וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 9:17

הקרוסאובר המשפחתי הזול ביותר בישראל משתדרג עם מתיחת פנים מינורית, ומערכת הנעה משופרת. הדאסטר נשאר מרווח ואטרקטיבי אבל לצערנו, עדיין בלי מערכות בטיחות מודרניות. האם השתכנענו?

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
אני מאוד אוהב את גישת ה-No Bullshit של דאצ'יה דאסטר/רמי גלבוע

מאז הגיע אלינו ב-2015 רכש לעצמו דאסטר קהל גדול של תומכים נלהבים; בעיקר בגרסת 4X4 האטרקטיבית אבל גם בגרסת 2X4 אותה אנו בוחנים היום, ברמת גימור פרסטיז' העולה 123,000 שקלים. דגם 'לוריאט' מוותר על כמה פינוקים ועולה 115,000 שקלים בלבד, זה כבר באמת 'בלבד'. בטווח מחירים של 115-123 אלף שקלים לא תמצאו היום שום קרוסאובר אוטומטי משפחתי, אלו מחירים של סופר מיני קטנות ודחוסות יותר. רשמו נא לפניכם כי דאסטר ידני 130 כוח סוס יעלה לכם 100,000 שקלים בלבד.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
לרכב המבחן הנעה קדמית, אבל הוא אינו מפחד לרדת מהאספלט/רמי גלבוע

אין ספק שבמבחן גודל חיצוני/מרחב פנים לשקל, דאסטר הוא העיסקה הטובה ביותר בעיר. במהלך השנים הוא הוכיח רמת אמינות מספקת לחלוטין, וביקוש נאה בשוק המשומשות. לכאורה יש כאן נוסחה מנצחת אבל יש גם בעיה - דאצ'יה אינה מציעה טכנולוגיה היברידית / חשמלית וחמור עוד יותר, אין לה מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, או שמירת מסלול. האם זה נתון זניח, או Deal breaker?

עוד בוואלה!

דאצ'יה ג'וגר: 7 מושבים היברידי בזול, כאן בינואר

לכתבה המלאה
מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
עם ישבן רבוע ותא מטען גדול, הדאסטר פונקציונאלי מאוד. בגרסת פרסטיז' הוא מקבל גימורים ופיסות צבע מלבבות/רמי גלבוע

מראה שמרני

מאז ומתמיד אהבתי את עיצובו הפונקציונלי של הדאסטר; הוא לא מנסה להיות רכב ספורטיבי, גם לא מתחפש לחיית שטח. מראהו מצודד, משדר פשטות ההולמת את מחירו ומיצובו. מתיחת הפנים מסתפקת בריענון יחידות התאורה והגריל הקדמי, חישוקים חדשים, צביעת מראות וחלקי פגושים, ושאר זוטות. גרסת המבחן פרסטיז' נועלת צמיגי 215/60R17 אם כי אני תמיד מעדיף צמיגים גבוהים יותר, כמו ה-215/65R16 של גרסת לוראט הבסיסית.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
תא הנוסעים מרווח ושמרני. החומרים בסיסיים, אבל איכות הייצור טובה/רמי גלבוע

תא הנוסעים היה ונשאר מרווח מאוד, שימושי, ופשוט למראה. חומרי הדיפון והריפודים בסיסיים, אבל הם מורכבים היטב ונראים עמידים. במרכז לוח המחוונים מתנוסס מסך מולטימדיה 8 אינץ' וסביבו, תודה לאל, מתגים פיסיים המקלים על תפעול מערכות הרכב. יש קישוריות וצימוד סמארטפונים, חמישה שקעי טעינה, מצלמות היקפיות (לא מרשימות באיכותן), מערכת צליל סבירה. התווספה משענת מרפקים עם תא איחסון קטן. מגירת הכפפות אינה גדולה אבל מעליה נפער מדף שימושי מאוד.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
תנוחת הישיבה גבוהה ושלטת, התצפית החוצה מצוינת. המושבים אינם ארגונומיים במיוחד, אבל נוחים/רמי גלבוע

הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, למרות מוזרויות מסורתיות כמו מנוף בקרת מערכת השמע, מתג כוונון המראות, המפתח החכם ועוד כמה שטויות שאינן באמת מזיקות. התחושה הכללית היא של שימושיות גבוהה ומרחב נאות, תנוחת ישיבה טובה וגבוהה יחסית, אם כי המושבים אינם מאוד ארגונומיים. המושבים האחוריים מספיקים לשני מבוגרים בגודל מלא, אם כי המושב השטוח אינו מזמין לנסיעות ארוכות. תא המטען רבוע ונוח להעמסה, עם 445 ליטר ועוד גלגל רזרבי המונח מתחת לרצפה. הדאסטר מציע מרחב פנים מצוין ושימושי, בוודאי ביחס למחירו הצנוע. מצד שני, האווירה בתא הנוסעים פשוטה ולא מפנקת, זה לא מציק לי ברמת המחירים הנמוכה.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
מרחב טוב מאחור, לשני מבוגרים. שני שקעי USB/רמי גלבוע

לשלב אוטומט

עד לפני כשנתיים נמכר אצלנו הדאסטר גם בשילוב של מנוע דיזל ותיבה אוטומטית שזכה להצלחה לא רעה, למרות תאוצה ישנונית למדי. שיווק התיבה האוטומטית הופסק, וחודש רק עכשיו - משודך למנוע בנזין 1.3 ליטר חזק ומעודן יותר, ונתוני ביצועים לא רעים - 9.7 שניות מאפס ל-100, עד 199 קמ"ש. המנוע בסדר גמור אם כי הוא שש מדי להמריא לסל"ד גבוה, מחדיר רעש לתא הנוסעים. תיבת 6-הילוכים כפולת-המצמדים מתפקדת היטב אם כי תגובותיה אינן מהירות, ולעתים היא מושכת הילוכים גבוה מכפי שהייתי רוצה.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
העיצוב קצת מיושן, אבל שימושי. יש מדף פתוח מעל מגירת הכפפות, מתגים פיזיים לתפעול אינטואיטיבי של רוב המערכות/רמי גלבוע

לעזרת הדאסטר מגיעה מערכת מתלים המכויילים לנוחות נסיעה - המתלים רכים אם כי לא מתנודדים, זה רכב הבולע בצייתנות את פגעי האספלט הישראלי. עם צמיגי ה-16 אינץ' של רמת הגימור לוריאט, הוא יהיה עוד יותר נוח. לקחנו אותו למסע ארוך בשבילי הצפון ולמרות שזו גרסת 2X4, הוא התגלה כלוחך שבילים מצוין - עם מרווח גחון של 21 סנטימטרים, זוויות מרכב טובות ומהלך מתלים ארוך, הוא ירחיק לכת מעבר לקרוסאוברים אחרים.

המתלים הרכים אינם מעודדים השחזת צמיגים אמיתית, אבל הדאסטר מתמודד היטב בכבישים הרריים. ההיגוי קליל מדי עבור יומרות ספורטיביות, אבל מי מחפש את זה? הוא מספיק טוב לנהיגה זורמת ומהירה, לא צריך לשאוף ליותר. בנהיגה עירונית אפשר להעריך את נוחות הנסיעה, וההיגוי הקליל.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
מנוע ה-150 כ"ס מספק את הסחורה. קצת רועש תחת לחץ, אבל נחרץ וחסכוני/רמי גלבוע

בתחנת הדלק

דאצ'יה עוד לא נכנסה לעידן המחושמל, והיא מציעה את דאסטר עם שני מנועי בנזין (130 ו-150 כ"ס), או עם דיזל 115 כ"ס. עם רכב המבחן עברנו בנהיגה בינעירונית 15-16 קילומטרים לליטר, זה נתון טוב - האוטו זריז וקליל, אינו שתיין מדי. הדיזל יהיה חסכוני יותר. באירופה נמכר הדאסטר גם בגרסת בנזין 1.0 ליטר 100 כ"ס, המשולבת בהנעת גז; גרסה חסכונית זו מעניקה לקרוסאובר הרומני טווח של 1,200 קילומטרים, הזוי. מה שעוד נמכר באירופה היא גרסת Essentiel בסיסית, המחסירה עוד כמה פריטי פינוק - בהערכה גסה, Essentiel ידני היה יכול לעלות אצלנו כ-85-90 אלף שקל, מחיר פגז המתאים לדימוי הLow cost - של הדאסטר.

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
מגן גחון דקורטיבי, תאורות לד מודרניות, הוא נראה בסדר גמור/רמי גלבוע

כמה שווה לכם הבטיחות?

דאצ'יה דאסטר חמוש ב-6 כריות אוויר ומערכת התרעה בהתקנה מקומית, לפרסטיז' יש גם התרעה על כניסת כלי רכב ל"שטח מת". הדאסטר קיבל רק שלושה כוכבים במבחני הבטיחות Euro NCAP, ולא תמצאו בו את שפע מערכות הבטיחות המקשטות היום כל מכונית מודרנית. מערכות בטיחות הן כמו פוליסה של סוכן ביטוח ממולח; אתה משלם עבורן בלי ניצוץ בעיניים, מקווה שלא להיעזר בהן, אבל מרגיש בטוח יותר ברכב המצוייד בהן. דאצ'יה דאסטר עולה 20-25 אלף שקלים פחות ממתחרים כמו רנו קפצ'ור, סוזוקי ויטרה או אפילו ניסן קשקאי; האם מחירו הנמוך מצדיק את הנחיתות הבולטת בנושאי הבטיחות? האם ב-2022 ראוי למכור רכב המזניח את הסעיף החשוב הזה?

מבחן דרך: דאצ'יה דאסטר אוטומטי. רמי גלבוע
תאורות לד מלפנים ומאחור/רמי גלבוע

עבור מי שחולם על רכב טיולים זול וחסכוני, אין חלופה לדאסטר 4X4 (133,000 בגרסת בנזין, 134,000 לגרסת דיזל). סובארו XV יקר יותר ופחות טוב בשטח, ג'ימני אינו רכב משפחתי. כך עבור שוחרי ה-4X4 אבל ללקוחות 2X4 יש חלופות אחרות, יקרות יותר אבל חמושות במיטב הבטיחות, מעודנות ומפנקות.

עבור מי שסעיף הבטיחות קריטי בעיניו נתקשה להמליץ על רכב המבחן, הוא ייאלץ לחפש פתרון בעולם הסופר-מיני, בשוק המשומשות או להגדיל את התקציב. אבל מי שמחפש קרוסאובר מרווח ומוכן לקבל את היעדר מערכות הבטיחות, עשוי למצוא את אושרו על סיפון הקרוסאובר הרומני; זהו רכב משפחתי מרווח ונוח מאוד, במחיר אטרקטיבי ביותר.

תודה לדודי מוסקוביץ צלם תדמית על העזרה בעיבוד התמונות

על הצד הטכני: דאצ'יה דאסטר פרסטיז', 1.3 ליטר אוטומטי

מנוע, הנעה: בנזין מוגדש 1,332 סמ"ק, קדמית
הספק/סל"ד (כ"ס): 150/6,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 25.5/1,700
תיבת הילוכים: 6 הילוכים, כפולת מצמדים (רובוטית)
תאוצה 0-100 (שניות): 9.7 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 199
תצרוכת דלק בינעירונית מבחן (קמ"ל): 15.5

אורך (ס"מ): 434.1
רוחב (ס"מ): 205.2 (כולל מראות)
גובה (ס"מ): 169.3
בסיס גלגלים (ס"מ): 267.3
נפח תא מטען (ליטר): 445 / 1623
מרווח גחון (ס"מ): 21.0
זווית גישה / נטישה (מעלות): 30 / 34
צמיגים: 215/60R17
משקל עצמי (ק"ג): 1,338

מחיר : 123 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully