וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: פורד אקספלורר החדש

11.8.2020 / 8:30

פורד אקספלורר החדש מעניק ללקוחות הנאמנים מאוד של הדגם הזה יותר מכל דבר. השיפור בו ניכר בכל פרמטר ביחס לדור היוצא, אבל עם כל העושר הזה ובמחיר הזה, קשה לא לראות את השורשים העממיים מבצבצים מתחת לריפודי העור

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
שומר על קשר עיצובי עם הדור הקודם למרות השינויים הגדולים/קינן כהן, קינן כהן

להצלחה, אבות רבים - כך אומרים. ואני לא בטוח אם זה דבר טוב, כי מה זה בעצם אומר על אמא שלה... אבל בכל מקרה, כאשר מדובר בפורד אקספלורר, הוא בהחלט מהווה הצלחה אדירה ואבן דרך משמעותית בסיפור האהבה הארוך מאוד של לקוחות עם קטגוריית ה-SUV. למרות שלא היה הראשון בדור הכלים המודרניים האלו, הוא הפך במרוצת ששת הדורות שלו לסיפור הצלחה ואייקון אמריקני.

הדור הנוכחי, שהוצג בתחילת השנה שעברה מסמן מהפך רבתי בדגם הזה. הוא גם חוזר לפלטפורמת הנעה אחורית, מציע מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו, תיבת הילוכים בת 10 יחסי העברה ובפורד מצהירים על שיפור דינאמי שיאפשר לו להתחרות בצורה טובה מאי פעם על טעמו וכיסו של הלקוח האירופי.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
המון כרום בחזית החדשה והזקופה, הגלגלים קרובים יותר לחרטום בדור הזה/קינן כהן, קינן כהן

מובי דיק

הגודל קובע, אל תיעלב גבר, זה לא אישי, אבל פשוט נכון בהרבה תחומים בחיים - כאשר מדברים על SUV כל שכן. קשה לא לשים לב למימדים המאוד לא מקומיים של הרכב הזה, ולחשוב שלפורד יש עוד שני כלים מעליו בגודל בארץ מוצאו (האקספדישן והאקספדישן MAX). העיצוב שומר על קשר עין עם הדור היוצא, אבל גם לוקח אותו צעד קדימה, בעיקר בחזית עטירת הכרום והזוויות שנוספו למרכב.

המימדים האלו מתורגמים גם לתא נוסעים מאוד, מאוד, מאוד גדול. המרווח עצום ומשתרע סביבך לכל עבר. זה כך מלפנים, זה כך בשורה השנייה שנמצאת בתוך 303 הס"מ של בסיס הגלגלים שלו, שזה מספר מעולמות מכוניות הפאר, וזה כך בשורה שלישית שתושיב גם שני מבוגרים קומפקטיים ולא רק ילדים כמו ברוב הכלים הדומים לו. כבונוס, גם עם שבעת המושבים בשימוש, נותרים עם תא מטען ענק של 516 ליטרים שמאפשר הטענת ציוד בכמות טובה. הילדים בדרך לחוג לא יצטרכו לשבת עם תיקי הספורט עליהם.

עוד בוואלה!

פורד אקספלורר החדש בישראל: החל מ-355 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
גם בשימוש בכל המושבים תא המטען מספק לחלוטין/קינן כהן, קינן כהן

התא מסביב מנוקד בכפתורים למערכות השונות ובשפע אבזור מסחרר דעת ברמת הגימור הגבוהה והיחידה שנמכרת בישראל ה"לימיטד". בקרת האקלים מפוצלת לשלושה איזורים כולל יציאות מיזוג בגג הרכב, מערכת שמע משובחת של B&O, מצלמות היקפיות, מושבים חשמליים מחוממים ומאווררים, וילונות, קיפול חשמלי למושבים האחוריים, מסך 8 אינץ' עם צימוד אנדרואיד ואפל והרשימה ממשיכה וממשיכה. בבטיחות הוא מציג במליה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות, תיקון סטייה מנתיב ומערכת לסיוע בחמיקה ממכשול.

הבעיות שלו מתחילות כאשר מתחת לכל העושר הזה צץ המקור שלו - רכב מעמד ביניים קלאסי אמריקני שבארץ מוצאו משמש גם כניידת סיור פופולארית. אז מוצאים את הגימורים הלא ראויים לרכב במחירו, רמת התפירה הלא אחידה של ריפודי העור, פלסטיקה פשוטה בינות לזו דמוית העץ.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
המימדים החיצוניים מכתיבים גם מימדים פנימיים נדיבים מאוד/קינן כהן, קינן כהן

בעיר ובהר

למרות המימדים שלו, האקספלורר מתמרן יפה מאוד בתוך העיר. אבל במקומות צפופים צריך למתוח את הצוואר עד הסוף או לשבת גבוה ממה שאני מעדיף כדי לראות כמו שצריך החוצה, נמוכי קומה לא יחבבו אותו במיוחד. לסוגיית הגודל מצטרף בורר ההילוכים הרוטורי המרגיז של פורד, שדורש רגישות למעבר בין הילוך קדמי לאחורי כדי לא להגיע לפארקינג, אז הוא מכבה את המצלמות ההיקפיות, למרות שלא הרביתי להשתמש בהן, שכן בכל מקרה איכות התמונה שלהן בינונית מאוד ואלו מצטרפות למסך מעט נמוך וקטן (8 אינץ') מכדי לאפשר קשר עין עם הסביבה ולמראות "אמריקניות" בעלות הגדלה לא סימטרית בין מראה ימין ושמאל. לזכותו, הפלטפורמה החדשה בה נדחק המנוע אל מאחורי הגלגלים הקדמיים שכעת ממוקמים ממש בקצה המרכב, מאפשרים התמצאות טובה במרחב המרווח מלפנים.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
בשורה השלישית תוכלו להושיב אפילו מבוגרים/קינן כהן, קינן כהן

אמרנו מנוע שזז לאחור, והמנוע הוא אחד השינויים המשמעותיים יותר בדור הנוכחי של האקספלורר. את ה-V6 הכל אמריקני שלו עם 290 כ"ס מחליף מנוע 2.3 ליטרים בהספק של 300 כ"ס, חילול הקודש? פורד כבר מזמן הרגילה את האמריקנים למנוע הזה כאשר שמה אותו במוסטאנג. ברוב המוחלט של תנאי הנהיגה המנוע הזה מספק לגמרי. אתם יודעים מה, אפילו יותר ממספק - הוא יחידת כוח נהדרת נקודה. רק מדי פעם הייתה חסרה לי הנינוחות שבה היה מנוע V6 דוחף את הרכב קדימה.

ואין לו בעיה לדחוף קדימה, הרבה ורחוק - האקספלורר הוא רכב שנעים מאוד לשבת בו ולכסות מרחקים. הוא תמיד היה כזה והוא טוב יותר בזה הפעם, כאשר תיבת ההילוכים תמיד תמצא את ההילוך ההוא מבין העשרה שלה כדי לשמור של סל"ד נמוך וזמינות של כוח. במהירות איטית יותר הוא כבר פחות מצטיין מהבחינה של נוחות ושיכוך מהמורות, עדיין נוח, אבל פחות מהדור הקודם על הרכות שלו.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
מנוע 2.3 ליטרים טורבו מחליף את ה-V6 ההיסטורי/קינן כהן, קינן כהן

לגבי האיתות של פורד אודות הכיוון ה"אירופי" של האקספלורר, ובכן עד גבול הטעם הטוב מוצאים אותו באמת מרוסן והדוק מבעבר, אבל "קליק" אחד מעבר לזה ומגלים שהוא נטוע היטב במורשת האמריקנית. זוויות גלגול, אף שנוסק וצולל בהתאם לשימוש במצערת והבלמים, צמיגים קולניים ואם ממשיכים לעשות את זה כשעוצרים בצד יש גם ריח בלמים שמתלווה לכל הסיפור - מי ינהג כך באקספלורר? כנראה אף אחד.

מה שעוד לא יעשו עם האקספלורר (אני מקווה) זה לנהוג בשטח, גחון פגיע, בסיס גלגלים ארוך עם בטן חשופה למכות וסרח עודף לא מבוטל אחרי הגלגלים האחוריים די מוציאים את החשק. זה יקרה עוד לפני שתגלו את מצבי ההנעה לכל מה שהוא לא כביש - אני בכוונה לא אומר שטח. בכל מקרה, אם כן תרדו איתו לשביל תמצאו את אותה נוקשות של הבולמים כלא נעימה גם פה.

בסיום ימי המבחן השיג האקספלורר 9.1 ק"מ לליטר בממוצע, לא רע לבחור במימדים שלו.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
סרח העודף אחרי הגלגלים בעייתי מאוד בשטח/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

כמו בארץ מולדתו, גם אצלנו האקספלורר נשען בכבדות (תרתי משמע) על קהל לקוחות וותיק, נאמן שמאוד אוהב את המוצר הזה. אז הוא קצת פחות נוח מבעבר והגימור לא מושלם אבל הוא ממשיך לעשות את כל מה שהם אוהבים בו, גם במדדים האובייקטיביים של מראה, גודל, מרווח, כוח, אבזור, אבזור, אבזור ואבזור. וגם במדדים פחות אובייקטיבים כמו לקבל את כל הדברים האלו עם סמל מצניע לכת של פורד ולא מותג פרימיום.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
המרווח והאבזור במושב האחורי הופכים את הנסיעה בו לתענוג גם למי שמאחור/קינן כהן, קינן כהן

העניין הוא שהמחיר שלו הוא דווקא כן במחוזות הפרימיום. 355 אלף שקלים יעלה היופי הזה. מה שאומר שהוא מוקף במותגי פרימיום מעליו, מתחתיו ומצדדיו, אבל אלו מצד שני לא מציעים את המימדים שלו, שפעת המושבים והאבזור. ואל, אנא, אל תשוו אותו לכלים כמו קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה (אגב, שניהם טרום החלפה) - יש להם דגמים מקבילים לו שאינם מיובאים (עדיין). מה שאומר שהמתחרה הרלוונטי היחיד שלו הוא השברולט טראוורס בגרסת ה- HIGH COUNTRY האולטרה מאובזרת.

בשורה התחתונה, לכל לקוחות העבר שאוהבים ומוקירים את האקספלורר ממתינה באולם התצוגה הצעה משופרת, טובה מבעבר, שמספק תמורה טובה מאוד למחיר. עבור השאר הוא יותר מדי כסף ופחות מדי סטטוס.

מבחן דרך: פורד אקספלורר. קינן כהן, קינן כהן
השם הזה מלווה את פורד כבר 30 שנים ובהצלחה אדירה/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: פורד אקספלורר לימיטד

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח: 2,261 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,500/300
מומנט/סל"ד (קג"מ): 3,500/42.9
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
507
רוחב (ס"מ): 200
גובה (ס"מ): 178
בסיס גלגלים (ס"מ): 303
תא מטען (ליטרים): 516 (בתצורת 7 מושבים)/1,357 (בתצורת 5 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 8.5 שניות
מהירות מירבית: 214 קמ"ש

מתחרים:
שברולט קראוורס

מחיר:
355 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully