וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות ראשונות: הקיה ספורטאז' שיגיע לישראל

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 15:47

גם בגרסה האירופית שלו, הכיוון של קיה ספורטאז' הוא עיצוב קיצוני ובולט במיוחד. המרכב ובסיס הגלגלים קצרים יותר, ואנחנו גם יודעים מתי הוא יהיה פה

אחרי שבחודש יוני הוצגה הגרסה העולמית של הדור החדש והחמישי של קיה ספורטאז', מגיעה גם הצגת הגרסה האירופית של הדגם. מבחינתנו זו הגרסה החשובה יותר שכן היא זו שעתידה להגיע אלינו ממש בתחילת השנה הבאה.

זו הפעם הראשונה בה מפצלת היצרנית דגם לגרסה אירופית וגרסה גלובלית. תהליך דומה מאוד לזה שננקט עם התאום שלו - יונדאי טוסון, כאשר ההבדלים בין השתיים מתמקדים בעיקר במימדים השונים (אורך כולל ובסיס גלגלים) וכן בשינויי עיצוב קלים הנגזרים מהשינוי וכן מתקינות תאורה שונות. מעבר לכך, גם היצע המנועים באירופה יהיה מעט שונה.

על פי התמונות, רמת הגימור המוצגת בתמונות אלו היא ה-GT line שבקיה מתאפיינות בתוספות "ספורטיביות" למראה מבחוץ ובתא הנוסעים.

קיה ספורטאז' 2021. אתר יצרן
הדגם קצר יותר, ומוותר על החלונות בקורה האחורית/אתר יצרן

מבחינת מימדים, הספורטאז' האירופי באורך של 452 ס"מ קצר יותר ב-14.5 ס"מ מהגרסה העולמית, ובסיס הגלגלים קצר יותר גם כן, עם 268 ס"מ בין הקדמיים לאחוריים לעומת 276 בגרסה הארוכה, יחד עם הקיצורים האלו נראה שגם הדלתות האחוריות קוצצו מעט. נפח תא הוא 587 ליטרים.

בתא הנוסעים נשמר הדימיון בין שתי הגרסאות. פריסת שני המסכים הגדולים של 12.3 אינץ' לרוחב התא, אחד ללוח המחוונים והשני למערכת המולטימדיה עדיין כאן. כמו גם מערך השליטה והפקדים של בקרת האקלים. כמו גם חוגה לבחירה בהילוכים שמחליפים את בורר ההילוכים הרגיל.

קיה ספורטאז' 2021. אתר יצרן
תא הנוסעים נותר זהה בין הגרסאות/אתר יצרן

מערכות ההנעה יהיו עם בחירה בין בנזין ודיזל עם סיוע היברידי קל (הארכת פרקי זמן של דימום מנוע ולא הנעה), מנוע היברידי או פלאג אין הייבריד.

ההיצע מתחיל עם הדיזלים בנפח 1.6 ליטרים ובהספק של 115 או 136 כ"ס (רק החזק יותר עם סיוע היברידי מתון), מעליהם מנועי הבנזין בנפח 1.6 ליטרים בשתי רמות הספק של 150 או 180 כ"ס. על בסיס המנוע הזה נמצאת גם הגרסה ההיברידית שמוסיפה מערכת חשמלית להספק משולב של 230 כ"ס.

בפסגת ההיצע תהייה גרסת הפלאג אין שההספק המשולב שלה יעמוד על 265 כ"ס. בשלב זה לא מפרטת היצרנית אודות הטווח החשמלי העצמאי שלה. זו יחידת כוח שתאפשר לה להתמודד מול שני מתחרים ישירים שלו שגם הם מציעים את ההנעה הזו, אלו הם פיג'ו 3008 פלאג אין וגם טויוטה ראב4 פלאג אין אם כי פער ההספק אולי רומז למחיר ראוי יותר מהאחרון (255 אלף שקלים) וקרוב יותר לצרפתי (מתחיל ב-218 אלף שקלים).

קיה ספורטאז' 2021. אתר יצרן
דור חמישי לשושלת שבשתי הקדנציות האחרונות שלטה בשוק המקומי/אתר יצרן

ככל הדגמים החדשים של היצרנית, גם הספורטאז' צפוי להגיע עמוס במערכות בטיחות מתקדמות, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד, אבל הטוויסט המעניין פה הוא שיכולת ה"ראיה" של המערכות האלו מנוצלת פה לעוד שימוש - לאפשר למכונית להחליט האם הסיטואציה מלפנים מצריכה דימום של מערכת העצור-סע או שמדובר בבלימה רגעית בלבד. עדיין לא הופך את הפיצ'ר המיותר והמזיק כלכלית הזה לבסדר, אבל אולי יזכה לציון "פחות נסבל" ותשואות לקיה על היוזמה.

בקיה גם מספרים על שיפורים ברמת הנוחות והדינאמיות של המכונית בזכות הפלטפורמה החדשה ההיגוי, המתלים, השלדה והבולמים שנשלטים אלקטרונית (סביר להניח כאופציה).

כמה מזה קורה בפועל נדע בתחילת 2022, כאשר הדגם צפוי להגיע לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully