתנעה כולל התנעה מרחוק, שמשות כהות, תאורת לד היקפית, חישוקי 19 אינץ' ועוד. רמת 'סופרים' מוסיפה חלון גג פנוראמי. רמת 'עלית' כוללת בנוסף זיכרונות למושב הנהג, מושב נוסע חשמלי, מושבים קדמיים עם הדום, כיוון חשמלי גם למושבים האחוריים, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, איוורור למושבים הקדמיים, ריפוד עור, תאורת לד גם לאור הגבוה, טעינה אלחוטית לסלולר, מצלמות היקפיות, ידייות חיצוניות שקועות, חישוקי 20 אינץ' ועוד.

היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו"ג, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על המרכז, התרעת רכב ב"שטח מת" ותיקון אקטיבי למניעת תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים, התרעה ובלימה בתנועה חוצה מאחור, ניטור ערנות נהג, תזכורת שיכחת ילדים במושב האחורי, ועוד. רמת עלית מוסיפה התרעה ובלימה גם בעת כניסה לחניה, צילום "שטח מת" בלוח המחוונים, וסיוע בחנייה.

יונדאי איוניק החדשה. יואל שוורץ, אתר רשמי
סביבת הנהג נטולת מתגים וכוללת צמד מסכי 12.3 אינץ': אחד משמש כלוח מחוונים, ושני כמסך מגע להפעלת כל מערכות הרכב./אתר רשמי, יואל שוורץ

המחירhם דומים לאלה של טסלה מודל 3 - המתחרה המשמעותית ביותר בסגמנט החשמלי המתהווה בישראל: רמת פרסטיג' עולה 190 אלף שקלים, רמת סופרים 200 אלף שקלים, רמת עלית 217 אלף שקלים ורמת עלית הנעה כפולה 239 אלף שקלים.

יונדאי איוניק החדשה. יואל שוורץ, אתר רשמי
המחירים דומים לאלה של טסלה מודל 3 - המתחרה המשמעותית ביותר בסגמנט החשמלי המתהווה בישראל/אתר רשמי, יואל שוורץ

"כשאנחנו באים לשוק, אנחנו באים עם הכול", אומר דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, ומספר שהמחירים כוללים חבילה שנועדה לבדל אותם מהמתחרים. זו חבילה שכוללת התקנת עמדת טעינה (ללא תוספת תשלום), טיפולים חינם ל-3 שנים או עד 45 אלף ק"מ, אחריות ל-5 שנים על המכונית, ול-7 שנים על הסוללה. לדבריו כרגע יש ביקוש גבוה מאוד בקוריאה ולכן המלאי שיגיע לישראל עומד על כ-1000 יחידות עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully