וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסובייטי המחושמל: הכירו את MWM ספרטן EV

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 8:35

רכב השטח הסובייטי מתוצרת UAZ מוצע כעת בגרסה מוסבת להנעה חשמלית. הטווח צנוע, המחיר מאוד לא עממי ותא הנוסעים נאמן למקור. אבל איזה מדליק הוא נראה?

MW MOTORS ספרטן EV. MW MOTORS, אתר יצרן
במחיר מקביל לסקודה אניאק, הוא לא זול. אבל יש בו קסם מוזר/אתר יצרן, MW MOTORS

עם יותר שמות מאשר לסוכן קג"ב ופנקס שירות שמתחיל ב-1971 לרכב השטח הקשוח של UAZ יש מוניטין מבוסס של כלי עמיד ורב יכולת בצורה יוצאת דופן. עם כ-2 מיליון יחידות שיוצרו לאורך השנים והתפזרו סביב העולם בשלל מדינות, רובן בחלקים היותר נידחים של העולם. ה-UAZ 469 יוצר במקור עבור הצבא הסובייטי ומדינות ברית ורשה ומשם הופץ גם לבעלות הברית האחרות שלהן.

אבל עכשיו, מגיעה חברת MW MOTORS מצ'כיה ומחליטה להפיח בו חיים חדשים - עם מנוע חשמלי.

UAZ 469. אתר יצרן
האורגינל/אתר יצרן

השם שהעניקה לו החברה הוא "ספרטן", מה שהולם אותו מאוד ומתאר אותו די במדויק מההיבט של רמת ואיכות החיים שהוא מציע לנוסעים בו. בחברה עצמה לא רק שלא מתכחשים לזה, אלא להפך, הם בהחלט רואים בפשטות שלו חלק חשוב ואולי אפילו יתרון בעיני לקוחות שרוצים את היכולות ופחות זקוקים או מתרשמים מעניינים של גימור, הידור ואבזור.

והוא אכן פשוט מאוד בתוך תא הנוסעים שלו, המושבים, הברגים החשופים, חלונות ההזזה, שטיחי הגומי -הכל פה משדר באנו לשרוד, לא להתפנק. מבחינת MWM יש שוק ללקוחות שרוצים סוס עבודה חשמלי ולא סוס תצוגה. בעיניהם קהלי היעד הם חקלאים, יערנים, טיילי שטח ואפילו חברות כרייה שרכב חשמלי מקל מאוד על נסיעה בתוך אתרי החציבה שלהן.

עוד בוואלה!

חשמלית ושמה תשוקה: הקלאסיות שמשתילים בהן מנוע חשמלי

לכתבה המלאה
MW MOTORS ספרטן EV. MW MOTORS, אתר יצרן
לא באנו להתפנק/אתר יצרן, MW MOTORS

ההסבה מחליפה את מנוע הבנזין במנוע חשמלי מקורר מים בהספק של כ-160 כ"ס, חזק משמעותית מכ-75 הסוסים של גרסת הבנזין ומרשימים לא פחות 60 הקג"מ שיש לו להציע. בספרטן יש שלושה מארזי סוללות המציעים 62 קוט"ש מסוללות הליתיום יון שלהם.

חלק משאר המכלולים שלו עוברים גם הם שדרוגים: הוא עדיין עם סרנים חיים, אבל בגרסה החשמלית, בניגוד לזו ההיסטורית יש קפיצי סליל מלפנים ולא קפיצי עלים. הבלמים הקדמיים יוחלפו לדיסקים, מרווח הגחון פחת רק בס"מ בודד אבל המשקל העצמי קפץ בכ-300 ק"ג.

הביצועים אולי לא מסעירים בשום קנה מידה של מכוניות בכלל או מכונית חשמלית בפרט. זמן התאוצה לא נמסר כלל. המהירות המירבית היא 155 קמ"ש, אך היא מוגבלת ל-130 קמ"ש. אולם הנתון המשמעותי יותר הוא הטווח, אבל גם פה אין הפתעות גדולות - עם 240 ק"מ שתעשה על כל טעינה.

MW MOTORS ספרטן EV. MW MOTORS, אתר יצרן
יש בו עדיין קסם/אתר יצרן, MW MOTORS

אבל החלק הבאמת מאתגר פה הוא לא כמה חיים חדשים שהכניסה MWM לגוף המזדקן הזה, אלא תג המחיר שמוצמד אליו ועומד על 40 אלף יורו לפני תוספות כמו צבע שונה או כל דבר אחר. זה מחיר המקביל פחות או יותר לזה של סקודה אניאק למשל, כלומר כ-200 עד 220 אלף שקלים - לו היו משווקים אותו גם בישראל.

ומה אנחנו באמת מחכים כבר לראות? את המקבילה האמריקנית עושה את אותו הדבר לוויליס ההיסטורי או לפורד M151 זה שהכרנו בארץ בתור ג'פ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully