וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק באוניית המשא: אלפי מכוניות פולקסווגן, פורשה ובנטלי עולות באש

עודכן לאחרונה: 19.2.2022 / 22:10

אוניית משא עמוסה באלפי מכוניות פורשה, בנטלי, אודי, למבורגיני ופולקסווגן החלה לעלות באש. אנשי הצוות חולצו אך המטען היקר ככל הנראה הושמד. וזו בכלל לא הבעיה הגדולה שלה...

פליסיטי אייס. AP
הפליסיטי אייס עולה באש סמוך לפורטוגל/AP

אם חשבתם שמשבר השבבים שבו נתונה תעשיית הרכב הוא המחסום הקשה ביותר לאספקת מכוניות - הנה סיבה מתסכלת הרבה יותר. לכמה אלפי לקוחות של פולקסווגן, פורשה, אודי, בנטלי ולמבורגיני בארצות הברית, ההמתנה למכונית החדשה הולכת להתארך עוד יותר - אוניית ענק שעל סיפונה המכונית החדשה שלהם עולה בימים אלו ממש באש בפתח האוקיינוס האטלנטי והסיכויים להציל את המטען יקר הערך - אפסיים.

בעוד 22 אנשי הצוות של האונייה המפליגה תחת דגל פנמה חולצו בידי משמר החופים של פורטוגל, שריפת הענק שהשתוללה על הסיפון הלכה והחריפה. ככל שעברו השעות פורסמה גם תכולת האונייה היקרה מאוד.

פליסיטי אייס. AP
נזקים קשים בכל קומות האונייה שאורכה 200 מטרים/AP

ככל הידוע, על סיפון האונייה היו 3,965 מכוניות, כולן מתוצרת קונצרן פולקסווגן שיעדן הסופי היה ארצות הברית. דובר של פורשה בארצות הברית אישר כי 1,100 מכוניות מתוצרת החברה היו על סיפון האוניה וכן 189 מכוניות מתוצרת בנטלי. זו אגב לא הפעם הראשונה בה חווה פולקסווגן אסון תחבורתי כזה בלב ים. בשנת 2019, במקרה שריפה נוסף שהתרחש באוניה "גרנדה אמריקה" איבדה היצרנית יותר מ-2,000 כלי רכב, גם שם מתוצרת אודי ופורשה, במקרה ההוא הסתיים הסיפור בטביעה של האוניה.

עוד בוואלה!

המשטרה ורשות המיסים פשטה על בית עסק שסחר בממירים גנובים

לכתבה המלאה
פליסיטי אייס. AP
השריפה של המכוניות היא הבעיה הקטנה בסיפור/AP

הסיבות לפרוץ הדליקה טרם הובררו וסביר להניח שעוד ייחקרו בהמשך, אולם ככל שנוקפות השעות מסתבר שהבעיה עם הדליקה הזו גדולה הרבה יותר מהמכוניות שעלו באש. בשל כמות לא ברורה של כלי רכב חשמליים, היברידיים ופלאג אין, המצוידים בסוללות ליתיום - לא יהיה מנוס מלגרור את הספינה הבוערת לקרבת נמל על מנת לכבות את השריפה תוך שימוש בחומרים מיוחדים. במהלך הבעירה של סוללות הליתיום התחמוצת משחררת חמצן בתהליך הבעירה שלה - מה שגורם להתגברות של השריפה "מעצמה" ומקשה מאוד על כיבוי שלה גם תוך שימוש בכמויות מים אדירות.

הדבר נדרש גם על מנת שיהיה אפשר לסלק את החומרים המרכיבים את הסוללות האלו באופן בטיחותי שלא יגרום לזיהום סביבתי.

ספינות גרר נשלחו לקרבת האונייה אולם לא ברור בשלב זה להיכן וכיצד תיגרר האונייה וכמה זמן יארך המבצע עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully