וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן GT-R ו-370Z הבאות יהיו היברידיות?

25.10.2019 / 12:38

ראש מחלקת פיתוח המוצר בניסאן נשאל בתערוכת טוקיו אודות עתיד הדורות הבאים של צמד מכוניות הספורט והשיב כי שילוב מנוע חשמלי או הפיכתן לחשמליות טהורות היא אופציה על השולחן

האם ניסאן תחשמל את מכוניות הספורט שלה?. יצרן, אתר יצרן
ניסאן 370Z האם אחד הדגמים הוותיקים והמוצלחים של ניסאן בהיצע יזנק בכוח החשמל?/אתר יצרן, יצרן

יצרניות מכוניות העל השונות, מפרארי, למבורגיני, מקלארן וגם מכוניות ספורט אקזוטיות פחות כמו הונדה NSX כבר עמוק בשילוב של מנועים חשמליים ומנועי בנזין ליצירת מכוניות ספורט משולבות. אולם לא הרבה יצרניות ממהרות לשלב את הטכנולוגיה הזו במכוניות הספורט שלהן. לראיה, ממש השנה, כאשר הוצגה פורשה 911 החדשה ציינה החברה כי בשלב מתקדם של תכנון המכונית, הם הגיעו למסקנה שמנוע היברידי לא תואם את האופי שלה ונסוגו מהכוונה שלהם להציג גרסה כזו לעת עתה.

אולם ניסאן לא לגמרי סגרה את הדלת לגבי האפשרות הזו, כך עולה מתשובתו של איוון אספינוסה, ראש מחלקת פיתוח המוצר בחברה, והאיש שרואה את כל הדגמים העתידיים הרבה לפני שאתם אפילו חושבים עליהם.

האם ניסאן תחשמל את מכוניות הספורט שלה?. יצרן, אתר יצרן
ניסאן GT-R מפלצת ביצועים מחשמלת ומחושמלת?/אתר יצרן, יצרן

במהלך תערוכת הרכב בטוקיו שנערכת בימים אלו נשאל אספינוסה לגבי הסיכוי לראות את מכונית ה-Z הופכת להיברידית או חשמלית הוא השיב שהנושא הזה נמצא בדיונים באופן קבוע, אבל ישנם שני שיקולים מרכזיים בהחלטה הזו.

"האם הלקוח מוכן לקבל מכונית ספורטיבית חשמלית? אנחנו מתווכחים ללא הפסקה על הנושא הזה. מכיוון שישנם עדיין אנשים, במיוחד כאלו שמרניים יותר בתפיסה שלהם ו'פטרול הדס' אדוקים, שעדיין לא שם ב-100 אחוזים. אבל יש גם קהל צעיר וגדול שחושב אחרת לגמרי".

השיקול השני שמנחה את אנשי ניסאן הוא ההיבט הטכנולוגי, "מתי הטכנולוגיה תהייה מוכנה לספק את את הביצועים המצופים ממכונית ספורט? אתה צריך לסחוב סוללה, שמשמעותה משקל, וכולם יודעים שמכונית ספורט היא כמה כוח אתה שם בפנים, אלא כמה קילוגרם אתה מסיר משם, כך שהאיזון צריך להיות עדין".

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: ניסאן GT-R המחודשת. אלפא-דוג

לכתבה המלאה
האם ניסאן תחשמל את מכוניות הספורט שלה?. יצרן, אתר יצרן
הניסאן CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo כבר אותתה על הכיוון הזה ב-2014/אתר יצרן, יצרן

אז בעוד האפשרות להסבה לחשמל מלא או לפחות לגרסה היברידית היא כרגע בגדר אלטרנטיבה שנבדקת, מה שכן אפשר להבין הוא שהנושא האם תהיינה יורשות לצמד מכוניות הספורט, שכאמור מהוותיקות בדגמי היצרנית התשובה היא כן.

הדיבורים על שילוב מנוע חשמלי החזיר אותי לקונספט די שולי שהציגה ניסאן ב-2014 כחלק מהשותפות שלה עם כותר משחק הנהיגה "גראנטוריסמו" הייתה זו ה-CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo שלפחות בעולם הווירטואלי מכונית הקופה בתצורת 2+2 הציעה שילוב של מנוע V6 טווין טורבו עם שני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר כדי ליצור מכונית ספורט כפולת הנעה בהספק כולל של 697 כ"ס.

אגב, דגם אמיתי בגודל מלא של הקונספט הוצג עד לאחרונה ב-Nissan Crossing בגינזה בטוקיו, שמשמש גם כבית לפיתוח הטכנולוגיות המתקדמות של ניסאן ומרכז מבקרים חווייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully