וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: קאן אם קומנדר 2022

שי ארז. צילומים: אסף רחמים, ערן שלמה

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 7:42

רכב הפנאי-שטח-עבודה-טיולים סייד ביי סייד החדש של קאן אם הגיע לישראל ויצאנו לסיבוב הכרות והתרשמות קצרה במרחבי מדבר יהודה כדי לראות מה נשתנה מהדגם הקודם. (רמז - הכל)

קאן אם קומנדר 2022/אסף רחמים, ערן שלמה

לפני שנספר לכם על הכלי החדש, צריך ללכת למעלה מעשור אחורה ולהיזכר בקומנדר הראשון שהגיח לאוויר השטח ב-2010 כתשובה (בעיקר) ל-RZR או כמו שקוראים לו "רייזר" מבית פולאריס אבל כמובן כחלק מגל ה-SBS ששטף את השטח. הקומנדר אז הגיע בשני דגמים, 800R ו-1000X שהפיקו (בהתאמה) 71 ו-85 כוחות סוס ממנוע הרוטקס. הקומנדר הקנדי נועד להתחרות תרתי משמע, גם בשטח וגם באולמות המכירה בלהיט האמריקני של פולאריס ששלט אז ללא עוררין. הקומנדר, על פי מתכניו נועד לשמש ככלי עבירות ספורטיבי, פאן טהור, גיהוץ ותיקול מכשולים טכניים במהירות ובקלות או בקיצור, מכונת שטח חזקה ומהירה לשבילים מהירים או אתגרים טכניים.

קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
זה תותח 120 מ"מ או שאתה שמח לראות אותי?/אסף רחמים, ערן שלמה

הקומנדר עשה עבודה טובה בשני התחומים ונתן פייט ראוי ואף למעלה מזה לרייזר ולישראל הוא הגיע בשנת 2012 ושווק כאן במשך מספר שנים. כשהגיח בסערה הקאן-אם מאבריק הראשון (2013) ובעיקר ה-X3 המטורף, הקומנדר למעשה הפך למיותר מבחינת היבואן בארץ והיבוא שלו הופסק, בעוד שבעולם המשיכו לייצר ולמכור אותו עד עצם השנה האחרונה. כעת מגיע הדור השני שלו ובמשפט אחד אפשר להגיד שלמעט השם שנשמר, מדובר בכלי כל-חדש, שונה לחלוטין בכל תחום מקודמו, הן מבחינת הצורה, התכנון, המכלולים ובעיקר היעוד.

עוד בוואלה!

מבחן שטח: טרקסטר HD8 MAX במשעולי הנגב

לכתבה המלאה
קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
יוכל לסיים יום עבודה בפלחה ולהוציא לטיול כיפי ורגוע/אסף רחמים, ערן שלמה

קאן-אם קומנדר: היכרות

הקומנדר החדש, מיוצר בחמישה דגמים בעוד שלישראל מגיעים (לפחות בשלב הזה) שניים מתוך החמישה, ה-XT וה-XT MAX, אותו כלי למעשה בשתי תצורות מרכב, לשנים וארבעה נוסעים. מנוע רוטקס בנפח 1,000 סמ"ק בתצורת וי טווין, המפיק 100 כוחות סוס, צמיגי 28 אינץ' בעלי מתלים נפרדים לכל גלגל עם מהלך של 38 ס"מ ומרווח גחון של 33 ס"מ, רשימה אינסופית של אופציות לתוספות אבזור (למעלה מ-150 אביזרים), מושבי באקט ספורטיביים, דלתות חצי, חצי שמשה קדמית (ניתן להסיר בקלות), גג, כננת WARN, הגה חשמלי דינמי להתאמת קשיחותו לתנאי הנהיגה והדרך, וארגז מטען גדול מתרומם (הייבר) שמעיד יותר מכל על היעוד החדש של הקומנדר 2022 - קבלו את רכב הטיולים - עבודה החדש של קאן אם.

קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
מגיע בתצורת מרכב ארוכה או קצרה/אסף רחמים, ערן שלמה

עובד מצטיין, מטייל מחונן

על אף הדמיון החיצוני לסדרת המאבריק, הקומנדר החדש הוא כלי טיולים ועבודה טהור או כמו הקלישאה, אם אתה רוצה להתחרות במרוץ חרמון-אילת, קח מאבריק, אבל אם אתה רוצה להנות מהדרך, קח קומנדר. הכלי החדש ממוקם בין הטרקסטר שהוא נטו עבודה למאבריק שהוא נטו פאן ברמות פסיכיות. הקומנדר יכול להיות סוס עבודה לחקלאי באמצע השבוע וכלי טיולים פנאי בסופו יחד עם כל המשפחה. ארגז המטען הגדול שמידותיו 27X115X75, מאפשר העמסת כלי עבודה או ציוד לשטח כמו צידנית, מכלי מים ודלק יעודים המתחברים בקלות בשיטת ה-LinQ. לאורך עשרות הקילומטרים שעברנו בהשקה, שחלקם לגמרי טכניים ומאתגרים, בהם היו כל הארגזים עמוסים בציוד, לא זז, נפל, התנדנד או עף כלום מאף כלי.

קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
שואל מאפייני עיצוב מהמאבריק, אבל זה לא כלי למירוצים או נהיגה חזקה/אסף רחמים, ערן שלמה

הדרך עצמה כללה את המסלול הדי מוכר של צפון מדבר יהודה, החל ממעלה אדומים בואך קידר, אל עבר המונטר (הר השעיר לעזאזל), תצפית "המרפסת" מול המרסבא, ירידה לבקעת הורקניה, מנזר סנט ג'ורג' ועין פרת השופע, נסיעה בשטח על טאלת א-דאם (דרך הדמים) וסכיני השומרוני הטוב וחזרה לציביליזציה. בוקר עד אחה"צ כזה כולל ארוחת בוקר מפוארת בשטח כשכולה הוכנה מהציוד שנישא בכלים לרבות אמצעי בישול וישיבה.

קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
יתמודד יפה גם עם אתגרים טכניים יותר מורכבים/אסף רחמים, ערן שלמה

זה אזור מרהיב משופע באתגרים טכניים, עליות ומורדות לא פשוטים שאת כולם הכלי לקח בקלות שעל סיפונו שלושה אנשים וציוד כשהוא רוב הזמן בהנעה אחורית בלבד. לטובת שלוות רוחו של הנהג ישנן כמובן אופציות נוספות של הנעה כפולה ונעילות (קידמי ויסקוזי ואחורי חשמלי) שיבטיחו צליחת כל מכשול, מעבר ודרך בלי הרבה מאמץ. עבודת המתלים מצוינת והקומנדר מגהץ בקלות ונוחות כל מכשול ותוואי. הישיבה במושבי הבאקט נוחה (ניתנים לכיוון, כולל ליושבים מאחור) והכניסה והיציאה מהכלי ולתוכו קלה הודות לסף כניסה נוח ודלתות רחבות. הכל מהודק, עשוי ומחובר היטב ואין שום קרקושים או פלסטיקים רופפים או מרעישים, גם כשהדרך קשה וקופצנית.

קאן אם קומנדר 2022. אסף רחמים, ערן שלמה,
תא נוסעים מינימליסטי ויעיל/אסף רחמים, ערן שלמה

אז מה היה לנו

למעלה מעשור מאז הדגם הקודם, מהקומנדר נשאר רק השם. כלי כל-חדש שמיועד לעבודה בחקלאות וטיולים או רכב פנאי-שטח אמיתי לכל המשפחה העושה ומותאם לצרכים האלה באופן מצוין. העיצוב קרבי, האיכות גבוהה, אופציות האבזור והתוספות אינסופיות.

ככל חבריו לקבוצה, לא מדובר בכלי זול. אולם ביחס למחוזות המחיר אליהם טיפסו כלים כמו משפחת ה-X3 של קאן אם, חופן השקלים הנדרשים עבורו ונעים בין 140 ל-147 אלף שקלים, הופכים אותו לכלי רב משימתי, מאובזר, נוח לנסיעות ארוכות ובר יכולת שהוא בהחלט תמורה טובה למחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully