וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתחרר הפקק: אלו קבוצות מחירי הרכב החדשות

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 17:17

ועדת הכספים אישרה היום את קבוצות מחירי המכוניות החדשות, מהן נגזרות אגרות הרישוי לרכב ושחרר את פקק המלאי האדיר בנמלים. החדשות הטובות: העדכון יוביל לחיסכון של מאות שקלים בשנה. המחיר למדינה: 4.2 מיליון שקלים

אחרי 5 שנים בהן נותרו ללא שינוי, עודכנו היום קבוצות המחיר לרכב חדש. העדכון נדרש לאור התייקרות המכוניות החדשות במהלך 5 השנים האחרונות, מרבית העלייה במדד מחירי הרכב יש לציין חל במהלך שנת 2021 - שנת הבוננזה המטורפת של מכירות המכוניות החדשות בישראל שהסתיימה בשיא כל הזמנים עם מעל ל-300 אלף מכוניות חדשות.

מגרש חניה למכוניות בונדד בנמל אילת. קובי ליאני
עשרות אלפי מכוניות חדשות ממתינות בנמל לשחרור/קובי ליאני

קבוצות המחיר לרכב מחולקות ל-7 דרגות, כאשר כל מדרגה כזו משמעה אגרת רישוי אחרת לרכב במבחן הרישוי. החל בקבוצה 1 שם מחיר האגרה עומד על 1,226 שקלים בקפיצות של כ-300 שקלים לכל מדרגה למעט קבוצה 6 בה המחיר הוא 3,355 שקלים וקבוצה 7 שם המחיר הוא 4,719 שקלים (פירוט הקבוצות וטווחי המחיר בהמשך).

לאור ההתייקרות של המכוניות נוצר מצב בו דגם שעד כה השתייך לקבוצה נמוכה יותר "נדחף" לקבוצת אגרת רישוי גבוהה יותר בשל ההתייקרות שלו, מה שיצר עיוות לרעת הצרכנים. ההעלאה של טווח המחירים בשיעור של 5 אחוזים כלפי מעלה מאפשר למכוניות השונות לחזור למיקום הראשוני שלהם מבחינת קבוצות הרישוי.

קבוצות רישוי רכב 2022. צילום מסך, צילום מסך
גבולות קבוצות הרישוי החדשות לעומת אלו הקודמות/צילום מסך, צילום מסך

העדכון שאושר היום על ידי וועדת הכספים מביא לסיומו "פקק" של עשרות אלפי כלי רכב חדשים שהיו אמורים לעלות על הכבישים בעשרת הימים הראשונים של שנת 2022, אולם אלו לא יכלו להירשם מכיוון שעד אישור הקבוצות החדשות - לא יכלו היבואנים לדעת מה שווי האגרה שעליהם לגבות על המכוניות. במשרד התחבורה ובאוצר לא הסבירו את הסיבה לעיכוב. אך העיכוב של המכוניות החדשות הוא רק צד אחד של הסיפור, בין עשרות אלפי הלקוחות שלהם יש כאלו שנקלעו למצב בו הם השיבו מכוניות שהיו בחוזי ליסינג שהסתיימו או מכרו את המכונית שלהם בהנחה שיוכלו לקבל את המכונית החדשה במועדה.

מכון רישוי. קינן כהן
קבוצות הרישוי קובעות את אגרת הרישוי של הרכב/קינן כהן

אולם לא רק הם מחייכים סוף סוף: השינוי מטיב גם עם הרוכשים הבאים שבמידה ולא היו נערכות התאמות אלו היו משלמים מאות שקלים בכל בשנה בשל סיווג מעוות של המכונית שלהם בקבוצות הרישוי. המחיר למדינה על פי הערכות האוצר שהובאו בדיונים עומד על הפחתה של 4.2 מיליון שקלים מהכנסות המדינה ממיסי רכב, אבל כאשר אלו עומדים על 40 מיליארד שקלים בשנה, היא תסתדר.

במהלך הדיון נשאלה ברוני חירמן נציגת משרד התחבורה על ידי יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר מדוע אין מנגנון עדכון אגרות אוטומטי שיאפשר תיאום עם מדד מחירי הרכב החדש. בתגובה נאמר כי המשרד בוחן אפשרות של מנגנון קביעת מחיר אוטומטי, אך זה מתעכב בשל אישור משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully