וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה ג'וגר: 7 מושבים היברידי בזול, כאן בינואר

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 12:09

הדור החדש של הסטיישן-מיניוואן בעל שבעת המושבים של דאצ'יה ייקרא ג'וגר ויחד עם השם הוא מחליף פלטפורמה, יציע מערכות בטיחות אקטביות וגם גרסה היברידית

דאצי'ה ג'וגר. אתר יצרן
ג'וגר, כרגע רק עם מנוע 1.0 ליטר ידני, פחות רלוונטי אלינו/אתר יצרן

השינוי שעובר קו הדגמים של דאצ'יה במעבר בין שימוש בפלטפורמות מיושנות ובסיסיות של רנו לכאלו מודרניות שמאפשרות לה להתחרות בשווקים תובעניים יותר הולך ומתגבש. התוספת החדשה ביותר לרשימה הזו היא הג'וגר שמחליף את הלודג'י והלוגאן MPV כסוג של הכלאה בין משפחתית סטיישן למיניוואן ויציע 7 מושבים במחיר שאמור להיות נוח יותר משל הג'יפונים והקרוסאוברים שהתייקרו בשנים האחרונות.

דאצי'ה ג'וגר. אתר יצרן
מימדי סטיישן, גובה של מיניוואן, מחיר של משפחתית?/אתר יצרן

עם אורך של 455 ס"מ, 178 ס"מ לרוחב וגובה של 163 ס"מ הוא בעל מידות חיצוניות של משפחתית קומפקטית, למעשה לצורך ההשוואה הוא קצר בכ-10 ס"מ מטויוטה קורולה סטיישן למשל. מצד שני עם 290 ס"מ בבסיס הגלגלים הוא מציע נתון שלפחות על הנייר אמור להפוך אותו לאחד המרווחים לנוסעים. נתון מעניין נוסף שעשוי להשתלב באיזו קריצת "פנאי" הוא מרווח גחון נאה שעומד על 20 ס"מ, זה יותר מאי אלו קרוסאוברים שמסתובבים פה.

נפח תא המטען בשימוש בכל המושבים עומד על 213 ליטרים וצומח ל-712 עם קיפול שלהם לתצורת 5 מושבים. הסרה של שני המושבים האחוריים וקיפול השורה השנייה מעלה את הנפח ל-1,819 ליטרים מסחריים.

עוד בוואלה!

דאצי'ה דאסטר: עם תיבה אוטומטית, בלי מערכות בטיחות

לכתבה המלאה
דאצי'ה ג'וגר. אתר יצרן
תא נוסעים מודרני יותר, בתקווה להנדסת אנוש משופרת/אתר יצרן

השימוש בפלטפורמה חדשה של רנו כוללת גם אפשרות להרחיב את היצע מערכות הבטיחות. בשלב זה עולה כי הרכב יכלול מעבר לשש כריות אוויר רק בלימה אוטומטית והתרעת רכב ב"שטח מת". בשלב בהודעה לעיתונות לא נאמר דבר בנוגע למערכות בטיחות מתקדמות ואקטביות כמו תיקון סטיה מנתיב - מאכזב מאוד ולמעשה משאיר אותה כמתחרה כמעט ולא רלוונטית כהמלצה למשפחה.

על פי ההודעה לעיתונות ניתן להבין כי הג'וגר ישווק בשלוש רמות גימור, Essential הבסיסית Comfort ברמת הביניים ו-Extreme שעשויה להיות מהדורה מוגבלת. אלו נבדלות במאפייני עיצוב חיצוניים כאשר האחרונה מקבלת טיפול "כמו שטח" וכנראה מדובר במכונית שמופיעה בתמונות האלו. וכן הבדלים במערכת המולטימדיה שיתחילו במערכת בסיסית העושה שימוש בטלפון הנייד ובאפליקציה מתאימה כבסיס, עבור במערכת מתקדמת יותר על מסך 8 אינץ' ותאימות לאנדרואיד ואפל וכן אפשרות למערכת עם WIFI וניווט מובנה.

דאצי'ה ג'וגר. אתר יצרן
213 ליטרים בשימוש בכל המושבים/אתר יצרן

באגף ההנעה מדובר בינתיים במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים עם 110 כ"ס ו-19.4 קג"מ. למנוע זה יש גם גרסה המותאמת לשימוש בגפ"מ, ולדברי היצרנית השימוש במיכל בנזין בנפח 50 ליטרים לצד מיכל של 40 ליטר גפ"מ מעניק לו טווח של 1,000 ק"מ בשימוש משולב. נכון לעכשיו מוצע הג'וגר עם תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה בלבד.

המנוע המעניין יותר הוא זה שיוצג ב-2023, מדובר ביחידה המשלבת מנוע 1.6 ליטר בנזין עם שני מנועים חשמליים, הראשון בהספק גבוה להנעה והשני כמנוע עזר חשמלי, תיבת הילוכים רציפה, בלימה רגרנטיבית. נכון לעכשיו אין פרטים נוספים אודות המנוע.

דאצי'ה ג'וגר. אתר יצרן
הגרסה הבכירה תקבל מאפייני עיצוב "כמו שטח"/אתר יצרן

על פי אתר דאצי'ה, הזמנות לדגם החדש יפתחו בחודש נובמבר 2021 למדינות אירופה וכן לשוק הישראלי, כאשר השיווק עצמו בישראל צפוי להתחיל בינואר 2022 עם צפי להגעה פיזית של המכונית כחודש לאחר מכן.

בשלב זה כאשר לא ברור אילו גרסאות אבזור אמורות להגיע והתמחור הרשמי שלו באירופה, קשה להבין כיצד יתומחר הדגם בישראל, אולם מבחינת המשבצת בה הוא יישב מדובר באחת שנותרה מיותמת אחרי העילמותם של כלים כמו מאזדה 5, טיוטה וורסו, קיה קארנס, שברולט אורלנדו ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully