וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: טויוטה קאמרי מחודשת

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 8:02

טויוטה קאמרי קיבלה מתיחת פנים וזה בסדר גמור שאתם לא מצליחים להבחין בשינויים אצלה, זה בדיוק מה שהיא רוצה שהלקוחות שלה ייראו - את אותו הדבר שהם מכירים ואוהבים מהדגם הזה

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
טויטה קאמרי, המתכון שוכלל במשך 11 דורות/קינן כהן

אתם יכולים לחשוב מה שאתם רוצים על טויטה, יצרנית יפנית שמרנית שהולכת עקב בצד אגודל על מה שהיא יודעת שעובד ובטוח, ממעטת בלקיחת סיכונים, נשענת על המוכר, הידוע והבטוח. אבל דווקא מתוך הפוזיציה הזו, יש לחברה הזו כמה דגמים שמדויקים בצורת ההגשה שלהם באופן המכוון לענות על הדרישות והציפיות של הלקוחות שלה. ומבין המוצרים האלו, מהיאריס, עבור בקורולה ועד הלנד קרוזר וההיילקס - הקאמרי היא מכונית שמטורגטת בדיוק לקהל היעד שלה. תוצר של מתכון ששוכלל במשך עשרות שנים.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
הופעה יפנית-אמריקנית עם מטראז' ורושם/קינן כהן

היא גדולה ומרשימה בהופעה אמריקנית-יפנית למהדרין, מעין חוליה מקשרת בין טויוטה העממית ללקסוס, מותג היוקרה שלה (שאצלו לגרסה המבוססת עליה קוראים לקסוס ES). השינויים החיצוניים זניחים כל כך עד בלתי ניתנים להבחנה. סולידיות זה שם המשחק ולכן גם היצע הצבעים שלה כולל שני גוונים של לבן, שחור וכסוף.

בסביבת הנהג ישנם פערים מוחשיים בין המושבים וריפודי העור בחלק מהמקומות לבין פלסטיקה נוקשה המסגירה את מוצאה ואת גילה. התפעול פשוט ונהיר בתכלית, אין פה התחכמויות או דרישה מהמשתמש להתרגל למשהו אחר ממה שהוא מכיר או מניח שהדברים צריכים לעבוד בהם.

עוד בוואלה!

מתאבזרת ומתייקרת: טויטה קאמרי המחודשת פה

לכתבה המלאה
מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
הרבה אבזור ופערים בין איכות החומרים בין האיזורים השונים בתא/קינן כהן

ההבדל המוחשי ביותר בין הדור הזה לבין היוצא הוא צג המגע הגדול של מערכת המולטימדיה שעכשיו מגיע במידות של 9 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, אבל למרות הגודל, התצוגה בה עדיין פשוטה מאוד למראה, כמעט מיושנת. רשימת האבזור ארוכה, ממושבים חשמליים וחימום להם ולהגה ועד משטח טעינה אלחוטי המוסלק במגירה, יציאות מיזוג לאחור ושפע שקעי טעינה. הבדל נוסף הוא ברשימת מערכות הבטיחות הארוכה והמקיפה של טיוטה שנמצאת פה במופע מלא וכוללת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (האחרון בתאורת יום בלבד), תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאחור והתרעה נגד שכחת ילדים במכונית.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
התצוגות פשוטות, בלי התחכמויות. יעילות וקלות תפעול הן שם המשחק/קינן כהן

על מזבח העיצוב והרצון להשיג מקדם גרר נמוך ככל האפשר, היא מציגה קו גג נמוך שלנוסעים גבוהים עשוי להיות מעט מאתגר לכניסה פנימה. במושב האחורי מרווח מצוין לכל הכיוונים ותא המטען בנפח 524 ליטרים אולי לא מתהדר בפתרונות חכמים או מבנה שימושי כשל סקודה סופרב, אבל עושה את העבודה מבחינת נפח.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
מרווח טוב מאוד מאחור, גם כאשר מושב הנוסע מוסט/קינן כהן

נוסעים

עם שילוב בין מנוע 2.5 ליטר ליחידת הנעה היברידית, הקאמרי מציעה 218 כ"ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. הביצועים סבירים, עם 8.5 שניות ל-100 קמ"ש שבהחלט מאפשרים לה קצב תנועה מהיר, אבל שלא נטעה - לא יציאות חזקות מהרמזור ולא השחזת צמיגים בכביש מפותל הם הקטע שלה. שום דבר אצלה לא מעודד או מעורר בנהיגה חזקה. יש אחיזה והיא בשפע, יש יציבות מלוא החופן - אבל אף אחד לא קונה קאמרי כי הכבישים המפותלים קוראים לו.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
גדול, עמוק, אבל בלי פטנטים שתמצאו אצל המתחרות/קינן כהן

לעומת זאת באותם חלקים מתוך מאות הקילומטרים שעברנו איתה בהם היא שייטה בנוחות ונינוחות בעיר ומחוצה לה, היא הייתה בדיוק המופע הסולידי והשמרני שהלקוחות שלה מחפשים. שום ריגוש, רק קופסה עם גלגלים שמעבירה אותנו ממקום למקום בבידוד רעשים טוב מאוד ונינוחות רכה על כל סוגי האספלט ובכל המהירויות. פשוט תא מבודד ואטום שמאפשר לשקוע בהרהורים נוגים על מאזנים שנתיים, חוק הבנקאות התשמ"א והחידושים האחרונים בתחום מיסוי עיזבונות.

וגולת הכותרת שלה עבור הלקוח הסולידי והמחושב - צריכת הדלק שלמרות שאפילו לא נסינו לנהוג אותה באופן מיטבי סירבה לרדת מ-15.3 ק"מ לליטר וזה נתון שבקלות ניתן לשפר.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
לא בת לוויה לנסיעה מהירה ומהנה בכביש מפותל/קינן כהן

עושים חשבון

מאז 1979 ובמשך 11 דורות טויוטה בונה את הקאמרי עבור אותו לקוח, זה שזקוק למכונית גדולה, מרשימה אבל לא מנקרת עיניים שתעניק לו תחבורה סולידית, שמרנית שהריגוש הגדול ביותר ממנה היא מוניטין אמינות, צריכת דלק פנטסטית למכונית מסוגה והידיעה שלא משנה מה, שעתיים אחרי שהיא תפורסם בלוח המודעות הוא יוצף בטלפונים מקונים פוטנציאלים. כיף? כיף זה למלא דו"ח שומה או החזרי מס, לא משהו שקשור לנהיגה.

ולמרות שברוב המדדים האובייקטיביים שמדברים אל מי שמתייחס למכונית כאל יותר מאמצעי תחבורה המתחרות המרכזיות שלה - סקודה סופרב ויונדאי סונטה יציעו יותר, סליחה, הרבה יותר. גם במחיר לא זול של 214,900 שקלים, עבור הלקוחות שלה, הדור המחודש הוא אותו מתכון מדויק, פשוט ויעיל שעושה את העבודה. אפשר לאהוב את זה, אפשר שלא לאהוב את זה - אבל זו המציאות.

טויוטה קאמרי ומנוי לתאטרון הקאמרי - העולמות האלו פשוט מתלכדים למציאות שבה הלקוחות שלה מוצאים את אושרם, זה וגביע לבן עם תאריך תפוגה ממש ממש רחוק.

מבחן דרך: טויוטה קאמרי. קינן כהן
בדיוק מה שהלקוח הממוצע יחפש בה/קינן כהן

על הצד הטכני: טויוטה קאמרי XLE הייבריד

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח (סמ"ק): 2,487
הספק (כ"ס): 218
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,600/22.5 (בנזין בלבד)
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ):
489
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 145
בסיס גלגלים (ס"מ): 283
תא מטען (ליטרים): 524

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.5 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן) : 15.3 ק"מ לליטר

מתחרות:
יונדאי סונטה, סקודה סופרב, מאזדה 6, פולקסווגן פאסאט, ניסאן אלטימה

מחיר:
214,900 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully