וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות של בונד שוברות את המכירות הפומביות

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 19:59

גם אחרי שהן מסיימות את התפקיד הקולנועי שלהן, מסתבר שהמכוניות של ג'יימס בונד, או אפילו כאלו בעלות תפקיד שולי הן מכונות כסף מטורפות. מי 10 הגדולות?

חברת Hagerty שהחלה בתור חברת ביטוח והיום חולשת על שלל זרועות בעולם הרכב, החל בהפקת תוכן ווידאו ועד מועדון נהגים וספורט מוטורי מפרסמת את תוצאות המחקר שערכה אודות הערך המוסף של "מכוניות בונד" השונות, זאת לרגל עלייתו לאקרנים של סרט בונד האחרון "לא זמן למות".

האנליסטים בחברה שסוקרים בין השאר תוצאות של אלפי מכירות פומביות בכל בתי המכירות הגדולים ריכזו את 10 המכוניות שהשתתפו בסרטי בונד והועמדו למכירה בשנים האחרונות והשוו את מחיר המכירה שלהן למחיר הממוצע של מכונית דומה.

ובכן תשכחו מכל השקעה שחשבתם עליה, זה כנראה המקום לשים בו כסף עם פערים שמתחילים בעשרות אחוזים, עוברים למאות אחוזים ועד פער של 5,000 אחוזים במחיר במקום הראשון. למען הנוחות מובאים המחירים בשקלים.

הגלגלים של בונד. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג מאך 1 מ"יהלומים לנצח"/אתר יצרן, יצרן

מקום 10: מוסטאנג מאך 1

המוסטאנג מאך 1 מודל 1971 שהופיעה בסרט "יהלומים לנצח" עשתה המון רושם על הצופים בקולנוע, רשמה את הופעת חייה עם אחד מפספוסי פעלול הנהיגה הגדולים של כל הזמנים (עליו תוכלו לקרוא כאן), אבל כל זה מספיק לה רק למקום ה-10 בדירוג.

היא נמכרה על ידי בית המכירות בארט-ג'קסון בשנת 2004 תמורת 55 אלף שקלים בלבד (23 אלף דולר), שהיו פחות ממה שציפו ממנה אבל 37.5 אחוזים יותר מהמחיר של מכונית אחרת מסוגה.

שווי המכוניות של בונד. cars & classic,
מרצדס E190 מ"לא זמן למות"/cars & classic

מקום 9: מרצדס E190

היא לא מכונית בונד, ולא מכונית מיוחדת באופן כללי, היא מופיעה לפרק זמן קצרצר מאוד והועמדה למכירה עוד אפילו עוד לפני שיצא הסרט לאקרנים - המרצדס E190 הזו בהחלט מפתיעה כאשר היא מתברגת למקום ה-9 ברשימה.

היא נמכרה תמורת 39 אלף שקלים לעומת 28,330 השקלים שמכוניות דומות לה נמכרות לרוב. מדובר בפער של 38 אחוזים לטובת ה"כוכבת".

שווי המכוניות של בונד. bonhams,
בנטלי 4.5 ליטר והיא אפילו לא הייתה בסרט רשמי/bonhams

מקום 8: בנטלי 4.5 ליטר

"לעולם אל תאמר לעולם לא" שיצא לקולנוע ב-1983 לא היה סרט "רשמי" של בונד. אבל המכונית שבה נראה נוהג שון קונרי (והייתה הנאמנה ביותר לדמות הסוכן הזה ברומן המקורי) דווקא הצליחה להתברג למקום של כבוד בקרב המכוניות יוצאות הסדרה.

זו בנטלי 4.5 ליטר מודל 1937 שהועמדה למכירה בשנת 2004 על ידי בית המכירות הפומביות בונהאמס והשיגה סכום נאה של 822 אלף שקלים, אבל רגע, שש שנים לאחר מכן, היא חוזרת שוב למכירה פומבית באותו בית מכירות. הפעם הפטיש יורד על מחיר של 966 אלף שקלים.

התוצאה היא "פרמיית בונד" בגובה של 66 אחוזים לעומת מחיר של כ-581 אלף שקלים ל"סתם" בנטלי כזו.

שווי המכוניות של בונד. sigi zidziunas,
אסטון מרטין DBS מ"בשירות הוד מעלתה"/sigi zidziunas

מקום 7: אסטון מרטין DBS-6 מ-1969

אולי כי היא שימשה כמכונית החתונה בפעם היחידה בה בונד התחתן, אבל בהתחשב בעובדה שבסרט בו הופיעה "בשירות הוד מעלתה" שיחק אחד הבונדים הפחות טובים בתולדות הסדרה - סביר להניח שאת ההישג שלה היא חייבת לכך שזו פשוט מכונית מדליקה לגמרי. כן, אפילו אם זו גרסת השישה צילינדרים המאוד בינונית.

היא נמכרה בשנת 1978 באוסטרליה לבעלים הנוכחיים שלה שמחזיק בה מאז בסכום של 39,200 שקלים בלבד, אבל זה עדיין 182 אחוזים יותר ממה שמערכים את השווי של מכונית דומה ללא הרזומה הקולנועי.

שווי המכוניות של בונד. יח"צ,
אסטון מרטין DBS V12 ב"קוואנטום של נחמה"/יח"צ

מקום 6: אסטון מרטין DBS V12 מ-2008

שבע מכוניות מסוגה שימשו את ההפקה של הסרט "קוואנטום של נחמה" ואחת מהן שלא פורקה, נחתכה או ניזוקה באופן חמור נמכרה בשנת 2012. אבל זה לא אומר שהיא לא ניזוקה כלל, שכן במהלך המכירה הפומבית שלה הבהיר בית המכירות כי הקונים אחראיים לכל תיקון נדרש כדי להשיבה למצב נסיעה בכביש.

זה לא ממש הרתיע אותם והם רבו על הזכות לשלם עבורה 1,051,850 שקלים בסופו של דבר. זה לא רק 245 אחוזים יותר מהערכת השווי של מכוניות מקבילה לה שעומד על 306 אלף שקלים אלא גם הרבה הרבה יותר מהמחיר שבבית המכירות העריכו שהיא תימכר ועמד על 653 אלף שקלים.

שווי המכוניות של בונד. bonhams,
המרקורי מ"בשירות הוד מעלתה"/bonhams

מקום 5: מרקורי קוגר XR7 משנת 1969

המכונית הזו לא הייתה מכונית בונד ממש, אלא ננהגה על ידי הרוזנת תרזה די ויצ'נזו שנודעה יותר כטרייסי בונד - אשתו המנוחה של הסוכן 007. היא הופיעה בסצנת הפתיחה של הסרט לצד ה-DBS מהמקום ה-7 אבל בכל הקשור לשווי שלה ביחס לקוגר XR7 רגילה, היא בהחלט עוקפת אותה בסיבוב.

המכונית נמכרה בשנת 2020 בסכום לא נתפס בכלל של 1,593,600 שקלים, וזה לעומת שווי מוערך של 242 אלף שקלים למכונית רגילה מסוגה. כלומר, 559 אחוזים יותר בשל ההשתתפות שלה בסרט.

אסטון מרטין DB5. אתר יצרן
שוק: ה-מכונית של בונד ה-DB5 במקום הרביעי? אבל יש סיבה טובה/אתר יצרן

מקום 4: אסטון מרטין DB5 מודל 1965

היא המכונית המזוהה ביותר עם בונד והופיעה בהכי הרבה סרטים, כולל זה האחרון בסצנת מרדף קשה מאוד לצפייה עבור חובבי רכב. המכונית שנמכרה ב-2019 על ידי בית המכירות RM סות'ביס הייתה אחת משתי מכוניות שהיו ברשות ההפקה לסרט "כדור הרעם" והיא השתתפה גם בסרט "גולדפינגר" - זה רזומה שיכול אולי להסביר את התופעה של הסכום בה היא נמכרה.

שבו טוב, או לפחות תחזיקו במשהו, כי הסכום היה יותר מ-20 מיליון שקלים. למעשה 20,395,411 שקלים ליתר דיוק. ובהשוואה למחירה של DB5 "רגילה" (ואנחנו לא מאמינים שכתבנו "רגילה" באותה שורה עם שם המכונית הזו) מדובר בלא פחות מ-759 אחוזים יותר משווי מוערך של "רק" 2,687,690 שקלים.

שווי המכוניות של בונד. bonhams,
כזה אנחנו רוצים: דיפנדר 110 קבינה כפולה SVX/bonhams

מקום 3: לנד רובר דיפנדר 110 SVX

מאחורי הדיפנדר המטורף הזה יש סיפור לא פחות מטורף. הוא נשמע כמו אגדה אורבנית, אבל הרכב הזה מ-2014 ישב באסם באיזורי הכפר האנגליים שם הוא אוחסן לאחר צילומי הסרט "ספקטר". הוא התגלה מחדש בשנת 2017 לתוך תזמון מושלם - שנה לפני כן הפסיקה לנד רובר את הייצור של הדיפנדר המקורי והביקוש לכלים כאלו, ועוד יותר לייחודיים מבניהם הרקיע שחקים.

ואחרי שבאותה שנה נמכר אחד כזה בסכום של מיליון שקלים, כאשר יצא למכירה הפומבית הדגם הנוסף מסוגו, זה שעליו אנחנו מדברים כאן, הסכום כבר זינק, וזינק בענק - עם עוד 600 אלף שקלים שנוספו למחיר של 1,591,398 שקלים. וזו כבר "פרימיית בונד" של 937 אחוזים ביחס להערכת המחיר של 153 אלף שקלים לרכב דומה מסוגו (בבריטניה, תירגעו).

שווי המכוניות של בונד. RM Sothebys,
AMC הורנט מ-1974 מ"האיש בעל אקדח הזהב"/RM Sothebys

מקום 2: AMC הורנט 1974

המיקום המפתיע של ה-AMC הורנט לא נובע ממעמדה כמכונית בונד של ממש (היא לא הייתה) ובטח לא מהעובדה שמדובר באיזו יצירה מוטורית יוצאת דופן (היא ממש לא הייתה). יש שתי סיבות אחרות, הראשונה היא שפעלול הנהיגה בו היא השתתפה הוא אחד המפורסמים בעולם - קפיצת הבורג מעל הנהר בסרט האיש בעל אקדח הזהב.

הסיבה השנייה שהיא הגיעה למקום הזה היא כי הדירוג מודד את הפער בין המחיר בו נמכרה המכונית מהסרט לעומת השווי של מכונית מקבילה לה - והשווי של AMC הורנט, הוא אעפס - נמוך מאוד. אז קבלו את המקום השני, עם פער של 1,614 אחוזים ממכונית מקבילה. אחרי שנמכרה תמורת 388 אלף שקלים לעומת 22 אלף שקלים בהם מוערכת מכונית מסוגה.

שווי המכוניות של בונד. RM Sothebys,
לוטוס אספרי S1 מ-1977/RM Sothebys

מקום 1: לוטוס אספרי S1 "נלי הרטובה"

טוב, זה אולי לא ממש הוגן, אבל המכונית שהפער בינה לבין המכונית עליה היא מבוססת הוא הגדול ביותר שייך לכלי רכב שאין לו בכלל גלגלים. מדובר ב"נלי הרטובה" גרסת הצוללת אליה הופכת הלוטוס אספרי S1 שנהוגה על ידי רוג'ר מור בסרט "המרגלת שאהבה אותי".

גם מאחורי המכונית הזו יש סיפור די מרתק. היא אבדה לאחר מסע קידום הסרט ואיש לא ידע היכן היא, רק בשנת 1989 היא התגלתה בתוך קונטיינר שנמכר ב-100 דולר לאדם שכלל לא ידע איזה אוצר יש במכולה הזו. לאחר ניסיונות לשפץ אותה שרק החריפו את מצבה היא התגלתה והחלה להתגלגל בין בתי מכירות.

אחת מתחנות הביניים שלה הייתה אצל אילון מאסק, שבשנת 2013 מכר אותה תמורת 2,685,490 שקלים, שזה סכום מופרע לגמרי אם זוכרים שהיא לא ממש עושה משהו וסך הכל שימשה כאביזר צילום. אבל מופרע יותר הוא הפער בין הסכום הזה לבין המחיר שבה מוערכת לוטוס אספרי S1 רגילה ועומד על קצת יותר מ-53 אלף שקלים. מה שאומר שפרמיית ההופעה בסצנה אחת בסרט הביאה לפער של 4,908 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully