וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את זה על 2: רכיבת חורף

וואלה!רכב

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 15:47

ימי הגשמים האחרונים ואלו שעוד נכונו לנו מחייבים אותנו הרוכבים להתייחס אחרת לגמרי למה שקורה על הכביש. כפיר לוין מ-227 PRORIDING ACADEMY מסביר איך עושים את זה נכון

רכיבה בגשם. רונן טופלברג,
בגשם, הרכיבה שלנו שונה לחלוטין/רונן טופלברג

החורף כבר כאן ואיתו ימי גשם ורוחות שמשפיעים באופן ישיר על התנועה שהופכת לפקוקה יותר ובטוחה פחות. הכביש הרטוב מחייב לנקוט משנה זהירות ותשומת לב ברכיבה על דו גלגלי. בכדי לעבור תקופה מאתגרת זו בבטחה יש לשים לב למספר תנאים המכתיבים את אופן הרכיבה.

ירידה של גשמים גורמת פעמים רבות לבעיות ניקוז ושלוליות על הכבישים המהירים, האחיזה יורדת עם תנודות חדות ממצבי "סביר" ל "גרוע", ולא תמיד יש לכם מספיק זמן לאבחן ולצפות זאת. גם הראות יורדת בחדות עקב תנאי מזג האוויר, ובכך הסיכוי לפספס אבחנות - גדל משמעותית. משבי רוח חזקים בשילוב עם האחיזה הירודה, מאיימים על היציבות שלכם ומקשים על הנסיעה במיוחד בכלים קטנים.

אז גם אם אתם רוכבים מיומנים, מכירים את הכלי שלכם מצוין ושרדתם מספיק חורפים ברכיבה, עדיין כדאי לכם להיות מודעים למספר כללים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום.

ציוד רכיבה על אופנוע לחורף. קובי ליאני
ביגוד רכיבה מתאים לחורף ישאיר אתכם גם יבשים וגם נינוחים יותר/קובי ליאני

רכיבה בנינוחות

השלווה בה אתם מתנהלים תוך כדי רכיבה ביום רטוב היא חשובה. אם לא התלבשתם כראוי, הבגדים שלכם יהיו רטובים ואתם לא תהיו מרוכזים ברכיבה אלא בחוסר הנוחות. לכן חשוב להישאר יבשים ונינוחים עם אביזרים מתאימים: כפפות חורף איכותיות ואטומות למים, נעליים אטומות, ומעל חליפת סערה סטנדרטית ופשוטה. עוד מומלץ להוסיף משקף נגד אדים לטובת חידוד הראיה.

עוד בוואלה!

קריאת חובה: 10 טיפים לנהיגת חורף

לכתבה המלאה
גשם בשמי בני ברק 6 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
זה לא נעים לחטוף את זה, הרבה פחות שלא יראו אתכם בתוך זה/ראובן קסטרו

ניהול רכיבה רטובה

בכביש רטוב האחיזה יורדת בסביבות 20% - 30% לכן כדאי להנמיך את עוצמות ההאצה, הבלימה ואת דרישות ההטיה. רכיבה בכביש רטוב, בטח תחת ממטרי גשם, היא אתגר של שדה ראייה מוגבל והתנהגות לא צפויה של משתמשי דרך נוספים. הגשם מכה על המשקף, וגם כשהוא קליל ודקיק עדיין ישנו רסס מים מציק העולה מצמיגי הרכבים שמסביבכם. אתם לא צריכים לסמוך על נהגי המכוניות, עם אדים על החלונות, שישימו לב אליכם או שיעזרו לכם עלי ידי פינוי הנתיב והענקת זכות קדימה - פשוט חפשו מיקום ממנו תוכלו להביט ולתכנן את הנסיעה קדימה בבטיחות.

חורף פברואר 2017. ראובן קסטרו
ככה זה נראה מתוך המכונית/ראובן קסטרו

היזהרו במיוחד מרכיבה לצד רכבים אחרים, זאת מתוך הנחה שבסבירות גבוהה הם ינועו לכיוונכם מתוך חוסר מודעות לקיומכם. בנוסף, מעט תרסיס סיליקון או ווקס על משקף הקסדה שלכם, יגרום למים להחליק מהמשקף הצידה וישדרג משמעותית את היכולת לראות קדימה.

חשוב לדעת שסימוני הדרך הצבועים הם חלקלקים גם בכביש יבש, אך הם הופכים למלכודת לדו-גלגלי כשהם רטובים - לכן הקפידו להימנע מלעלות עליהם. ואם לא ניתן, עלו עליהם רק כשהאופנוע ישר וכשכוח המנוע עדין. ובפירוש - אל תבלמו על פסי צבע רטובים!

זירו FXE. אתר יצרן
סימני הצבע על הכביש חלקלקים, הם חלקלקים אפילו יותר כשרטוב/אתר יצרן

זיהוי מידת החיספוס של אספלט רטוב על ידי מידת הברק שהוא מחזיר - היא משימה קשה מאוד, לכן התייחסו לכלל הדרך כבעלת אחיזה נמוכה, וקבעו את קצב הרכיבה בהתאם להנחה הזו. שכן יש לזכור שאספלט מבריק הוא חלק גם כשהוא יבש - אך כשהוא רטוב הוא מסוכן הרבה יותר.

רכיבה בתנאי רוח

עונת החורף מאופיינת במשבי רוח שלא תמיד נספיק להתכונן אליהם ולהם השפעה מורגשת על היציבות של הדו-גלגלי ובמיוחד על הכלים הקטנים, הקלים והקטנועים (שלהם יש יציבות מובנית פחותה לעומת כלים גדולים וכבדים). לכן שמרו על קצב סביר והימנעו ממהירות גבוהה מדי בזמן משב רוח חזק, זאת בכדי להיות מסוגלים לתקן את מכות הרוח באמצעות היגוי ותנועות גוף מאזנות. עם זאת, גם מהירות נמוכה מדי יכולה להוביל לקושי בשליטה על הכלי, שהרי מהירות שווה יציבות. במידה ואינכם מסוגלים למצוא יציבות ואחיזה בכביש רטוב כאשר יש רוח חזקה - וותרו על הרכיבה!

סופה בפתח תקוה. ראובן קסטרו
רוחות חזקות מאוד? ותרו על הרכיבה/ראובן קסטרו

אם בכל זאת יצאתם ונתקלתם ברוח חזקה, נסו להבין על פי מבנה הכביש ומשתמשי הדרך האחרים מתי יגיעו אותן "מכות הרוח". "מבט נכון" המבוסס על ראייה ממוקדת אל עבר הנקודה בה אתם רוצים שהצמיגים יעברו, יעזור לכם ליצור את התיקונים הקטנים שישמרו אתכם על הקו בו בחרתם לנסוע. ומשם, סביר להניח שהגוף ייעשה את התיקונים הנדרשים באופן אוטומטי.

סעו בזהירות!

כללי הנהיגה לנסיעה בטוחה בחורף הן באדיבות 227 PRORIDING ACADEMY ובאדיבות מטרו מוטור יבואנית רכבי שטח ודו גלגלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully