וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: המכונית שלכם בסכנה

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 7:38

אחרי שנה שבה נרשמה ירידה במקרי גניבות הרכב, הפורצים חוזרים לעבוד במלוא המרץ. למה זה קורה, מה השיטות שלהם ומי חייב לשים עין על המכונית שלו?

כובע גרב, מעיל ארוך ומוט פריצה? תשכחו מהאופן בו אתם מדמיינים את גנבי הרכב. היום הם עושים את זה בעיקר באמצעות מכשור טכנולוגי מתוחכם ופשוט מאוד למראה - הכירו את המשבשים הסלולריים, כלי הפריצה מספר 1 אצל גנבי הרכב המקצועיים.

המערך המבצעי של חברת POINTER מסכם את נתוני שנת 2021 בתחום גניבות הרכב. מהנתונים עולים שני תחומים שממשיכים לאפיין את גניבות הרכב ועוד תחום אחד שהשימוש בו הולך ומתרחב, דווקא בשל שורת הצלחות של גופי האכיפה בתפיסת חוליות גנבים מתוחכמות.

אבל רגע לפני כן, הסבר קצר על הסיבות מאחורי הזינוק במקרי גניבות הרכב. אחרי שנת 2020 מרובת הסגרים, עם מיעוט של נסועה, פחות תאונות פח, יותר אנשים שנמצאים בבתים, פחות מכוניות שעומדות במגרשי חניה פתוחים ונוכחות משטרתית במחסומי דרכים, מגיעה שנת 2021 בה החיים התחילו לחזור לסוג של שגרה.

כל הרכיבים שהוזכרו קודם לכן חוזרים ואיתם גם גניבות הרכב. כאשר יותר מכוניות חוזרות לכסות קילומטראז' גבוה מאשר בשנה החולפת ונזקקות ליותר חלפים מכאניים, עושות יותר תאונות שמעלות את הדרישה לחלפים, עם שובם של לא מעט עובדים למקומות העבודה והשארת המכוניות למשך שעות כ"טרף קל" לגנבים - הם לא מאחרים להגיב לכך.

סיכום 2021 גניבות רכב פוינטר. פוינטר,
מפרקים, מחליפים מחשב ויוצאים לדרך/פוינטר

איך גונבים, מה גונבים ומאיפה?

התחום הראשון בו ממשיכה מגמה שנצפית כבר מספר שנים היא הביקוש לג'יפונים ורכבי שטח. אלו שזוכים לפופולריות גבוהה גם בשוק הפרטי ובעקבות כך גם דרישה לחלפי מרכב וחלפים מכאניים למכוניות האלו. בשנת 2021 נרשם גידול של 13 אחוזים בניסיונות הגניבה של אלו והם מהווים 41 אחוזים מסך ניסיונות הגניבה. המכוניות הרגילות משלל הסגמנטים, ממכוניות מיני ועד משפחתיות גדולות ויוקרה נמצאות במקום השני עם 24 אחוזים ממקרי הגניבות (ירידה של 26 אחוזים), כלי רכב מסחריים ודו גלגליים עם 11 אחוזים כל אחד ומשאיות עם 10 אחוזים. שאר הרשימה כוללת גם כלי צמ"ה (2 אחוזים) וכלי רכב אחרים (אחוז בודד).

עוד בוואלה!

מתי, איפה, איך ואיזה: סיכום גניבות רכב ב-2019

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מאזדה CX-5. קינן כהן, ניר בן טובים
ג'יפונים, הלהיט גם השנה אצל הגנבים/ניר בן טובים, קינן כהן

מבחינת ההעדפה הגיאוגרפית, איזור השרון הוא מוכה הגניבות המרכזי, זאת בשל הקרבה שלו לקו התפר. צמצום הטווח לכיוון משחטות הרכב בשטחי הגדה והקלות שבה יכולים גנבי הרכב להביא לשם את השלל מקלה על העבודה שלהם משמעותית. אחריו איזור המרכז והדרום עם 24 ו-17 אחוזים. השפלה, ירושלים ואיזור הצפון סוגרים את הרשימה עם 9, 7 ו-5 אחוזים בהתאמה.

אגב, את המכה העוקבת לסיפור הזה שהיא התייקרות של מחירי הביטוח למכוניות אתם תרגישו כבר בפעם הבאה שתבואו לחדש את ביטוח הרכב. חברת השוואת מחירי הביטוח "וובי" זיהתה כבר עלייה בשיעורים של 3-7 אחוזים במחירי הביטוח של מכוניות פופולריות כמו יונדאי i10 או קיה ספורטאז' וזו רק ההתחלה.

סיכום 2021 גניבות רכב פוינטר. פוינטר,
תא נוסעים אחרי פריצה אלימה/פוינטר
סיכום 2021 גניבות רכב פוינטר. פוינטר,
הביקוש לחלקי חילוף זולים הוא המנוע של המכונה הזו/פוינטר

מבחינת שיטות הגניבה, זו של שכפול מפתח היא עדיין הנפוצה ביותר. הדבר נעשה באמצעות התחברות לשקע ה-OBD ברכב ויצירת מפתח "חדש" באמצעות הגדרות מחשב הרכב תוך ביטול המפתחות הקודמים. שיטה זו אחראית ל-42 אחוזים מניסיונות הגניבה. במקום השני נמצאת מה שמגדירים כ"תקיפה אלימה" - ניתוק פיזי של מחשב הרכב וחיבור מחשב אחר במקומו.

בשני המקרים האלו, נעשה הרבה פעמים שימוש בכלי העבודה המתקדם והנפוץ ביותר שעומד לרשות גנבי הרכב כיום - משבש סלולרי. המכשיר שנמצא בשימוש כנופיות הגנבים המתוחכמות יחסית מייצר "מיסוך" של אותות סלולריים ו-GPS בסביבתו. לרוב, נועדו המכשירים האלו "לקנות" לחוליית הגנבים מספיק זמן כדי לעשות את העבודה בטרם ישדרו אות מצוקה למוקדים. כרגע, הפתרון לסוג כזה של שיבוש הוא שימוש ברשתות תקשורת נפרדות ובמשדרים שברגע הזיהוי של ניסיון להפעלת שיבוש כזה מתריעים בשלב הראשון והקריטי על ניסיון השיבוש ואז עוברים לשדר בתדר חלופי בניסיון להתגבר על השיבוש.

סיכום 2021 גניבות רכב פוינטר. פוינטר,
משבשים סלולריים, מחשב וכלי פריצה. כבר לא עם כובע גרב ולום ברזל/פוינטר

בהמשך הרשימה נמצאת גניבת מפתחות מבית הלקוח, בדרך כלל אחרי פריצה לבית עם 10 אחוזים מהמקרים. גניבה על ידי מורשה, בה משוכפל המפתח בזמן שהרכב היה ברשותו והיה בעל גישה לקודן היוו 7 אחוזים מהמקרים ו-2 אחוזים מהגניבות נעשות על ידי שוד וגניבת רכב מונע, הרבה מאוד פעמים תוך כדי ביום תאונה או גם תוך כדי תדלוק בתחנת הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully