וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: סובארו איוולטיס "לקשרי"

3.11.2020 / 13:00

הסיבוב הקודם של סובארו עם רכב 7 מקומות יוקרתי ויקר לא נגמר טוב. האיוולטיס, קרוסאובר מגודל מימדים עם סמל סובארו ינסה לשנות את זה ויש לו את כל הכלים האובייקיטביים, חוץ מאחד. התשובה בפנים

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
היי, זה פורסטר ממש גדול, רגע, בעצם לא/קינן כהן, קינן כהן

בצירוף מקרים מעניין, כאשר החזרתי את האיוולטיס נעמדתי איתו בין שני כלי רכב המיועדים ל-7 נוסעים. מימני סקודה קודיאק, משמאלי קרייזלר פסיפיקה. הראשון רב מכר אירופי ומוצלח בפני עצמו, אבל ההגדרה שלו כבעל 7 מושבים גבולית מאוד. מהצד השני, מוביל נוסעים פנטסטי עצום מימדים, רב אבזור ומחירו מגיע גם לכפול מזה של הצ'כי ברמת הכניסה. וכך באמצע איוולטיס - קרוס אובר מגודל מימדים, עם מרווח פנטסטי לשבעה נוסעים - אבל חלילה שלא בתצורת המיניוואן שעמישראל מתקשה להכיל. לרגע אחד כל שאלה לגבי הפיצוח הסגמנטי של האיוולטיס התפוגגה, אבל רק לרגע אחד ואנחנו נחזור אליו.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
מגיע אלינו בחסות התקינה האמריקנית/קינן כהן, קינן כהן

מה זה איוולטיס?

פתיחת השוק הישראלי לתקינה האמריקנית מביאה לכאן דגמים אותם לא היה סיכוי שנפגוש פה, איוולטיס הוא אחד מהם. מה זה איוולטיס? האמת, אני לא יודע מה זה. גם האמריקנים לא ידעו מה זה, אצלם הוא נקרא "אסנט" ומצד שני כשיש פה יונדאי עם שם דומה - אולי כדאי להישאר עם איוולטיס.

אבל אני כן אומר לכם שהאיוולטיס הוא קרוסאובר גדול, מאוד שמבוסס על הפלטפורמה העולמית של סובארו SGA עליה יושבים גם האימפרזה וה-XV. בשנייה הראשונה הוא נראה כמו קומבו של פורסטר-אאוטבק שנופחו מדי, וזו גם הייתה התגובה של מי שראה אותו "רגע, זה פורסטר? לא, בעצם, זה, מה זה?" אנחנו לא רגילים לראות כאן סובארו במימדים האלו, למרות שהם כבר ניסו את זה בעבר עם הטרייבקה המוערך אך מוזר לעיכול.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z

לכתבה המלאה
סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
בסיס הגלגלים, זוויות המרכב והגחון הפגיע מצמצמים את המוטיבציה לרדת לשטח/קינן כהן, קינן כהן

אז הוא גדול, אבל לא ממש חדש, הוא כבר בן שנתיים ורק עכשיו הגיע אלינו כל הדרך מאינדיאנה ארצות הברית, שם הוא מיוצר. גם תא הנוסעים שלו הוא לגמרי "אמריקה". הכי אמריקה, כבר בגרסת הכניסה לימיטד בעלת שמונה מושבים, הוא מגיע עם ערימת אבזור כמו מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבי עור, בקרת אקלים שלושה איזורים, חימום גם למושבי השורה השנייה עם משענת גב מתכווננת - בקיצור מישהו פשוט לחץ על "בחר הכל", רמת הגימור הגבוהה יותר, "לקשרי" עם שבעה מושבים שכאן כבר ממש מעייפת עם הרשימה הזו ומוסיפה מצלמה במראה המרכזית, קירור מושבים בשורה השנייה, מצלמת גחון ועוד. אבל עזבו הכל, כמה מחזיקי כוסות יש במכונית הזו? 7, 8, 10, 12? לא, יש לה 17 כאלו בגרסת הלימיטד ו-19 בגרסת הלקשרי - 19! זה קרוסאובר או רכב פשיטה על מק-דרייב? גם בלי אנקדוטת מחזיקי הכוסות, ברור שאת הרכב הזה תכנן מישהו שמבין טוב מאוד מה זה הובלת משפחה.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
עור מלא, גם מרמת הבסיס ואבזור מלוא החופן/קינן כהן, קינן כהן

תאים, גומחות, מגירות, תאורה, פתחי מיזוג, יציאות חשמל בכל מקום, אבל גם הדברים הקטנים כמו מאחז יד בשורת המושבים השנייה כדי לתת קונטרה כאשר קמים מהשורה השלישית, דלתות אחוריות ענקיות ומדרך רחב וקשיח לטיפוס פנימה לשורה האחורית. הבנות שלי שהחליפו מקומות בנסיעה לא הצליחו להכריע איזה כיסא טוב יותר. למחרת, כאשר אני פסעתי פנימה, סקפטי מאוד, לשורת המושבים השלישית - קלטתי שאני מבוגר עם 178 ס"מ תקניים לאורך יושב שם עם מרווח מספק לגמרי, קודיאק, סנטה פה, 5008 כולם יחלמו על כזה מרווח. בסובארו לא יודעים, או לפחות לא מספקים את הנתון הרשמי של נפח תא המטען בשימוש בכל המושבים, הוא בהחלט גדול משמעותית מזה של סקודה קודיאק או יונדאי סנטה פה ומצד שני קטן משל שברולט טראוורס ודומה לזה של פורד אקספלורר, להערכתי סדר גודל של 500 ליטרים, לא רע בכלל.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
המרווח מעולה, הנדסת האנוש מוזרה לפעמים/קינן כהן, קינן כהן

בסביבת הנהג למימדים הנדיבים שלו יש יתרון - די והותר מקום גם למסך מולטימדיה 8 אינץ' וגם להרבה כפתורים פיזיים, ברורים, קלים להבנה - זה מצוין למי שלא רוצה להתעסק במסכי מגע. פחות אהבתי את פיזור התצוגות בלוח המחוונים וגם במסך שמעל לקונסולה המרכזית וכן את השליטה בכל אחד מהם. גם הפיזור של המתגים של מערכות הבטיחות השונות והרבות לא ברור, אחת נמצאת על התקרה סמוך לתאורה, אחת משמאל להגה, לשלישית צריך להגיע מתוך התפריט. גם המראות האמריקניות בעלות ההגדלה המוגזמת דורשות את פרק ההתרגלות אליהן וכן קורות A העבות.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
7 מושבים ברמת הגימור הגבוהה, 8 בלימיטד/קינן כהן, קינן כהן

איך עושה איוולטיס?

כמו בכל סובארו, גם פה יש מנוע בוקסר. עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו ו-2.4 ליטרים הוא מספק 260 כ"ס ו-38.3 קג"מ. ההנעה היא כפולה קבועה ותיבת ההילוכים רציפה עם 8 "הילוכים" קבועים מראש. רשמית הביצועים הם 7.4 שניות ל-97 קמ"ש (מדידה אמריקנית ל-60 מייל לשעה) ומהירות מירבית של 209 קמ"ש.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
גאוני, ידית בגב המושב בשורה השנייה כדי לצאת החוצה/קינן כהן, קינן כהן

ולא שביצועים הם מדד למוביל נוסעים גדול, אבל כאשר אתם בהרכב משפחתי על ציודכם, אתם רוצים שיהיה לו מספיק מיץ כדי להשלים עקיפה. אז כל עוד אתם עם נהג, או זוג ושלושה זאטוטים זה בסדר. אבל אם התמהיל כבר מעל זה, כלים כמו פורד אקספלורר ושברולט טראוורס יעניקו הרבה יותר כוח, הרבה יותר זמין. אבל אם אתם מתכוונים לגרור, קחו בחשבון הסובארו והטראוורס ימשכו עגלה עם בלמים במשקל 2.2 טון, הפורד מוגבל ל-1.3 טון.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
פתח כניסה מצוין לשורה השלישית שתושיב שני מבוגרים ברווחה/קינן כהן, קינן כהן

סובארו מייצרת כבר המון שנים מכוניות מאוד נוחות עם שילוב מנצח של מושב מעולה ושיכוך מתלים שכל יצרניות הפרימיום צריכות לשבת ולשנן, לשני המרכיבים האלו הוסיפו תא נוסעים שקט בצורה מעוררת השתאות וקיבלתם מכונה שאתם תחפשו סיבות להעמיס עליה מאות קילומטרים. לא משנה אם זו נסיעה עירונית מרובת באמפרים, כביש בבקעה שסללו לפני שנים ושכחו מקיומו או בליץ לילי בכביש 6 - הוא פשוט השאיר אותי בלי מילה אחת רעה על איכות הנסיעה. כלי מדהים לכיסוי מרחקים ולחשוב שהוא עם חישוק 20 אינץ' וחתך 50, הגדולים ביותר איתם משווק הדגם גם בארצות הברית. וואוו. בשימוש השוטף, אפילו תיבת ההילוכים הרציפה, שלרוב מצליחה להוציא אותי משלוותי בשל האופי האלסטי שלה - השאירה אותי מופתע מאוד מהאופן בו היא מחקה תיבה פלנטרית מצויה.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
נפח תא מטען סביר גם בשימוש בכל שורות המושבים/קינן כהן, קינן כהן

באופן טבעי הוא פחות זורח בכביש מפותל, זה לא שסוליות ה-245 שלו ממהרות לאבד אחיזה, וגם אז זה בעיקר תת היגוי שמתפתח לאט לאט. זה בעיקר המתלים הרכים שעינגו אותנו עד פה בנסיעה המנהלתית אבל כאן גורמים לקצת יותר משני הטונות שלו לזוז מצד לצד ברכות מופרזת. למרות ההנעה הכפולה שלו ומערכת ה-X MODE של סובארו, לקחת אותו לשטח זה מהלך שיכול להיגמר מאוד רע. מרווח הגחון שלו נשמע מכובד, 22 ס"מ זה בסדר גמור, אבל הוא חשוף מאוד ובדרך אליו יש זווית גישה של 17.6 מעלות וזווית נטישה של 21.8 מעלות ובאמצע בטן ארוכה וחשופה בשל בסיס הגלגלים של 289 ס"מ. בשם המדע נכנסתי איתו לשביל בנוהל שטח חשוד במיקוש, אני הולך ברגל ובודק את הקרקע, ואז חוזר לרכב ונוהג. בקרת המשיכה שלו עובדת טוב ועם הזהירות הנדרשת אפשר להסתדר איתו, אבל זה לא כיף ולא יהיה שווה את הנזק.

צריכת הדלק היא משהו שבא עם הגודל הזה ולכן 9.8 ק"מ לליטר בשימוש עדין ו-7.8 ק"מ לליטר בסיכום המבחן לא ממש מפתיעים וכנראה ישקפו את המציאות.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
רוצים שטח? מאוד לאט ומאוד בזהירות/קינן כהן, קינן כהן

איוולטיס לסיכום

גם במטרים האחרונים של נסיעת המבחן באיוולטיס, כאשר אני מתמרן אותו בכניסה לחניה, הוא ממשיך להרשים. סובארו פיצחה כאן מוביל נוסעים שהורג כמה אבנים בציפור אחת. הוא מציע מרווח פנימי מעולה, הרבה יותר מדגמי ה-5+2 שיש בשוק ועדיין מייצר את המראה החיצוני המבוקש של קרוסאובר. האבזור שלו פשוט כולל כמעט כל דבר שתרצו ואז עוד כמה שלא ידעתם שרציתם, סט מערכות הבטיחות שלו מקיף, כולל הכל פלוס. המנוע שלו לא מהחזקים בקבוצתו, אבל יספיק לרוב המוחלט של מצבי הנהיגה שלכם ונוחות הנסיעה שלו היא מהטובות שפגשתי גם במכונית במחיר כפול ומשולש משלו. ההקרבה בדמות התנהגות הכביש ויכולות השטח? בואו, אלו אולי שני הסעיפים האחרונים ברשימת הדרישות של הלקוחות.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
מצוין בתכלית, אבל גרסת בסיס נגישה מתבקשת/קינן כהן, קינן כהן

וזה בדיוק הפיצוח של האיוולטיס מבחינת הסגמנט - כי אם מישהו צריך רכב לשבעה בוגרים וגם ככה טועה בזה שהוא לא קונה מיניוואן אמיתי - האיוולטיס הוא בדיוק מה שהוא צריך. אה, כן, אבל לפני שהוא יבין מה הוא צריך, בסובארו צריכים להושיב אותו באיוולטיס, וזה, בואו - יהיה מאוד קשה.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
מתחרה בשברולט טראוורס ופורד אקספלורר/קינן כהן, קינן כהן

התכשיט הזה פה עולה 330 אלף שקלים, אומר שוב, זו סובארו ב-330 אלף שקלים. גרסת הכניסה עולה 300 אלף שקלים. וזה לא שהמתחרים שלו רחוקים ממנו, אלו גם המספרים של שברולט טראוורס המאובזר המקביל לו והפורד אקספלורר, שאני ממש לא בטוח שמכריעים אותו בהתמודדות ראש בראש, אבל בתפיסה הסובייקטיבית של המותג, וואוו, סובארו ב-330 אלף שקלים? זה קשה גם למי שקנה אימפרזה STI לומר את זה בקול רם (ואני לא חושב שיש אחד שקנה אותה במחיר הרשמי) - אז בכניסה ראשונה לקטגוריה? מהרגע שינהגו בו, הם יבינו כמה הוא טוב, אבל יהיה קשה מאוד להושיב בתוכו לקוחות.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
החזית המוכרת של סובארו, רק בענק/קינן כהן, קינן כהן

הדבר שבאמת גורם לתחושת הפספוס הוא שגם בניכוי כל האבזור המסחרר, זה רכב כל כך טוב במאפיינים הבסיסיים שלו, שגם בגרסת כניסה הפחות מאובזרת שלו לו הייתה מיובאת ומתומחרת ב-260-250 אלף שקלים, הסיכוי שלו לאתגר יותר מתחרים ולהיות אטרקטיבי יותר - היה גבוה משמעותית.

סובארו איוולטיס. קינן כהן, קינן כהן
איוולטיס, אני לא יודע מה זה, אבל הרכב עצמו מעולה בתכלית/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: סובארו איוולטיס

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח: 2,387 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,600/260
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,000/38.3
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (ס"מ):
500
רוחב (ס"מ): 193
גובה (ס"מ): 182
בסיס גלגלים (ס"מ): 289

תא מטען (ליטרים): 1,331 (שורה שלישית מקופלת)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
7.4 שניות
מהירות מירבית: 209 קמ"ש

מתחרים:
שברולט טראוורס, פורד אקספלורר

מחיר:
330 אלף שקלים ("לקשרי" במבחן), 300 אלף ("לימיטד")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully