וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ החדשה בארץ, אבל...

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 11:52

סובארו BRZ החדשה הגיעה לישראל, והיא מתכוונת להמשיך להציע את המתכון הפשוט והמוצלח של הדור היוצא: מכונית קטנה, בעלת הנעה אחורית וכיף לשקל. כמה היא תעלה?

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
עדיין אטמוספרית, אבל עם יותר כוח/אתר יצרן, יצרן

פריחתו של היבוא המקביל בשנה וחצי האחרונות הביאה גם להרחבה מתמשכת בהיצע המכוניות שהערוץ הזה מציע. כך, בעוד היבואניות הרגילות נוקטות במדיניות דגמים שמרנית יחסית, לא מצליחות להשיג מחיר אטרקטיבי דיו לדגם או נתונות לאילוצים שהם תוצאה של תכתיבי היצרנית, אלו דווקא ערוצי היבוא המקביל שמביאים לכאן כמה מהמכוניות המיוחדות יותר, החל בפורד מאך E החשמלי ועד גרסאות ה-V8 של הג'יפ רנגלר. נכון, מדי פעם יש גם נפילות, כמו שגילו הלקוחות שקנו את סקודה אניאק החשמלי ביבוא המקביל רק כדי לגלות שהדגם שמיובא באופן סדיר מציע את הסוללה הגדולה יותר בפחות כסף ועוד לא דיברנו על בעיית החלפים והשירות.

אבל הפעם אנחנו פה לא כדי לדבר על המכוניות הרגילות וההגיוניות האלו (חוץ מהרנגלר V8), אנחנו פה לדבר על מכונית הכיף של סובארו, ה-BRZ.

סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
נתלית באילנות גבוהים/אתר יצרן, יצרן

עיקרי הדברים: סובארו BRZ החדשה היא דור שני לשיתוף הפעולה של סובארו וטויוטה ליצירת מכונית ספורט זולה יחסית ופשוטה, התשובה שלהן למירוץ החימוש של מכוניות הספורט של העשור האחרון.

כמו בדור הקודם היא שומרת על המתכון של מכונית קופה קלה יחסית עם 1,277 ק"ג, ארבעה מושבים והנעה אחורית. הפעם מוחלף מנוע ה-2.0 ליטרים במנוע ה-2.4 ליטרים, זה שאפשר למצוא גם באיוולטיס, אלא שכאן שומרת סובארו על המנוע אטמוספרי. למרות ה"תשלום" בהספק נמוך יותר ממה שהייתה מוציאה לו הייתה מוגדשת, לטענת סובארו, היא עושה זאת כדי לשמור על עלויות נמוכות ופשטות אחזקה. אבל הסיבה הטכנית המעניינת לא פחות היא בשל העובדה שבמנוע זה, ובאופן מאוד חריג ולא מקובל, נמצא מגדש הטורבו מתחת למנוע. כלומר שהייתה נדרשת הגבהה שלו ויחד איתו את הגבהת מרכז הכובד של המכונית.

יחד עם הנפח, ההספק עולה ביחס לדור הקודם והוא עומד על 228 כ"ס לעומת 200 כ"ס בדגם היוצא. נתון המומנט עולה ל-25.4 קג"מ, עלייה של 4.5 קג"מ ובסובארו מבטיחים גם עקומת כוח רציפה יותר.

עוד בוואלה!

סובארו BRZ החדשה בארץ, אבל...

לכתבה המלאה
סובארו BRZ החדשה. יצרן, אתר יצרן
מסך 8 אינץ' בדור החדש וכן, עדיין עם תיבה ידנית/אתר יצרן, יצרן

תא הנוסעים של ה-BRZ החדשה מקבל מראה ואיכות חומרים טובים יותר. לוח המחוונים הוא דיגיטלי, יש צימוד לאפל ואנדרואיד מערכת המולטימדיה גדלה מ-6.5 ל-8 אינץ'. הדור הנוכחי, שלא כקודמו יקבל גם את סט מערכות הבטיחות המתקדמות של סובארו, לפחות בגרסאות האבזור הבכירות.


מחירי ה-BRZ היוצאת עמדו לקראת סוף השיווק שלה על 200 אלף שקלים לגרסה הידנית ו-210 אלף שקלים לגרסה האוטומטית. בסכומים כאלו, היא הייתה קרובה יותר מאי פעם לקונספט שעמד מאחורי התפיסה של מכונית ספורט עממית יחסית וזולה.

אולם במקרה של הדור הנוכחי המחירים עולים, על פי המידע שהגיע לידינו, ה-BRZ שמגיעה לישראל ועושה זו שלא דרך סמלת היבואנית הרשמית נרשמה במשרד התחבורה עם תג מחיר של 230 אלף שקלים.

על פי נתוני אתר קארזון, בשנת 2021, השנה האחרונה לשיווק הדור היוצא נמכרו 18 יחידות בישראל, כולן ידניות ובשנה שקדמה לה נמסרו 47 יחידות ו-46 יחידות בשנת 2019. בשני המקרים, הרוב המכריע - ידניות. יש תקווה לקלאץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully