וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן, חשמלי, זול ומהפכני: הכירו את הסיטי טרנספורמר

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 13:07

חברת סיטי טרנספורמר הישראלית חשפה הבוקר בבכורה עולמית את הדור השביעי של כלי הרכב המהפכני שלה. הנעה חשמלית עם טווח של עד 180 ק"מ ומפשק גלגלים משתנה

סיטי טרנספורמר דור 6/יצרן

למרות שלל ניסיונות לאורך ההיסטוריה לייצר כלי רכב עירוני המשלב את הייתרונות של כלים דו גלגליים והנוחות של רכב בעל ארבעה גלגלים, רובם לא הצליחו לייצר אימפקט משמעותי. לא משנה אם היה מדובר בחברות קטנות או אפילו יצרניות רכב גדולות כמו רנו עם הטוויזי שלה.

לחברת סיטי טרנספורמר הישראלית יש ביטחון רב בכך שהדור השביעי של כלי הרכב שלה הוא זה שיביא את המהפכה התחבורתית הבאה בערים. החברה חשפה הבוקר את הדור האחרון בחשיפה עולמית לעיתונות הרכב הישראלית, זה מה שאנחנו יודעים עליו.

הוצג: סיטי טרנספורמר דור 7. אתר יצרן
מפשק הגלגלים משתנה ממצב "עירוני" צר להשתחלות ומצב פתוח לנסיעה מהירה יותר/אתר יצרן

לדברי ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל החברה, ה-CT1 השלים את פרק הייצור הראשוני שלו, מה שיאפשר לאבות הטיפוס לקבל תקינה גרמנית כבר ב-2021. "לאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנחנו חושפים את הדור החדש של הרכבים שלנו, פרי שילוב ייחודי של חדשנות ישראלית עם איכות ייצור גרמנית" אמר ד"ר פורמוזה בחשיפת הרכב, "בחרנו לחשוף בפעם הראשונה את הרכב המהפכני הזה דווקא בישראל, כי עבורנו, זו בראש ובראשונה גאווה לאומית: רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החניה והתנועה בעיר".

אורכו של הרכב הזעיר הוא 2.49 מטרים (קצר יותר מבסיס גלגלים של מכונית סופר מיני) והרוחב שלו נע בין 1.4 מטרים למטר בודד בהתאם למצב הגלגלים המרחיבים ומצמצמים את המפשק שלהם - פטנט בלעדי של היצרנית. מה שמאפשר לו לחנות במרווחים צרים מאוד, עם חיסכון של 75 אחוזים בשטח לעומת מכונית לדברי החברה.

עוד בוואלה!

קנדה ישראל בוחנת שת"פ עם סיטי-טרנספורמר

לכתבה המלאה
הוצג: סיטי טרנספורמר דור 7. אתר יצרן
שני מבוגרים או מבוגר ושני ילדים בתצורת ישיבה טורית/אתר יצרן

בתא הנוסעים תתאפשר ישיבה של נהג ונוסע, או נהג ושני ילדים, במידה והופכים את השטח מאחורי הנהג לתצורת מטען הוא יכול להכיל עד 1,000 ליטרים, מה שהופך אותו למתאים לשימושים של שליחויות, רכב חירום ועוד.

ההנעה של הסיטי טרנספורמר היא חשמלית, כאשר הסוללה היא בקיבולת של 16 קוט"ש. מה שמאפשר לו טווח נסיעה מוצהר של בין 120 ל-180 ק"מ (בתלוי בשימוש במזגן). המהירות המירבית במצב ה"פתוח" היא עד 90 קמ"ש ובמצב הצר מוגבלת ל-45 קמ"ש. זמני הטעינה נעים בין 5 שעות משקע ביתי ועד ל-30 דקות לטעינה של 80 אחוזי סוללה במטען DC מהיר.

בשל הגדרתו כ"קוואדרוסייקל" הסיטי טרנספורמר אינו מחויב במבחני ריסוק או כריות אוויר, אולם לדברי אורי מרידור, סמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה בחברה הדגם יצויד בכרית אוויר ואף במספר כריות אוויר בגרסאות המאובזרות, כמו כן ציינו בחברה כי בעתיד בכוונתם לערוך מבחני ריסוק לדגם. עוד פיתוחים עליהם מדברים בחברה הם יכולות "שליפה" שלו מתוך חניות צפופות גם ללא נהג מאחורי ההגה.

הוצג: סיטי טרנספורמר דור 7. אתר יצרן
טווחי נסיעה מוצהרים של 120-180 ק"מ/אתר יצרן

הדגם הינו הדור השביעי של הסיטי טרנספורמר והראשון לעבור לייצור המוני, מאז הוקמה החברה ב-2014. עם קבלת הרישוי האירופי, יותר לרכב לנוע בכבישים, אולם בטרם יגיע לישראל יידרשו התאמות תקינה שבתחום הקוואדרוסייקלים אינם מיושרים עדיין עם התקינה האירופית. כך או כך, נראה שרישיון הנהיגה בהם היה מסוג B (רכב פרטי).

עד אז עוד צפויות לעבור מספר שנים, שכן הצפי של החברה הוא להתחיל שיווק בשנה הבאה, אבל ייצור המוני של הכלי עתיד להיות רק ב-2024. למרות ששוק היעד העיקרי של הכלים האלו הוא אירופה, שם ניתנים תמריצים נדיבים למכוניות כאלו והיתרי נהיגה בהם גם ללא רישיון, החברה תקצה 2,000 יחידות לרכישה מוקדמת בישראל אלינו הם יגיעו ב-2023, עוד לפני הייצור ההמוני.

המחיר לדברי החברה צפוי לעמוד על 45 אלף שקלים לפני מיסוי, שככל הנראה יעמוד על 10 אחוזים כמקובל בכלי רכב חשמליים, מה שאומר 49,500 שקלים "על הכביש". זול יותר מניסיונות חדירה קודמים בדמות רנו טוויזי שמחירה הוערך אז בכ-70-80 אלף שקלים, מה שלא הותיר לה סיכוי לאור השימושיות הפחותה במחיר דומה לזה של מכונית מיני.

החשיפה העולמית המלאה של הסיטי טרנספורמר צפויה להיערך ב-6 בספטמבר בתערוכת IAA במינכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully