וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להצגתו: יונדאי איוניק 5 מתעדכן

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 8:56

אפקט טסלה? יונדאי ממהרת להציג מספר עדכונית ושיפורים לאיוניק 5, מראות-מצלמה, שיפור לבולמים וסוללה מוגדלת עם ניהול טמפרטורה

בטסלה, הדברים האלו קורים כדבר שבשגרה. אחת לכמה חודשים מחליפה החברה סוללות, מגדילה טווח, משנה פעולת מערכות מסוימות במכונית ועוד. אולם נדיר מאוד שתעשיית הרכב הוותיקה עובדת כך. ובכן, לא הפעם. יונדאי איוניק 5, המכונית החשמלית הייעודית הראשונה של יונדאי הוצגה לפני כשנה וכבר עכשיו עוברת מספר שינויים שיכנסו למכונית החל מחודש יוני.

השינוי הראשון הוא בנוחות הנסיעה וההתנהגות בעקבות הוספה של משככים לבולמים האחוריים. אלו אמורים, כך לפחות על פי יונדאי, לשפר את הנוחות וההתנהגות של המכונית.

מצלמות צד יוצעו כאופציה למראות הצד הרגילות כפי שראינו כבר בדגמים אחרים כמו אודי e tron. יש לציין כי לפחות עד עתה היישומים האלו בהם המצלמה משדרת את הנעשה בצידי הרכב למסכים קטנים בתא הנוסעים התקשו להוכיח את עצמם כיותר מגימיק בחיים האמיתיים. אבל מבחינת יצרניות הרכב ובמיוחד כאשר מדובר בכלי רכב חשמליים - מדובר ברכיב משמעותי, שכן הוא מאפשר להן לצמצם את שטח הפנים של המכונית, מכאן את ההתנגדות שלה לאוויר - מה שמשפיע על טווח הנסיעה. גם פעולת המראה האחורית תוחלף על ידי מצלמה שתקרין את התמונה שלה על גבי המראה המרכזית.

יונדאי איוניק 5 2023. אתר יצרן
מצלמות במקום מראות/אתר יצרן

אבל השינויים המשמעותיים ביותר נוגעים לשתי הנקודות המלוות כל בעל מכונית חשמלית - לסוללה.
האיוניק ששווקה עד כה עם סוללת 72.6 קוט"ש (או 58.2 לגרסת הטווח הקצר בחו"ל) תקבל סוללה גדולה במעט של 77.4 קוט"ש - מה שצפוי לשפר את טווח הנסיעה העומד נכון להיום על 481 ק"מ מוצהרים.

יש לציין כי המתחרה-מבית של האיוניק 5 והמכונית שעושה שימוש באותה פלטפורמה - קיה EV6 הוצגה לכתחילה עם הסוללה הזו.

שיפור נוסף שאמור גם לשפר את חיי הסוללה וגם לקצר את זמני הטעינה שלה היא מערכת ניהול תרמית. עם זיהוי הגעה לעמדת טעינה (על פי קביעת מיקום מראש), תכין המכונית את הסוללה לטמפרטורה האידיאלית לטעינה שלה (חימום או קירור). לשינויי טמפרטורה השפעה משמעותית על נצילות הסוללות, בין אם מדובר על קירור בקיץ או חימום בחורף, זאת מעבר לשימוש באביזרי החימום/קירור בתא הנוסעים.

לא ברור עדיין האם ומתי תגיע איוניק 5 בעלת הסוללה הגדולה יותר לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully