וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן עדיין מאמינה בכיף: הכירו את ה-Z

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 19:26

ייתכן מאוד ובפעם האחרונה: ניסאן מציגה יורשת לשושלת מכונית הספורט שלה. המתכון הקלאסי של מנוע בנזין, הנעה אחורית וגם תיבה ידנית לטהרנים

חכו רגע, לפני המספרים והעובדות, יש לנו משהו חשוב מאוד לספר לכם - לאורך שישה דורות למכונית הספורט של ניסאן היה מספר צמוד ל-Z - הוא ציין את נפח המנוע, כלומר 2.4 ליטרים ב-240, 2.6 ליטרם ב-260, 2.8 ב-280 וכן הלאה עם ה-300, 350 וה-370. אבל הפעם היא נקראת פשוט Z, התירוץ הרשמי הוא כנראה ההתכווצות של המנוע שחוזר לנפח של 3.0 ליטרים עם טורבו, אבל לנו יש רעיון אחר - ומה אם קוראים לה Z, האות האחרונה ב-A,B,C כי היא האחרונה מסוגה?

ניסאן Z. אתר יצרן
הומאז' בחזית ל-240 עם המקור מעל הגריל והבליטה במכסה המנוע/אתר יצרן

העיצוב החיצוני אורז את הפרופורציות של מכונית ספורט עם כל האלמנטים הרגילים, אבל גם מכיל מחוות לדורות הקודמים. אם זו החזית בעלת ה"מקור" כמו ב-240 והבליטה במרכז מכסה המנוע שנותרה זכר לימים של מנועי השישה צילינדרים בטור שלה, לוגו ה-Z הרטרואי על קורה C והאחוריים עם יחידות התאורה שמזכירות את אלו של ה-ZX300 בגרסה של סוף שנות ה-80 ולאורך שנות ה-90.

ניסאן Z. אתר יצרן
הזנב שולח מחווה לתאורה האחורית של ה-300ZX/אתר יצרן

ה-Z תגיע בשתי גרסאות, הרגילה והבסיסית וגרסת "פרפורמנס" - ולא, הפרפורמנס לא חזקה יותר מהרגילה, אבל מגיעה עם יותר אבזור נוחות ואבזור מכאני לחווית נהיגה טובה יותר.

מבחינת מנוע, ניסאן נמנעת מהפיתוי לתגבר אותה חשמלית, אפילו קצת, כאן הכל מושתת על מנוע בנזין.
ועל הסיבות שעומדות מאחורי זה שמענו בהסבר של ניסאן עוד ב-2019. במקרה הזה, מנוע ה-3.7 האטמוספרי של ה-370 מחליף כאמור מנוע 3.0 ליטרים V6 עם צמד מגדשי טורבו. ההספק הוא 405 כ"ס (61 סוסים יותר מאשר בגרסת ה"ניסמו" החזקה היוצאת) ו-48.4 קג"מ. באופן חריג, תציע ניסאן בחירה בין תיבת 9 הילוכים אוטומטית ל-6 ידנית בקרת שיגור תהייה זמינה גם באחרונה.

על פי ניסאן נתון התאוצה ל-100 קמ"ש התקצר ב-15 אחוזים ביחס לדור היוצא, מה שאומר שאם ההוא עשה את זה ב-5.2 שניות, 15 אחוזים פחות הם משהו כמו 4.4 שניות.

עוד בוואלה!

ניסאן GT-R ו-370Z הבאות יהיו היברידיות?

לכתבה המלאה
ניסאן Z. אתר יצרן
עם פרופורציות קלאסיות של מכונית ספורט/אתר יצרן

לאור בסיס הגלגלים הזהה לזה של הדור היוצא, ומתוך הנחה שהיצרנית לא תשקיע את ההון המטורף בפיתוח פלטפורמה חדשה עבור דגם יחיד, אנחנו מניחים בזהירות כי המדובר פה הוא באבולוציה כבדה לבסיס שמשמש את הדור היוצא.

על השיפורים הדינאמיים מספרים בניסאן בדמות גאומטריה שונה למתלים, בולמי זעזועים חדשים בקוטר גדול יותר, ההיגוי חשמלי עם מספר מצבי הקשחה ומהירות תגובה ובגרסאות הפרפורמנס גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. עוד הבדלים בפן הדינאמי בין הגרסה הרגילה לפרפורמנס נמצאים גם בלמים גדולים יותר וצמיגים דביקים יותר (יוקוהומה 18 אינץ' ברגילה, ברידג'סטון פוטנזה על חישוק 19 אינץ' בפרפורמנס).

ניסאן Z. אתר יצרן
שומרים על שלושה מחוונים אנלוגיים לצד המסכים/אתר יצרן

בתא הנוסעים המחווה לדגמים הקודמים מגיעה בדמות שמירה על שלושה מחוונים אנלוגיים, למרות המעבר ללוח מחוונים על גבי מסך 12.3 אינץ'. מערכת המולטימדיה על צג בגודל 8 אינץ' בגרסה הרגילה ו-9 אינץ' בפרפורמנס. עוד הבדל בין השתיים נוגעים למושבים (ידניים ברגילה, חשמליים בפרפורמנס).

את הריפודים בתא הנוסעים ניתן יהיה לקבל בשלושה צבעים, שחור, כחול או אדום. מלבד 240 היחידות של הגרסה המיוחדת של ה-Z ה"פרוטו" שתקבל ריפודים צהובים לצד קאליפרים באותו צבע, חישוקי בגוון ברונזה, ידית הילוכים ייחודית לה ועוד.

ניסאן Z. אתר יצרן
מנוע V6 בנזין עם שני מגדשי טורבו/אתר יצרן

טוב, אז היא עשתה חשק, באיך שהיא נראית, במה שיש לה מתחת למכסה המנוע, בתיבת ההילוכים הידנית ושאר הממתקים. אז עכשיו נשאר רק להבין מתי היא מגיעה אלינו. ובכן התשובה היא שתצטרכו לחכות, ולחכות הרבה זמן.

על פי התוכניות של ניסאן, היא תתחיל לשווק את המכונית ברבעון השני או השלישי של 2022, אצל היבואנית מעוניינים להביא את המכונית "קצת אחרי", מה זה אומר? לא הרבה, אבל בניגוד לטויוטה למשל שלא מוכנה אפילו להעמיד את הסופרה באולם התצוגה, זה גם משהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully