וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי החדש

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 22:55

הדור החדש של פולקסווגן קאדי מתבסס על הגולף החדשה ומבטיח לספק איכות חיים גבוהה למשתמשים בו. מה הטריק הסודי שיש לו בבגאז' והאם הוא מצדיק את תג המחיר שלו

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
גם מסחרית יכולה וצריכה להיראות טוב/קינן כהן

הקאדי, נושא הכלים במשחק הגולף הוא הרבה יותר מהסנג'ר שצריך לסחוב עבור השחקן את התיק עם כל המחבטים. קאדי טוב הוא גם יועץ, ואיש שמכיר טוב את המגרש בו משחקים והאסטרטגיות המומלצות, מספק תמיכה מורלית, המלצות וטיפים לשחקן. אבל בסוף, זה השם טייגר וודס שכולם מכירים...

מאז שהוצג ב-1979 ידע הקאדי לא מעט שינויי כיוון וגרסאות. הדור הראשון התבסס על הגולף הראשונה ואחר כך עבר להתבסס על הפלטפורמה הקטנה יותר של האיביזה-פולו, בדור השלישי הוא גדל בחזרה והיה שעטנז בין הגולף לרכב מסחרי עם שימוש בקפיצי עלים מאחור ולא מתלה רב חיבורי. אבל בדור הנוכחי שלו - הרביעי או החמישי (תלוי איך סופרים את מתיחת הפנים שעבר הדור היוצא) הוא חוזר להיות טנדרון שעושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB המודולרית של פולקסווגן, זו שעליה גם בנויה הגולף הנוכחית. אבל לא רק גולף, הוא גם התוצר הראשון המשותף לאיחוד הכוחות בין החטיבות המסחריות של פולקסווגן ופורד (שם יימכר בתור הקונקט/טורנאו).

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
מגיע בגרסה הארוכה בלבד/קינן כהן

בהופעה החיצונית שלו הוא בהחלט עושה שינוי של ממש. אפילו בלבן-טכנאים שלו, נראה שהקאדי החדש קיבל יותר מחמש דקות לכל העיצוב החיצוני שלו. מהחזית עם הכמו-חצאית הנמוכה שלו ועד לחלק האחורי ההייטקי והרבוע. רק הערה אחת - לא בטוח שהמיקום של יחידת הרדאר בחלק הנמוך בחזית שלו היא מתכון לאריכות חיים. בטח ברכב שיבלה לא מעט זמן באזורים עירוניים.

כמו המראה החיצוני, גם תא הנוסעים מקבל טיפול, הוא מודרני ונאה מאוד, עם קונסולה הפונה לנהג, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חניה מקוריים, קישוריות אנדרואיד ואפל, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, שליטה מההגה על ההילוכים ועוד. רשימת מערכות הבטיחות גם היא יפה, התרעת אי שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

איכות החומרים, כמצופה וכמקובל בעולם הטנדרים נוטה יותר לעמידות ושרידות מאשר לספק חווית אווירה. יש כמות יפה של תאי אחסון וגומחות בסביבת הנהג, מדף בחלקו העליון של הדש בורד ומדף מעל המושבים הקדמיים בתקרה. אבל הוא לא מתעלה לרמות פתרונות האחסנה של סיטרואן ברלינגו למשל, עם יותר תאים יותר שימושיות.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: פולקסווגן קראוול 6.1

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
לוח מחוונים דיגיטלי, וסביבת נהג מודרנית מאוד שמגיעה מהגולף/קינן כהן

הנדסת האנוש הבסיסית טובה, אבל יש כמה גליצ'ים שמעיבים על העסק. המעבר לממשק שמופעל על ידי מסך המגע בעיקר אומרת התעסקות מרובה במערכת המיזוג, חיטוט תפריטים בשביל לכבות את מערכת העצור-סע, ואתם רוצים לעשות את זה בכל נסיעה, מיקום לא אידיאלי ונמוך מדי של פתחי המיזוג המרכזיים.

שורת המושבים האחורית מגלה שגם פה הקאדי ונוסעיו מצ'ופרים - המרווח טוב מאוד והמושב בהחלט נדיב ביחס למסחרית ואפילו עם בונוס של כיוון זווית המשענת האחורית. הם מקבלים גם יציאות מיזוג, שני שקעי USB, מדפים מתקפלים עם מקום לכוס בגב המושבים ותאי אחסון קטנים. מה שאין להם זו אפשרות לפתוח חלונות ולו כדי חרך כמו שיש אצל חלק מהמתחרים למשל. בשורה שמאחורה אפשר להתקין עוד שני מושבים, שהופכים אותו לרכב 7 מושבים (תוספת של 2,000 שקלים). אלו מושבים ניתקים כך שניתן להסיר אותם ולהשתמש בו כרגיל כשאין בהם צורך.

נוחות המושבים טובה, אבל אחרי כמה מאות ק"מ הם לא סיפקו את התמיכה והנוחות של אלו בברלינגו למשל, וזה עניין שמאוד מאוד משמעותי במכוניות מהסוג הזה, שמשמשות לעיתים גם משרד מעבר לאמצעי תחבורה גרידא.

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
שורה שנייה מתכווננת, מתקפלת ועם פינוקים לנוסעים/קינן כהן

לישראל מגיעה הקאדי בגרסת ה"מקסי לייף" הארוכה בהיצע. זה אומר אורך כללי של 485 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ וגובה של 180 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ. אלו נתונים שדומים מאוד לגרסת ה"מקסי" של הברלינגו (475 ס"מ לאורך, 185 לרוחב, 188 לגובה ו-297 בבסיס הגלגלים).

אולם בעוד הברלינגו יעמיס 829 ק"ג בתצורה הזו, הקאדי מורשה להעמיס 645 ק"ג. מצד שני, אם אתם בעניין של גרירה, תשמחו לשמוע שבפולקסווגן ניתן לגרור עד 1,500 ק"ג בנגרר המצויד בבלמים, בעוד הברלינגו מוגבל ל-1,000, שניהם מורשים לגרור עד 750 ק"ג ללא בלמים.

מרווח הטיפולים בקאדי הוא שנה או 15 אלף ק"מ (זהה לברלינגו). האחריות היא לשנתיים (שלוש בברלינגו).

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
תוספת של 2,000 שקלים תקנה לכם עוד זוג מושבים/קינן כהן

על ההנעה מופקד מנוע 2.0 ליטרים דיזל בהספק של 122 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. כאשר אינו מועמס הביצועים הם טובים ובשום סיטואציה לא תמצאו את עצמכם בחוסר של כוח. בהעמסה חלקית הוא היה פחות זריז, אבל עדיין אפשר קצב תנועה טוב מאוד. זה קורה בעיקר כי תיבת ההילוכים הזו מצליחה לפצות על רצועת כוח צרה יחסית של המנוע. ואתם רוצים אותו כמה פחות תחת מאמץ, כי שקט הוא לא, והרעש הזה מועצם בשל תיבת התהודה הענקית של חלל המטען מאחור.

הבדלים בין מצב ריק לעמוס ניכרו גם בתחום השיכוך והנוחות. זה לא שהוא לא נוח כאשר הוא ריק, אבל הקשחת הבולמים במידה שמביאים אותם לעבודה אופטימלית במצב מועמס גורמים לו להיות מעט קופצני כאשר אינו מועמס. זה ניכר בעיקר בעיר, זה משתפר בנסיעה בין עירונית. אגב עיר הקורות הקדמיות שלו (מה שנקרא קורות A) עבות מאוד ומייצרות הסתרה של המתרחש מאחוריהן.

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
משטח הטענה רחב יותר מבעבר/קינן כהן

השימוש בפלטפורמת הגולף מאפשרת לו לסגל מנהגי כביש שגורמים לו להתנהג הרבה יותר כמו מכונית פרטית מאשר טנדרון. הוא מתמודד טוב מאוד עם שינויי כיוון ובהחלט מציע המון ביטחון, אחיזה ותחושה של רכב נטוע היטב במסלול הנבחר.

בכל הקשור לצריכת דלק, הקאדי הפגין חסכנות מופלגת ומצטיינת לאורך המבחן. בסיום יומיים ומאות קילומטרים הוא רשם צריכה ממוצעת של 16.3 ק"מ לליטר, נתון פנטסטי. בקטע השיוט שהתנהל לאורך כביש החוף סחוף הרוחות, במנהרות הכרמל ועד לסביבות נהריה הוא אפילו העפיל ל-21 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
מראה רבוע והייטקי מאחור/קינן כהן

סיכום

פולקסווגן קאדי החדש הוא אבולוציה מבורכת לדגם ועבור בוגרי הדור היוצא מדובר בשדרוג משמעותי בכל הסעיפים של איכות החיים על סיפונו מבחינת נוחות ואבזור נוחות ובטיחות. צריכת הדלק שלו מצוינת והאפשרות לקבל אותו עם פתרון ל-7 מושבים פותחת לו עוד תת-נישה לתוכה הוא יכול להשתחל.

הנהיגה בו מבלבלת לעיתים, כאשר מצד אחד סביבת הנהג המודרנית והאופן בו הוא נוסע משכיחים ממך שמדובר במסחרית ועל הרקע הזה רעשי הדרך הרבים ורמת העידון הכללית בו כמו צליל המנוע הנוכח מדי, בולטים מאוד. ואלו גם נקודות הביקורת העיקריות כלפיו כאשר אינו מייצר את סביבת המחיה והנוחות העדיפה שמציע סיטרואן ברלינגו, מלך הקטגוריה.

ובסופו של דבר יש גם את המחיר, מחיר הקאדי שמגיע כאמור רק בגרסה אחת - המוארכת והמאובזרת עומד על 198 אלף שקלים. זה יקר בפני עצמו זה יקר ביחס למתחרים הרלוונטיים שכולם הציגו מספרים טובים יותר ממנו בשנה היוצאת. כך שכרגע, בגרסה זו, תמחור כזה ובשוק שמאוד רגיש למחיר יעשה לו חיים לא קלים. הוא אולי הרשים אותנו, אבל קשה לראות איך הוא מביא אליו לקוחות מהמתחרים.

מבחן דרך: פולקסווגן קאדי 2022. קינן כהן
נושא הכלים הזה הוא יותר מסנג'ר/קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן קאדי מקסי לייף, 122 כ"ס

מנוע, הנעה: דיזל, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,968
הספק/סל"ד (כ"ס): 122/2,750
מומנט/סל"ד (קג"מ): 32.6/1,600
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
485
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 180
בסיס גלגלים (ס"מ): 297
כושר העמסה (ק"ג): 645

צריכת דלק (מבחן): 13.9 ק"מ לליטר

מתחרים:
סיטרואן ברלינגו, רנו קנגו, אופל קומבו, פיג'ו פרטנר, טויוטה פרו אייס

מחיר:
198 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully