וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס NX החדש בישראל

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 16:45

יבואנית לקסוס לישראל החלה היום בשיווק הדור החדש של ה-NX. הדגם החשוב ביותר מבחינת נפח המכירות של המותג בישראל יציע יותר אבזור מבעבר ומחירים שמתחילים ב-290 אלף שקלים

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
המימדים גדלו העיצוב התחדד/קינן כהן

הוא אולי לא הגדול, היקר ומנקר העיניים בין דגמי לקסוס בישראל, אבל אי אפשר להמעיט בחשיבות של ה-NX להיצע הדגמים של היצרנית בישראל. הקרוסאובר הבינוני לא רק אחראי ל-35 אחוזים מהמכירות שלה בישראל, אלא מוביל בעקביות את טבלאות המסירות של הסגמנט הזה לאורך שנים מול מתחרים טובים מאוד כמו אודי Q5, וולוו XC60, ב.מ.וו X3 ואחרים. הוא גם היה אחד ממנועי הצמיחה של ההנעה ההיברידית של לקסוס בשוק המקומי ועכשיו, עם הדור החדש קורים שני דברים - הציפיות ממנו להמשיך לעשות את מה שעשה גבוהות ובהיבט המכני הוא מחדיר עכשיו את הנעת הפלאג אין להיצע של היצרנית.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
גג שמש כסטנדרט, פנורמי ברמות הגימור הגבוהות/אתר יצרן

העיצוב החיצוני של הדור החדש דומה לזה של היוצא בקווים הכלליים אבל הקווים סביב הגריל הגדול עוד יותר, יחידות התאורה, הדופן והזנב התחדדו. מאחור הוא מציג את התאורה המחוברת שרצה לרוחב תא המטען ואת השינוי שתטמיע היצרנית בכל דגמיה - מעבר מלוגו לכיתוב על הפתח האחורי.

מבחינת מימדים, למרות גדילה של 2 ס"מ לאורך, 2 ס"מ לרוחב ותוספת של 3 ס"מ בבסיס הגלגלים (הגובה נותר ללא שינוי) המראה הכללי קומפקטי והשוואת המספרים למתחרים הישירים שלו מאשרים זאת, הוא עדיין קטן מהם. למעט בתחום נפח תא המטען, שם עם 549 ליטרים הוא בלב הקטגוריה (נפח שנשמר בזכות מיקום הסוללות ברצפת הרכב ולא מאחורי המושב האחורי).

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: לקסוס NX החדש

לכתבה המלאה
לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
מסך 14 אינץ' כסטנדרט בתא נוסעים שעשה קפיצת מדרגה/קינן כהן

בתא הנוסעים עבר הדגם את המהפך המשמעותי ביותר. המראה מודרני, מסך המגע בגודל 14 אינץ' הוא מהגדולים בשוק ולמרבה השמחה פוטר אותנו ממשטח המגע ההיסטורי של לקסוס. הוא משלב בין תפעול במגע למתגים פיזיים לפונקציות החשובות ומכיל גם הפעלה קולית.

ה-NX מגיע בשלוש רמות גימור: קיושו (על שם מפעל הדגל של לקסוס), הדורי (על שם טכניקת ייצור חרבות יפניות מסורתיות) ו-F sport (לא באמת צריך להסביר נכון?). בשלושתן רמת הבטיחות גבוהה ביותר וכוללת את הדור השלישי של מערכות הבטיחות של לקסוס. מעבר לבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית תיקון סטייה מנתיב ועוד, הן מוסיפות סיוע היגוי לתמרון חמיקה בחירום, זיהוי של הולכי רגל גם בתנועה חוצה ומערכת שמונעת פתיחה של הדלתות (מלפנים ומאחור) בזיהוי תנועה חולפת.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
היברידי או פלאג אין/קינן כהן

האבזור גם הוא מרשים וכבר ברמת הגימור קיושו הוא כולל את מסך ה-14 אינץ', קישוריות אפל (אלחוטי) ואנדרואיד, מערכת עם 10 רמקולים, מושבים מחומר דמוי עור מתכווננים חשמלית עם חימום, גג שמש, מצלמות היקפיות, פתיחת תא מטען חשמלית, הגה מתכוונן חשמלית ועוד.

רמת הגימור הדורי מוסיפה חלון גג פנורמי, אוורור למושבים, מושבי עור ועוד. רמת הגימור F sport שתהייה זמינה רק ב-450h פלאג אין מעלה את מידת החישוקים ל-20 אינץ', מוסיפה בולמים אדפטיביים, תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית ופקדי מגע על ההגה.

לקסוס NX חדש. אתר יצרן
לראשונה עם פלאג אין בלקסוס/אתר יצרן

מערכות ההנעה כוללות את גרסת ה-350h ואת ה-+450h. כאשר הראשונה תהייה היברידית והשנייה עם הנעת פלאג אין. אצל היבואנית מציינים כי הצפי הוא לחלוקה של 50 אחוזים בין רוכשי הפלאג אין וההיברידית.

ב-350h מנוע 2.5 ליטרים עם מערכת היברידית מהדור הרביעי. ההספק הוא 244 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בגרסת ההנעה הכפולה ו-8.7 שניות בהנעה הקדמית.
ב-450h פלאג אין שיגיע בהנעה כפולה עם מנוע חשמלי על הגלגלים האחוריים, ייעשה שימוש בסוללת 18 קוט"ש כדי לספק טווח מוצהר חשמלי של 70 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש. כאשר הוא לא נע בכוח החשמל, מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטרים והיחידה ההיברידת יספקו 306 כ"ס שמספיקים לתאוצה של 6.3 שניות ל-100 קמ"ש. בניגוד לרכבי פלאג אין אחרים בהם עם התרוקנות הסוללה עובר הרכב להשתמש במנוע הבנזין בלבד, כאן הוא הופך להיברידי וגם עושה שימוש במנוע כדי לטעון את הסוללה.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
מעכשיו בלי סמל, רק כיתוב/קינן כהן

כאשר גרסת הכניסה עולה 290 אלף שקלים, על פניו מדובר בהתייקרות של כ-15 אלף שקלים ביחס לדור היוצא, אולם כאשר משקללים פנימה את רשימת האבזור שכוללת רכיבים שלא נכללו אפילו ברמות הגימור הגבוהות של הדור היוצא התמונה מתאזנת. כאשר מכניסים פנימה את מחירי גרסאות הכניסה של המתחרים שלו מאירופה (315 אלף ל-XC60 או 354 אלף שקלים ל-X3 ו-365 אלף שקלים ל-Q5) הפרופורציות בכלל מתאפסות.

מחירי ה-NX המלאים עומדים כעת על 290 אלף שקלים ל-350h ברמת הגימור קיושו ו-313 אלף שקלים לרמת הגימור הדורי שמגיעה כאמור גם בהנעה כפולה.

ה-450h פלאג אין מתחיל ב-325 אלף שקלים לרמת הגימור קיושו, 336 אלף שקלים לרמת הגימור הדורי וגרסת ה-F sport תעלה 360 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully