וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאסטר מסחרי ב-71 אלף שקלים? לא אצלנו...

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 5:58

השוק הבריטי מקבל את מה שנראה כמו מסחרית שיכלה להיות להיט בטוח בישראל - גרסה מוסבת למטען ועבודה של הדאסטר המחודש. גם המחיר עושה חשק

דאצ'יה דאסטר מסחרי. אתר יצרן
דאצ'יה דאסטר מסחרי/אתר יצרן

לשוק הבריטי יש היסטוריה ארוכה עם גרסאות "מסחריות" לשלל מכוניות קטנות. בשל הטבות המס להן המכוניות האלו זכאיות, לאורך השנים הסבו יצרניות רבות את תצורות הסטיישן (גם בישראל הן היו נפוצות בשנות ה-70) ואפילו מכוניות האצ'בק קטנות למעיין טנדרונים זעירים. כאשר את חלונות הצד האחוריים סוגרים בפאנל ומבטלים את שורת המושבים השנייה. פורד, פיאט, פיג'ו ואחרות עשו את זה וכעת דאצ'יה מעבירה את הדאסטר טיפול דומה ומציגה אותו בגרסתו המסחרית.

דאצ'יה דאסטר מסחרי. אתר יצרן
נפח הטענה פחות גדול משל טנדרון קלאסי/אתר יצרן

על פניו, הדאסטר המסחרי יכול להיות להיט בקרב טכנאים או אנשי שירות הזקוקים לרכב בעל יכולות שטח שאין לטנדרונים רגילים, בין אם אלו מתונות (בגרסאות ה-2X4) או מתקדמות יחסית (בגרסת ה-4X4) אבל לא רוצים להיגרר למחוזות העלות של טנדרי הטון היפניים כמו טיוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, איסוזו די מקס ועוד במחירים של רבע מיליון שקלים. במחיר נמוך מ-100 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה הוא יכול להיות גם רכב טיולים מעניין במיוחד לזוג על ציוד לגיחה בת כמה ימים למדבר.

הבסיס הוא כאמור הדרסטר המוכר, כאשר בגרסה המסחרית ניתן יהיה לקבל אותו בשלל התצורות והשילובים הקיימים בהיצע. החל ממנוע הבנזין שלושה צילינדרים עם 90 כ"ס בהנעה קדמית, עבור במנועי ארבעה צילינדרים, ה-130 וה-150 כ"ס (גרסה זו עם תיבה רובוטית כפולת מצמד) וגם גרסאות הדיזל עם 115 כ"ס וכן הדיזל 115 כ"ס בהנעה כפולה.

עוד בוואלה!

דאצי'ה דאסטר: עם תיבה אוטומטית, בלי מערכות בטיחות

לכתבה המלאה
דאצ'יה דאסטר מסחרי. אתר יצרן
המושבים האחוריים מפנים את המקום למשטח הטענה/אתר יצרן

עם פינוי המושבים האחוריים, הדאסטר מציע 1,623 ליטרים של נפח הטענה ומשקל העמסה של 503 ק"ג.
המשטח שנוצר מחופה עץ ומצופה בבד גס שישרוד את ההעמסות והפריקות של הציוד.

בהודעה של דאצ'יה לא מפורט אם הדלתות האחוריות ניתנות לפתיחה, אולם בכל מקרה קורות חיזוק שעוברות בגובה הדלת לא ממש מאפשרות הטענה נוחה דרכן. השמשות האחוריות אטומות על מנת לענות על ההגדרות של "רכב מסחרי" וכן להסתיר את תכולת המטען מעיניים סקרניות.

מחיצת מתכת מפרידה בין תא הנהג לאיזור המטען.

דאצ'יה דאסטר מסחרי. אתר יצרן
שתי רמות גימור, בסיסית ומאובזרת יחסית/אתר יצרן

מכיוון שמדובר ברכב מסחרי, סביבת הנהג הבסיסית ותא הנוסעים הפשוט של הדאסטר לא אמורה להיות בעיה של ממש. ובכל זאת, הזמן צועד קדימה, והדאסטר מיישר קו גם מבחינת האבזור שלו.

בגרסת הבסיס הוא מגיע, ובכן, מאובזר באופן בסיסי מאוד, עם חישוקי פלדה 16 אינץ', הגה פלסטיק, מיזוג אוויר, בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת שמע בסיסית ואפילו שקע USB. גרסת ה"קומפורט" מאבזרת אותו בדומה לגרסאות הנוסעים שאנחנו מכירים. חישוקי סגסוגת (16 אינץ'), מצלמת רוורס וחיישני חניה, הגה בציפוי רך, משענת יד, מערכת השמע עוברת למסך 8 אינץ', עם קישוריות אפל ואנדרואיד ועוד.

המחירים נעים בין 16,200 ליש"ט (כ-71 אלף שקלים לגרסת הבסיס) ועד 22 אלף ליש"ט שהם 96 אלף שקלים לגרסת ה-4X4 המאובזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully