וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: לקסוס NX החדש

19.10.2021 / 7:47

להחליף רב מכר זו משימה לא פשוטה, הרבה נמצא על הכף, השוק מוצף במתחרים מאתגרים. אבל בלקסוס יודעים מה הלקוחות שלהם מחפשים וה-NX החדש מעניק להם בדיוק את זה

תעשיית הרכב של שלהי 2021 לא ממש דומה לזו של 2014, השנה בה הוצג הדור הראשון של לקסוס NX. אז, מכוניות חשמליות היו עדיין שיגעון רחוק, הוא היה מאותם בודדים שהתעקשו להציע מערכת היברידית בג'יפון יוקרה וכאשר הגיע להתחרות מול עילית המכוניות מאירופה הוא עשה זאת על פלטפורמת הג'יפון העממי של טויוטה דאז הראב 4.

מה השתנה מאז? בערך הכל. אין היום יצרנית שמכבדת את עצמה בלי איזו חשמלית עדכנית בהיצע, כולן מציעות הנעה היברידית או נטענת שקע והתחרות נהייתה צפופה עוד יותר. אבל עבור לקסוס ל-NX נותר עדיין תפקיד שהוא הצליח למלא אז ומצופה ממנו למלא היום, להחזיק בתואר רב המכר של היצרנית.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
שומר על ההופעה הכללית המזוהה עם הדגם/אתר יצרן

מבחינת המראה החיצוני, הכיוון הכללי נותר עדיין מראה מוחצן מאוד ביחס ללקסוס. כאשר את מירב תשומת הלב תופס גריל שעון החול שהפך למוחצן עוד יותר, רק אחר כך שמים לב לקווי העיצוב ששומרים על הקווים הכלליים של קודמו, אבל מוסיפים להם תחכום וחדות. מיחידות התאורה החדות והצרות מלפנים ועד אלו המחוברות מאחורה אה-לה פורשה. הצמיחה במימדים החיצוניים לא מופרזת עם שני ס"מ לאורך הכללי ולרוחב, חצי ס"מ לגובה ושלושה ס"מ בבסיס הגלגלים.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
סביבת הנהג משופרת בכל היבט אפשרי/קינן כהן

הזינוק המובחן הראשון, המשמעותי והמתבקש ביותר ב-NX הוא בתא הנוסעים. העיצוב מיישר קו עם מראה עדכני מאוד, בעיקר בחסות מסך המגע הענקי שלו בגודל 14 אינץ' (רמות הגימור הנמוכות יסתפקו ב-9.8 אינץ' אך אלינו הוא יגיע רק עם הגרסה נדיבת האינצ'ים). התצוגה חדה, מהירה וחלקה. סידור הפקדים מצוין, קל מאוד להתמצאות בעיקר בזכות שמירה על אלו החשובים פיזיים וגדולים. חלק מהפקודות ניתן להפעיל באמצעות מערכת הפעלה קולית הנדרכת באמירת "היי לקסוס", קצת כמו הבת הגדולה שלי צריך לפעמים לחזור על משפט כמה פעמים או להרים את הקול, אבל בסוף היא עושה מה שאומרים לה. הוא נפרד לשלום ממשטח המגע המסורבל והמרגיז לתפעול של הדור היוצא, ואנחנו ממש לא נתגעגע למפגע הזה. לוח המחוונים פחות הרשים, אבל למי שיבחר באופציית התצוגה העילית זה פחות יפריע שכן זו מפורטת ועשירה.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
משטח המגע הוחלף בסידור מתגים נוח לשימוש ותאי אחסון גדולים/אתר יצרן

איכות החומרים טובה מאוד, כמקובל בדגמים החדשים של לקסוס, הדברים אמורים בעיקר מעל קו האמצע של תא הנוסעים. מתחתיו מדובר בפלסיקה רגילה, מורכבת היטב ומשדרת חוסן, אבל זו לא הרכות הנעימה של החומרים במקומות אליהם נודדות הידיים בדרך כלל.

המושבים הקדמיים מעולים, עם מבנה, אפשרות כיוון ונוחות מצוינת. לאלו האחוריים נוסף מרווח שבא לידי ביטוי בעיקר בברכיים וכפות הרגליים. הוא עדיין יושיב שני מבוגרים ברווחה, השלישי לא ייהנה פה. לתא המטען נפח מעולה של 545 ליטרים ומבנה רבוע, שטוח ונוח לשימוש.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
מנגנון פתיחת הדלת לא נוח, לא תמיד צריך להתחכם/אתר יצרן

סוללת מערכות הבטיחות היא מהנרחבות ביותר אם לא המקיפה ביותר שמציעה היצרנית. תיקון סטייה ושמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שמתחשבת גם בעיקולים בכביש ושומרת בדייקנות על המהירות והמיקום בנתיב, בלימה אוטומטית גם בזיהוי תנועה חוצה בצומת, מניעת פתיחת דלת בזיהוי רכב או אופניים מאחור ועוד.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
545 ליטרים נוחים לשימוש בתא המטען/אתר יצרן

מתוך יחידות ההנעה של ה-NX החדש, אלינו רלוונטיות שתיים, חדשות עבורו אבל כאלו שפגשנו בעבר בקו המוצרים של היצרנית כמו בקאמרי ובראב 4 הרגיל והפלאג אין. שתיהן היברידיות, אבל בעוד ה-350h עושה שימוש במנוע 2.5 ליטרים עם 244 כ"ס (44 סוסים יותר מהגרסה היוצאת), ב-450h יש את מנוע הפלאג אין המפולפל של היצרנית. במקרה הזה מתוגבר מנוע הבנזין ההיברידי במנוע חשמלי הניזון מסוללת 18.1 קוט"'ש. כאן ההספק הוא 309 כ"ס ועל פי דף הנתונים מדובר בכלי זריז למדי עם 6.3 שניות ל-100 קמ"ש.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
המנוע לא מסעיר, אבל יעיל, חלק וחסכוני/קינן כהן

בפועל כבר עם תחילת הנסיעה בו מגלים שני דברים, הראשון הוא שמדובר במערכת העברת כוח מאוד חלקה, גמישה ונעימה. בתנאי הנהיגה הוא גם הראה שההצהרה על 70 ק"מ חשמליים היא בהחלט מספר שאפשר להגיע אליו, אבל אנחנו נבדוק את זה לעומק כאשר יגיע למבחן מלא. הדבר השני הוא שמספרים על הנייר ומציאות לחוד. בפועל השילוב בין משקל גבוה ותיבת הילוכים רציפה מייצרת מכוניות שנעדרת תחושת מהירות או סנסציה בהאצה. בניגוד לרוב המתחרים שלו, עם סיום הסוללה שלו, מתפקד ה-NX כמכונית היברידית ולא סובל מהבעייתיות של רכב כבד שסוחב משקולת בדמות סוללות ריקות.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
היכולת הדינאמית גובהה מבעבר, אבל הוא יעדיף התנהלות נינוחה על תקיפת פניות/אתר יצרן

דיברנו על הזינוק והשיפור המשמעותי בתא הנוסעים, אבל יש לו עוד שני קלפים מאוד חזקים בשרוול כאשר זה מגיע לנוחות הנסיעה ובידוד הרעשים בדור החדש. בשני אלו הוא ממש מזנק קדימה. סוגי הכבישים באתר ההשקה הזכירו במידה מה את רמת הסלילה המקומית. ועל הכבישים האלו הוא הפגין נוחות נסיעה טובה מאוד והשאיר הרבה מאוד משאון המנוע המתעורר תחת עומס בשל התיבה הרובוטית מחוץ לתא הנוסעים. וכל זה אמור כאשר הוא רוכב על חישוקי ה-20 אינץ' האופציונליים מהם מוטב להימנע.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
מושב אחורי נוח ומרווח/קינן כהן

נוחות הנסיעה הזו באה על חשבון הדינאמיות והחדות שלו, שוב, שלדת ה-GA-K שלו והתכנון המחודש אומרים שהוא נמצא במקום אחר לגמרי מהדור היוצא שהיה בינוני בתחום זה, אבל גם הפעם, למרות הגה מהיר יותר, שלדה מוקשחת ושיפורים אחרים, על אף התרשמות ראשונית חיובית ממנו באופן בו הוא זז בין פניות. לא מדובר פה בשלדה, במשקל ובהיזון החוזר שעושה ריגושי נהיגה או מותיר חותם. אבל על מה אנחנו מדברים, בלקסוס יודעים היטב מי הלקוחות שלהם ומה הם רוצים במכונית שלהם.

לקסוס NX החדש 2022. אתר יצרן
חישוקי 20 האינץ' פוגעים בנוחות הנסיעה המצוינת לכשעצמה/אתר יצרן

אם להסיק מהדור הקודם שלו, הם רצו ומצאו בו את הדברים האלו והפכו אותו להיות הנמכר ביותר של היבואנית ובשקט בשקט גם הדומיננטי ביותר לאורך כל שנות השיווק שלו בכל הסגמנט. בדור החדש שלו אומרים בלקסוס ש-95 אחוזים מהרכיבים חדשים לגמרי, ככל שהתרשמנו מהנהיגה הראשונה הזו בו, לקסוס השכילה לשמור ב-5 האחוזים הנותרים על מאפייני הליבה של הדגם, לשפר כל אחת ואחת מנקודות התורפה של הדור היוצא ובאופן כללי להציג כלי טוב יותר משמעותית. אז נכון, אין לו איזו הברקה שנונה וייחוד בתחומים הדינאמיים ביחס למתחרים שלו, שגם הם, כל אחד בתחומו ה-X3 של ב.מ.וו, ה-Q5 באודי, וולוו XC60 ואחרים עשו. אבל בכל סעיף של מענה על מה שהלקוחות אהבו בו עד כה הוא מקבל ציון גבוה מאוד פלוס שיפור ברבים מהסעיפים החשובים האחרים.

כשיגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית נוכל גם לדעת אם את המהלך המנצח שלו על המתחרים תצליח לשחזר היבואנית גם בסעיף המחיר. לו תעשה כן, ובגזרת 300 אלף השקלים הוא בדיוק מה שהיא צריכה והלקוחות שלה רוצים.

לקסוס NX החדש 2022. קינן כהן
עד הדגם החשמלי, בטויוטה רואים בגרסת הפלאג אין כפתרון המיטבי/קינן כהן

על הצד הטכני: לקסוס NX 450h

מנוע, הנעה: בנזין, פלאג אין, כפולה
נפח (סמ"ק): 2,487
הספק משולב (כ"ס): 309
מומנט משולב (קג"מ): חסר נתון
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ):
466
רוחב (ס"מ): 187
גובה (ס"מ): 167 (על חישוקי 20 אינץ')
בסיס גלגלים (ס"מ): 269
תא מטען (ליטרים): 544

ביצועים:
תאוצה 0-100:
6.3 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש

מתחרות:
ב.מ.וו X3, אודי Q5, וולוו XC60

מחיר:
כ-300 אלף שקלים (משוער)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully