וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MG מרעננת את ההיצע וזה מאוד רלוונטי אלינו

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 11:28

מתיחת פנים וטווח ארוך יותר ל-ZS החשמלי, גרסת הנעה אחורית למארוול החדש וגם רענון למכונית הסטיישן החשמלית שעשוייה להיות מעניינת מאוד לישראל

יצרנית הרכב הסינית MG מציגה את "רענן הסתיו" לקראת תחילת שיווק דגמי 2022 שלה. הבשורות המרכזיות רלוונטיות מאוד לשוק הישראלי שכן שלושה דגמים מרכזיים מההיצע הזה נמצאים בדרך לישראל. לדברי היבואנית קבוצת לובינסקי, שלושת הדגמים עתידים לנחות פה לקראת סוף הרבעון הראשון של 2022.

הראשון והרלוונטי ביותר מבחינת נתח השוק הוא ה-ZS החשמלי. מי שעד בואה של טסלה היה לרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל מקבל עדכון לעיצוב החיצוני, כאשר הרכיב הבולט ביותר בו הוא הגריל הקדמי האטום, שמבחין אותו עוד יותר מגרסת הבנזין.

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
גריל אטום, יחידות תאורה חדשות/אתר יצרן

בתא הנוסעים השינויים מתמקדים באיזור מערכת המולטימדיה, מעבר לגדילה ל-10.1 אינץ' (8 אינץ' בנוכחי), אצל היצרנית מדברים על שדרוג ושיפור לתפעול ותפקוד המערכת. כל הדגמים החדשים יעשו שימוש במערכת ה- iSMART החדשה, וזה משהו שהדגם הזה בהחלט נזקק לו כפי שעלה במבחן ההשוואתי שערכנו בינו לבין יונדאי קונה החשמלי.

מתחת למרכב נמצא השינוי המשמעותי ביותר, כאשר לדגם יוצעו שתי גרסאות סוללות. הבסיסית תהייה עם סוללת 51 קוט"ש (45.6 קוט"ש בנוכחי), זו מצהירה על טווח של 318 ק"מ לעומת טווח מוצהר של 263 ק"מ בגרסה הנוכחית. לזו תתווסף גרסת טווח ארוך עם סוללת 72 קוט"ש שבה הטווח המוצהר הוא 439 ק"מ. עם מטען פנימי של 11 קילוואט גרסה זו תטען את הסוללה בעמדה ביתית תוך 10.5 שעות ותוכל גם לקבל אנרגיה מעמדת טעינה של 100 קילוואט שתארך 42 דקות.

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
מסך גדול יותר והבטחה לשיפור בתפקוד מערכת המולטימדיה/אתר יצרן

דגם שני שבדרכו לכאן והוא חדש לגמרי עבור השוק המקומי הוא המארוול, זהו דגם חשמלי ייעודי ראשון לחברה, כלומר, כזה שאינו נשען על מקבילת בנזין קיימת. במקרה שלו, מדובר בגרסה נוספת, כזו שתגיע בתצורת הנעה אחורית. בדומה לקרוסאוברים מתחרים נוספים כמו סקודה אניאק יונדאי איוניק 5 גם הוא מפצל את הדגם להיצע של הנעה אחורית בעלת מנוע יחיד והנעה כפולה בעלת שני מנועים.

במקרה שלו, הוא ימשיך לעשות שימוש באותה סוללת 70 קוט"ש, אך מדובר במנוע בהספק של 180 כ"ס ו-41.8 קג"מ. מעבר למחיר זול יותר, הוא גם צפוי להציע טווח נסיעה ארוך יותר מגרסת ההנעה הכפולה (288 כ"ס וטווח של 370 ק"מ). במקרה שלו מדובר על טווח מוצהר של 402 ק"מ.

המארוול יוכל לטעון את הסוללות בעמדות של עד 92 קילוואט, כך ש-43 דקות הן מה שידרש להגיע מ-5 ל-80 אחוזים.

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
MG מארוול, פחות כוח, יותר טווח בגרסת ההנעה האחורית/אתר יצרן

הדגם השלישי הוא ה-5 EV, מכונית שאמנם משתייכת לסגמנט שהולך ונעלם - מכוניות סטיישן קומפקטיות - אולם בתלוי במחירו עשוי להיות אחת התוספות המעניינות ביותר ובעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר בשוק החשמליות המקומי. לא בהכרח ללקוח הפרטי שמזמן כבר זנח את המכוניות מסוגה, אלא במידה והיא תצליח לחדור לשוק הליסינג כאלטרנטיבה חשמלית במחיר אטרקטיבי.

הבסיס שלה הוא מכונית בנזין, והעיצוב החיצוני אמנם לא סוחף ועתידני כמו שהתרגלנו למצוא בכלי רכב חשמליים. לעומת זאת לפחות בתמונות נראה שתא הנוסעים שלה מודרני, עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה צף, בורר הילוכים בצורת חוגה. ולמעשה למעט הבעיה הגורפת בעוד ועוד מכוניות חדשות של העלמת פקדים פיזיים למערכת השמע והמיזוג וכן פתחי מיזוג נמוכים מדי - הוא בהחלט מעניין.

MG מחדשת את קו הדגמים. אתר יצרן
MG EV 5 - תהווה חלופה חשמלית למשפחתיות הליסינג?/אתר יצרן

ל-MG5 החשמלית שתי גרסאות, שתיהן עם מנוע בהספק של 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ ומציעות גם ביצועים זהים - 7.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 185 קמ"ש.

אך נבדלות זו מזו בגודל הסוללה. הראשונה עם אחת בקיבולת של 50.3 קוט"ש והשנייה עם 61.1 קוט"ש. להבדלים בגודל הסוללה משמעות כמובן לטווח הנסיעה שיעמוד על 320 ק"מ מוצהרים בגרסת ה-52.5 קוט"ש ו-400 ק"מ בגרסת ה-61.1 קוט"ש.

בבריטניה המחיר שלה יעמוד על "מתחת ל-30 אלף ליש"ט" לדברי היצרנית, כלומר פער של כ-5,000 ליש"ט יותר ממחירה של טויוטה קורולה סטיישן היברידית, כמה מהפער הזה יצומצם בזכות הטבות המס השונות בישראל? שאלה טובה שתשפיע מאוד על הסיכויים שלה בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully