וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: פיג'ו 3008 PHEV

18.10.2020 / 7:00

בתוך גל החשמלי ששוטף את ההיצע של PSA, מגיע אלינו ה-3008 בגרסת PHEV שמבטיחה ומקיימת חסכון מופלג בדלק יחד עם ביצועים מעולים. אבל בפועל תצטרכו ממש להתאמץ כדי להצדיק אותו

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
ירוק, חזק, והכריע בכל התמודדות עד כה. מלפנים: פיג'ו 3008/קינן כהן, קינן כהן

מאז המפגש הראשון עם ה-3008 בישראל אי שם בסוף 2016 ולאורך כל התמודדות שלו עד כה, הצליח הקרוסאובר הצרפתי לצאת כשידו על העליונה וצרור מחמאות באמתחתו. לא רק אצלנו, גם הלקוחות שלו מצביעים ברגליים והוא אחד הלהיטים של היבואנית. נכון, גם בשנה הטובה שלו (2019) הוא בפער של כ-4,000 יחידות מהדגמים הנמכרים ביותר בקבוצתו. אבל יש נתון אחר שמעניין לגביו, כמו אצל חלק מהמתחרים שלו, כשליש מהמכירות הן של רמות הגימור הגבוהות והיקרות. זה מעניין בנקודה הזו כי לפני החשמל, ולפני הדלק ולפני הכל - ב-218 אלף שקלים, פיג'ו 3008 הוא רכב יקר.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
רמת הגימור פרימיום שמגיעה עם ההנעה הקדמית זהה לזו של הגרסאות האחרות ומאובזרת מאוד/קינן כהן, קינן כהן

תא נוסעים ואבזור

פיג'ו 3008 מגיע בגרסת הפלאג אין בגרסת 225 כ"ס הנעה קדמית ברמת גימור פרימיום ובגרסת 300 כ"ס בעלת הנעה כפולה ברמת הגימור GT, אנחנו בחרנו לבחון את הראשונה. רמת הגימור זהה לזו של מכוניות הבנזין והדיזל, למעט כמה דברים קטנים שמבדילים אותן (פתח נפרד לחשמל ומספר מתגים הייחודיים לו). זה אומר, בפירוט חלקי, שיש פה מושב נהג חשמלי, חיישני חנייה היקפיים, טעינה אלחוטית לנייד, תאימות למכשירי אפל ואנדרואיד, פתיחה חשמלית לתא המטען גם עם נפנוף רגל, יציאות מיזוג למושבים האחוריים ועוד. מערך הבטיחות הוא מקיף ומלא, מבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורים והתאמה של בקרת השיוט למהירות המותרת, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

עוד בוואלה!

פיג'ו מרימה את השאלטר עם 3008 פלאג אין ו-2008 חשמלי

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
יש פה את הדברים שאהבנו כמו איכות החומרים וגם אלו שפחות כמו ההגה/קינן כהן, קינן כהן

בשאר הדברים הוא ה-3008 המוכר, על מעלותיו כמו העיצוב ונוחות המושבים וחסרונותיו כמו ההגה המטופש שלו על צורתו (קטום בחלקו העליון והתחתון), גודלו (חפשו מכונית מתנגשת בלי הגה) ומיקומו (שמסתיר תמיד נתון זה או אחר). יש גם את תפעול מערכת המיזוג מתוך מסך המגע ומופעי הלייזר והאנימציה בכל החלפת תצוגה בלוח המחוונים - בואו, אני רק רוצה לקבל מידע שונה, לא באתי לקולנוע תלת מימד.

המרווח מאחור טוב לשלושה ילדים טכנית, בפועל החלק האחורי של הקונסולה המרכזית וההגבהה במרכזו יגרמו לכם לוותר. הם מקבלים שתי יציאות מיזוג וגם שם יש שילוב ריפוד עור-בד נאה מאוד.
תא המטען מצטמק פה מ-520 ליטרים ל-395 ליטרים בלבד, הן בשל מערכת ניהול הטעינה שם, אבל בעיקר בשל השימוש במתלה רב חיבורי בגרסה זו במקום קורת מתח בגרסאות הרגילות.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
טכנית יספיק לשלושה ילדים, בפועל הבליטה של הקונסולה המרכזית מאפשרת הושבה של שניים/קינן כהן, קינן כהן

נוסעים

כאמור, אנחנו בגרסת הפרימיום, כאן יש מנוע בנזין 1.6 ליטרים מוגדש טורבו שמספק 180 כ"ס ויחד איתו מנוע חשמלי בהספק 110 כ"ס המביאים להספק משולב של 225 כ"סו-36.7 קג"מ. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים היא פלנטרית 8 הילוכים.

כשמדברים על "ביצועים" במכונית כזו תמיד השאלה היא האם הכוונה לתאוצות או לחיסכון. ובכן בשני המישורים האלו ה-3008 פלאג-אין מעניק תשובה ניצחת - 8.7 שניות ל-100 קמ"ש, 61 ק"מ נקיים מזיהום בנהיגה בכוח הסוללות מוצהרים. טעינה - 6 שעות משקע ביתי או שעתיים מעמדת טעינה של 32 אמפר ימלאו את סוללות ה-13.2 קילוואט שעה שלו. זה על הנייר.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
תא המטען יורד ל-395 ליטרים בעיקר בשל השימוש במתלה אחורי רב חיבורי/קינן כהן, קינן כהן

על הכביש, התחושה בתאוצות ובנהיגה בהחלט תואמות את הנתון הרשמי. ה-3008 הזה זריז בכל מצב תנועה ודרך. מבחינת הטווח, אנחנו מדדנו לו 45 ק"מ חשמליים בהזדמנות אחת ו-50 ק"מ בשנייה בנהיגה רגילה לחלוטין, אלו לא 61 הק"מ המוצהרים, אבל זה מספיק קרוב כדי לענות על צרכי ניוד יומיים של מרבית הלקוחות.

בניגוד לגרסאות פלאג אין הייבריד אחרות, שמקשיחות מתלים ובולמים על מנת להתמודד עם תוספת המשקל (כמו המתחרה הישיר היחיד שלו כרגע מיצובישי אאוטלנדר PHEV), ה-3008 שומר על נוחות הנסיעה המצוינת אותה אנחנו מכירים מכלל הגרסאות שלו. זה כך בעיר, זה כך מחוצה לה, מה שמסדר רכב שיודע להיות בן לוויה למרחקים ארוכים.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
ההבדלים החיצוניים בינו לבין הגרסאות הרגילות מסתכמות בפתח טעינה ותגיות/קינן כהן, קינן כהן

תגובות המנוע מצוינות בשילוב הכוח החשמלי שמספק היענות מהירה ללחיצה על הדוושה ואליו מצטרף מנוע הבנזין. גם כאשר מתרוקנת הסוללה (טכנית היא לא באמת מרוקנת לגמרי באף מצב), הוא ממשיך להציע ביצועים מעולים. אז יש כאן גם פתרון לרכב שיודע להסיע מצוין הרחק מעבר לטווח החשמלי, בלי הדילמה הקבועה של "יהיה איפה להטעין?" של מכוניות חשמלית טהורה.

המקום בו ה-3008 משלם מחיר דינאמי בגרסה הזו הוא דווקא אחד מאלו שהיו הבונוסים הגדולים של הדגם הזה - בכביש המפותל. זה בעיקר קשור למשקל שלו. עם 1,835 ק"ג הוא כבד יותר ב-303 ק"ג מגרסת ה-1.6 טורבו המקבילה וב-440 ק"ג מגרסת הבנזין הבסיסית - אז הוא אולי מאיץ מהר יותר מהם - אבל את הפיזיקה אי אפשר לרמות ובפניות מקבלים התנהגות הרבה פחות מהודקת ורוהטה. לא מסוכן או לא יציב, אבל יותר מדי רכינה, פחות מדי ריסון והגה עם מינימום תשדורת.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
היתרונות של מכונית חשמלית בשוטף עם יכולות נהיגה גם ללא סוללה טעונה/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

באופן כללי, עד קפיצת המדרגה הבאה של מכוניות חשמליות או תשתית הטעינה שלהן, למי שמחפש פתרון נקי מזיהום ליומיום עם יכולות כיסוי מרחק נטול חרדת טווח - מכוניות פלאג אין הן הפתרון היחיד בשטח.

ב-3008 PHEV יש את השילוב הזה עם יחידת כוח שיודעת להיות חזקה מאוד או חסכונית מאוד כזו שבנהיגה מנהלתית מוציאה בקלות 15.6 ק"מ לליטר וגם אחרי פרק דינאמי חוליגני להפליא ירדה ל-13.3 ק"מ לליטר - אלו מספרים מעולים. התפקוד הבינוני שלו באופן בו הוא זז בכביש המפותל כנראה ממש לא מעניין מישהו שקונה קרוסאובר ולא מכונית נורמלית. אבל את אלו ואלו מעניין המחיר. וב-218 אלף שקלים הוא מאוד יקר.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
1.6 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי שמסתכמים ב-225 כ"ס ורכב זריז מאוד/קינן כהן, קינן כהן

גרסת ה-1.6 פרימיום המקבילה לה בביצועים ובאבזור עולה 187 אלף שקלים ואגרת הרישוי השנתית של תהייה זולה יותר ב-1,000 שקלים. אם תתרגמו את הפער הזה של 30 אלף שקלים לליטרים של דלק, אנחנו מדברים על כ-5,200 ליטרים. כמה רחוק או באיזה תוואי שימוש אתם צריכים לשים אותו כדי לסגור את הפער בצריכת הדלק? זה תלוי מאוד בשימוש הספציפי שלכם ובתקופת הזמן בה אתם מתכוונים להחזיק את הרכב.

בשורה התחתונה פיג'ו 3008 PHEV הוא רכב טוב מאוד אבל במחירו - למעט מדי לקוחות.

מבחן דרך: פיג'ו 3008 PHEV. קינן כהן, קינן כהן
כמה אתם נוסעים ואיך תהייה השאלה המכריעה במקרה שלו/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: פיג'ו 3008PHEV פרימיום

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, היברידי, קדמית
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 225
מומנט/סל"ד (קג"מ): 36.7
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 445
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 162
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 395

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.7 שניות
מהירות מירבית: 225 קמ"ש

מתחרים:
מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מחיר:
218 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully