וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פוקוס: שובו של הגיר הרובוטי

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 19:09

פורד פוקוס עוברת מתיחת פנים במסגרת רענון אמצע חיי הדגם. מלבד העיצוב החיצוני והפנימי היא מחזירה את הרכיב שפגע בדגם: תיבת ההילוכים כפולת המצמד

פורד פוקוס המחודשת 2022/יצרן

כשהגיע הדור השלישי של פורד פוקוס לישראל בתחילת העשור הקודם, נראה היה שדרכו לצמרת סלולה, אחרי הצלחה גדולה מאוד של שני הדורות הראשונים. אלא שבמהרה התגלה כי לדגם שורת בעיות בתחום הגימור והקריטית יותר הייתה תקלה רוחבית בתיבת ההילוכים כפולת המצמד.

זו הייתה תקלה שעלתה ביוקר ליצרנית, ליבואנית ובעיקר לדגם שהמוניטין שלו נפגע והתקשה להתאושש מאז, גם כאשר חזר לעשות שימוש בתיבת הילוכים פלנטרית רגילה. כעת עושה פורד מהלך אמיץ כאשר היא מחזירה לשימוש את תיבת ההילוכים כפולת המצמד ואפילו תחת אותו שם מסחרי powershift בגרסאות מתוחות הפנים שלה.

פורד פוקוס מתחדשת. אתר יצרן
גריל גדול יותר ויחידות תאורה לד שהפכו צרות מבעבר/אתר יצרן

המושג "מתיחת פנים" בהחלט מתאים למקרה הזה, כאשר הגריל הקדמי נמתח לצדדים והוא במבנה חלת דבש, יחידות התאורה הופכות לצרות יותר ובפגוש הקדמי "כונסי אוויר" מחליפים את פנסי הערפל. בחלק האחורי השינוי הרבה פחות מוחשי ומתמקד בפנסים.

בתא הנוסעים השינוי הבולט ביותר הוא השימוש במסך מולטימדיה ענקי של 13.2 אינץ'. שכמו בדגמים חדשים נוספים "בולע" את התפעול של בקרת האקלים. את מקומה תופסים עכשיו כפתור ההנעה וחוגת השליטה של עוצמת השמע.

עוד בוואלה!

פורד ברונקו: כל המחירים, המפרטים וגם מתי הוא פה

לכתבה המלאה
פורד פוקוס מתחדשת. אתר יצרן
מסך 13.2 אינץ' שכולל את השליטה בבקרת האקלים/אתר יצרן

את ההנעה של הפוקוס, ימשיך לעשות מנוע ה-1.0 ליטר 3 צילינדרים מוגדש טורבו. המנוע יגיע בשתי רמות הספק הראשונה עם 125 כ"ס ו-21.4 קג"מ והשנייה עם 155 כ"ס ו-24.4 קג"מ. לשתי הגרסאות מצטרפת יחידה חשמלית שאינה משמשת להנעה של המכונית בנסיעה, אלא להארכת פרקי הזמן בהם היא יכולה לעמוד עם מנוע כבוי.

מבחינת ביצועים, גרסת ה-125 כ"ס רושמת 10.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-195 קמ"ש מירביים. גרסת ה-155 כ"ס תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ועד 208 קמ"ש מירביים.

גרסאות שפחות רלוונטיות לישראל הן אלו עם מנוע ה-1.0 ללא מגדש טורבו שיגיע בגרסה ידנית בלבד וכן מנוע דיזל 1.5 ליטר בהספק 95 או 120 כ"ס.

פורד פוקוס מתחדשת. אתר יצרן
מאחור אלו רק הפנסים ששונו מעט/אתר יצרן

מבחינת טכנולוגיה חדשה, יחד עם המסך החדש ותאימות למכשירי אנדרואיד ואפל, הפוקוס המחודשת גם תתמוך בעדכוני תוכנה מרחוק (over the air), פקודות קוליות, תאורת מטריקס לד כאופציה, למערכות הבטיחות הקיימות נוספת בלימת חירום אוטומטית בצומת, למערכת ההתרעה מרכב ב"שטח מת" נוסף תיקון היגוי אקטיבי ועוד.

בישראל אנחנו צפויים לראות את הפוקוס המחודשת במהלך הרבעון השני של שנת 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully