וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה ספורטאז' החדש: רשמים ראשונים

וואלה!רכב

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 17:53

במשך שנים מהווה הקיה ספורטאז' את המאמי הלאומי. עם מכירות נאות מאוד בדורות האחרונים שלו והמון ציפייה לדגם החדש ל-2022. אלו רשמי הנהיגה הראשונים ממנו

קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
עיצוב נועז, לא לסולידיים/אתר יצרן

הדור החמישי של קיה ספורטאז' שכבר הוצג בעולם מתקרב אלינו בצעדי ענק ויהיה כאן בסוף מרץ, כך אומרים לנו מהיבואנית טלקאר. הציפייה ממנו להמשיך את הצלחת הדורות האחרונים טבעית, לא רק בישראל, אלא גם בשווקים העולמיים בהיותו אחד מדגמי העוגן המרכזיים ביותר של קיה.

נהיגות ראשונות בו כבר נערכו למספר גופי תקשורת, אבל תהפוכות האומיקרון או איך שקוראים לזן של עכשיו בקורונה השאירו אותנו בארץ. אבל יצאנו בכל זאת לבדוק מה חושבים עליו אלו שכבר נהגו בו. היתרונות החסרונות והסיכום.

קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
גם בפרופיל קשה להתעלם מההופעה שלו/אתר יצרן

מנועים

היצע המנועים של הספורטאז' יכלול מנועי דיזל, בנזין, בנזין עם סיוע היברידי קל, היברידי וגרסת פלאג אין כולם בנפח 1.6 ליטרים. הבסיסי במנועים - הבנזין הרגיל עם 148 כ"ס מוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, ובאופן טבעי יהיה הפחות רלוונטי אלינו.

הגרסה האוטומטית שלו עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד שמגיעה עם מערכת הסיוע ההיברידית, ההספק זהה והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 9.3 שניות. ב-CAR מספרים כי הביצועים שלו סבירים, תיבת ההילוכים חלקה והמערכת ההיברידית הקלה אולי מקזזת ציוני CO2, אבל לא באמת משפרת את צריכת הדלק. ב-What Car אומרים את אותו הדבר על המנוע, ומוסיפים שתיבת ההילוכים מעט איטית להגיב להורדת הילוכים.

צוותי הבוחנים של שני האתרים מסכימים שלפחות עד הגעת גרסת הפלאג אין, ההנעה המרשימה ביותר היא זו של ההיברידית. אותו מנוע 1.6 ליטרים, עם תגבור חשמלי והספק משולב של 226 כ"ס ו-35.7 קג"מ ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. נתון תאוצה רשמי אין, אך הם מציינים מספרים שבין 7.2 ל-7.7 שניות ובכל מקרה תאוצות הביניים טובות מאוד אומרים ב-CAR ומציינים גם את עידון המנוע, והנסיעה בכוח החשמל בלבד שהוא מציע בתנאי נהיגה עירוניים. ב-auto express אומרים שהשילוב בין מנוע הבנזין לחשמל חלק למעט תחת עומס. גם ב-car wow ציינו מנוע רועש תחת עומס בגרסה זו.

עוד בוואלה!

תמונות ראשונות: הקיה ספורטאז' שיגיע לישראל

לכתבה המלאה
קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
נכון לעכשיו הגרסה ההיברידית היא המרשימה יותר/אתר יצרן

התנהגות

ב-CAR שמתמקדים מאוד במכוניות ספורט, מבקרים את ההיגוי של הספורטאז', הם טוענים שהוא קל מדי ולא מדיוק מספיק ולמרות שהאחיזה בשפע הוא לא מהנה לנהיגה. פחות או יותר אותו הדבר אומרים ב-car wow, שהוא משרה בטחון, אבל מי שמחפש הנאה מנהיגה לא ימצא אותה שם. ב-what car אומרים שההיגוי מדויק ומשרה בטחון והדור הנוכחי יותר ממספק בהיבט של יכולת ההתמודדות שלו עם פניות. אבל שוב, מציינים שבשוק יש מתחרים מהנים יותר ממנו לנהיגה. בסקירה שלהם מצוין גם שדוושת הבלמים בגרסה ההיברידית הציגה תחושה לא טבעית בשל הרגנרציה שלה לטעינת הסוללות בבלימה.

קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
נוחות הנסיעה לא טובה כמו חלק מהמתחרים שלו/אתר יצרן

נוחות

בסוגיית הנוחות ב-CAR אומרים שניכר שבקיה השקיעו בנוחות ולמעט שיבושים גדולים במעבר על בורות ביוב בגרסאות עם החישוקים נמוכי החתך, נוחות הנסיעה הייתה טובה. לעומת זאת auto express אומרים שהוא נוקשה מבעבר ונוקשה יותר מהטוסון והוא קופצני על שיבושים גדולים. ב-car wow מסכימים לחלוטין עם האבחנה הזו. ב-what car דווקא ציינו שהוא נוח יותר מהטוסון, אבל עדיין הגדירו אותו כנוקשה יחסית. בכל המקרים אגב נאמר שהחישוקים הגדולים (19 אינץ') אחראים להרבה מכך.

מצד שני כולם ציינו לחיוב את הנינוחות שהוא מספק בנהיגה בכביש המהיר ואומרים שהוא רכב נוח לנסיעות ארוכות.

קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
תא הנוסעים קוצר מחמאות על העיצוב והמרווח/אתר יצרן

תא נוסעים ומרווח

על תא הנוסעים שלו, קוצר הספורטאז' מחמאות. ב-CAR אומרים שהוא מעניק תחושה מהודרת, במיוחד מסך המולטימדיה 12.3 אינץ' שהם מכנים אחד הטובים בהם נתקלו. ב-auto express גם התלהבו מהסידור בו לוח המחוונים הדיגיטלי, גם הוא בגודל 12.3 אינץ' ומסך המולטימדיה יוצרים תחושה של מסך אחד רציף. הם כן מבקרים את הפריסה של כפתורי המגע הרב תפקודיים שמתחת המסך המרכזי (אותם כפתורים משמשים לבקרת האקלים או המולטימדיה בהתאם למצב הנבחר), זה גורם לתא להיראות נהדר אבל מבלבל לשימוש. הראות החוצה טובה יותר מאשר בדגם היוצא הם מציינים. ב-what car משבחים את קלות מציאת תנוחת הנהיגה, תמיכת המושבים וחוזרים על המחמאות שקיבל לגבי המראה היוקרתי של התא.

כולם אהבו את הפתרונות החכמים שמציע התא כמו מחזיקי הכוסות שניתן לשנות את הקוטר שלהם, מיקום שקעי ה-USB בגב המושבים והאפשרות להשתמש בחלק האחורי של משענות הראש כמתלה מעילים.

במושב האחורי יש מקום לשני מבוגרים, בסקירה של auto express ציינו שהוא מעט יותר צפוף מהטוסון. ותא המטען שנע בין נפח של 591 בגרסת הבנזין, 587 בהיברידית ו-540 ליטרים בפלאג אין נמצא כשימושי יותר מאשר ניסאן קשקאי המתחרה למשל.

קיה ספורטאז' 2022. אתר יצרן
מקום ברווחה לשני מבוגרים, פתרונות חכמים לשקע ה-USB/אתר יצרן

פסק דין

auto express - "זה הספוטראז' הכי טוב עד כה. נראה מצוין מבחוץ ובפנים ומבצע מטלות משפחתיות טוב מאוד... אבל קיה צריכה להתאמץ יותר כדי לתמחר אותו בצורה אטרקטיבית יותר מול המתחרים"

what car - "הוא מציע מימדים נדיבים עם אחד מתאי הנוסעים הטובים בקבוצתו. רמות הגימור הנמוכות הן ההגיוניות יותר. יונדאי טוסון ההיברידי זול יותר, אבל הספורטאז' מוצר יותר מהוקצע"

car wow - "אולי לא הנוח ביותר מה-SUV המשפחתיים בשוק, אבל הוא מרווח, מאובזר היטב והוא פתרון כולל טוב מאוד"

CAR - " אין ספק שהספורטאז' עלה מדרגה בהופעה שלו, ביחידות הכוח, הטכנולוגיה והאיכות. הבעיה שלו היא שהמחיר שלו עלה גם כן... ועדיין הספורטאז' טוב יותר מאי פעם ברוב התחומים הרלוונטיים, אבל לא זול ומהנה לנהיגה יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully