וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אקספלורר החדש בישראל: החל מ-355 אלף שקלים

9.7.2020 / 15:38

הדור השישי של ה-SUV האמריקני בעל 7 המקומות בישראל. מנוע ארבעה צילינדרים מחליף את ה-V6, רמת הגימור היחידה כרגע היא ה"לימידט" המאובזרת, גרסאות ST ופלאג אין הייבריד מתוכננות ל-2021

פורד אקספלורר החדש בישראל. פורד, אתר יצרן
דור שישי ל-SUV הכל אמריקני של פורד/אתר יצרן, פורד

דלק מוטורס יבואנית פורד לישראל מתחילה היום בשיווק האקספלורר החדש, שהוצג לפני כשנה וחצי. הדגם הכל חדש מחליף את הדור החמישי שהוצג ב-2011, ועושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, מתקדמת, קלה יותר ובעיקר כזו בעלת הנעה אחורית בבסיסה - לא לשם ההנאה מהנהיגה, אלא בשל הבנייה שלה לכתחילה להיות כזו המסוגלת לשלב יחידות הנעה היברידיות או פלאג אין.

למרות גידול מתון בלבד של 6 ס"מ באורך הכללי ל-507 ס"מ, בסיס הגלגלים מזנק ב-16 ס"מ ל-303 ס"מ. האקספלורר יציע תצורת ישיבה של שבעה או שישה מושבים (כאשר בשורה השנייה שני מושבי קפטן במקום ספסל). נפח תא המטען בשימוש בכל המושבים עומד על 516 ליטרים.

פורד אקספלורר החדש בישראל. פורד, אתר יצרן
הלקוחות הוותיקים שלו יצטרכו להתרגל לבלם יד חשמלי וחוגה לשליטה בהילוכים/אתר יצרן, פורד

רמת הגימור וכמויות האבזור הן מה שאתם מדמיינים כשמדברים על מכונית אמריקנית של פעם, עם גג פנורמי עם חלון נפתח, פתיחה חשמלית גם במחוות רגל לתא המטען, חישוקי 20 אינץ', יציאות מיזוג לאחור עם שליטה נפרדת על הטמפרטורה, מושבי עור מחוממים ומאווררים, תאימות אפל ואנדרואיד ממסך 8 אינץ', מערכת שמע של B&O והרשימה ארוכה.

גם רשימת מערכות הבטיחות המתקדמות מלאה, עם התרעת אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", שליטה על האורות ועוד. בהיותו מיועד לשיווק באירופה בדור זה, הוא נבחן גם במסגרת ה-EuroNcap וזכה בחמישה כוכבים.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: פורד פוקוס 1.0 ליטר סדאן

לכתבה המלאה
פורד אקספלורר החדש בישראל. פורד, אתר יצרן
קווי המתאר הכלליים מזכירים את הדור היוצא/אתר יצרן, פורד

לעומת האבזור, המנוע הוא ממש לא מה שהייתם מצפים למצוא ב-SUV אמריקני גדול. בדור זה הוא עושה שימוש במנוע V6, אולם לישראל בשלב זה מיובאת גרסת ה-2.3 ליטר, ארבעה צילינדרים טורבו. את המנוע הזה הוא חולק עם פורד מוסטאנג וכאן הוא מפיק 300 כ"ס (10 כ"ס יותר מבעבר) ו-42.7 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה מורידה את הכוח להנעה כפולה שמגיעה כסטנדרט בישראל.

לאקספלורר שבעה מצבי נהיגה, שלושה לכביש (נורמל, ספורט וחסכוני) ועוד ארבעה מצבי נהיגה בשטח, אלו כמו ההילוכים נשלטים מחוגה בקונסולה המרכזית.

פורד אקספלורר החדש בישראל. פורד, אתר יצרן
גדילה מתונה במימדים החיצוניים/אתר יצרן, פורד

אצל היבואנית "דלק מוטורס" בחרו להשיק את הדגם ברמת הגימור "לימידט" המאובזרת שהייתה אחראית לדבריהם ל-80 אחוז מהמכירות בדור היוצא. מבחינת היבואנית, התחרות לדגם מתפזרת על פני טווח רחב מאוד של דגמים החל במתחרה הוותיק שברולט טראוורס ברמת הגימור HIGH COUNTRY שמחירו 360 אלף שקלים, טויוטה לנד קרוזר שמחירו החל מ-320 אלף שקלים וג'יפ גרנד צ'ירוקי למרות שהוא אינו בעל 7 מושבים.

מחירו של האקספלורר החדש עומד על 355 אלף שקלים, 10,000 שקלים פחות מאותה רמת גימור בדור היוצא ו-כ-50 אלף שקלים מעל לרמת הגיבור הבסיסית בדור היוצא.

פורד אקספלורר החדש בישראל. פורד, אתר יצרן
אפשרות לכסאות קפטן בתצורת שישה מושבים/אתר יצרן, פורד

הדגמים שבדרך

אחרי פוקוס בשלל תצורותיה וגרסת ה"אקטיב" ועכשיו עם האקספלורר, אנחנו רואים שניים מתוך שלל דגמים של היצרנית שעתידים להגיע לישראל, חלקם התעכבו בשל עצירת ייצור בתקופת הקורונה. כך למשל, גרסאות ה-ST הספורטיבית, עם 400 כ"ס וגרסת הפלאג אין הייבריד עם 457 כ"ס של האקספלורר עתידות להגיע לכאן בתחילת השנה הבאה (אם כי זו תהייה יקרה מאוד).

הפומה, קרוסאובר קטן על בסיס הפיאסטה יגיע בתחילת שנה הבאה וגם הקוגה בגרסה היברידית ומעליו הברונקו ספורט שמתוכנן לנחות פה בסוף הרבעון הראשון של 2021. אם להתרשם ממדיניות התמחור עד כה, הם גם הולכים לקבל תג מחיר מעניין מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully