וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z

18.8.2020 / 7:28

סובארו פורסטר Z מוותר על מספר תפנוקים, אבל המפרט הטכני והבטיחותי נשאר מלא. ה-Z זול בכ-27,000 שקלים מגרסת 'ספורט' הבכירה אבל השאלה היא, האם 173,000 שקלים הוא מחיר מספיק מוZל?

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קרוסאובר משפחתי, שאינו חושש לרדת לשטח מתון/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בשנות התשעים של המאה הקודמת עבדתי בחברת סאיטקס, ונהניתי מ'רכב חברה' משפחתי. קצין הרכב לא הבין מדוע אני מנסה להחליף אותו בכל הזדמנות באחד מטנדרי סובארו DL של מחלקת השירות, בעל מנוע 1.8 ליטר והנעת 4X4 נכספת. כמעט תמיד מצאתי טכנאי ששמח לקחת הביתה רכב משפחתי 'מהוגן', בזמן שאני דילגתי עם הטנדר הפתוח בדיונות ובחופי הים, שהיו פתוחים אז לכל גולש גלים וחובב שטח.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
פורסטר ייקח את המשפחה לפינות חמד, הנמצאות מחוץ לטווח עבור רוב הקרוסאוברים המודרניים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

עשרות שנים חלפו מאז, ואני עדיין אוהב את רכבי ה-4X4 של סובארו. הם נשארו שימושיים, חסונים, בעלי יכולות שטח לא מבוטלות, נטולי יומרות אופנתיות מזוייפות. סובארו פורסטר משווק מזה 23 שנים, והדור הנוכחי הושק ב-2018. הדור החמישי עבר שינוי עיצוב מרשים למדי, הוא אגרסיבי יותר ומתאים לדור הקרוסאוברים הנוכחי.

לפני שנתיים ערכנו מבחן השוואתי לשלושה ג'יפוני שטח והפורסטר זכה במקום הראשון. גם היום אנו מדרגים אותו כרכב וורסטילי מאוד, המצטיין בכביש וגם בשביל. עבור מי שמעוניין בטיולי שטח 'רכים', פורסטר 2020 הוא רכב מצוין אבל בעידן הקורונה, קשה למכור קרוסאובר במחירים הנושקים ל-200,000 שקלים.

עוד בוואלה!

סובארו פורסטר מוסיף גרסאות וחותך מחיר

לכתבה המלאה
מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שימושי ומרווח/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כמה חוסכים, על מה מוותרים?

היבואנית סמלת הציעה עד היום שלושה דגמי פורסטר;X ב-183,000 שקלים, XS ב-193,000 שקלים, וספורט ב-200,000 שקלים. דגם המבחן Z עולה 173,000 שקלים, חיסכון של 10,000 שקלים ביחס לגרסת X שמעליו. החיסכון נחמד אבל לעניות דעתי, אינו מספק. עם שלושה דגמים בין 182-200 אלף שקלים, הייתי מצפה שה-Z יהיה Zול יותר, משמעותית. הייתי מוותר בשמחה על פינוקים מיותרים, כדי לקבל מחיר הנמוך מ-160,000 שקלים; במחיר כזה היה Z יכול לקסום עוד יותר ללקוחות מאותגרי תקציב.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עם ריפודי בד בהירים, תא הנוסעים מרווח ונעים. איכות החומרים אינה מרשימה, ב-173 אלף שקלים יש תאי נוסעים מרשימים יותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

אני מברך על כך שגרסת Z נהנית מהמפרט הטכני המלא של הגרסאות הבכירות (מנוע, גיר, מתלים, בטיחות EyeSight). אין לי בעיה להסתדר עם מזגן מכאני (במקום בקרת אקלים דיגיטאלית), גם לא חסרים לי גג שמש ודלת תא מטען חשמלית. מסך המולטימדיה קטן יחסית, 6.5 אינץ' צנועים אבל מספקים. עוד מוותרים כאן על בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, והתראת שטח מת בנסיעה לאחור. מבאס לגלות שבמסגרת הקיצוצים ביטלו את יציאת המזגן האחורית, לא חראם?

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
גרסת Z שומרת על מושבים חשמליים ומחוממים, בלם יד אלקטרוני, ומערכת הנהיגה בשטח X-Mode/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מצד שני הייתי שמח לוותר על פריטים מסויימים, כדי להוזיל עוד יותר את דגם הכניסה: אני לא צריך מושב נהג חשמלי ומושבים קדמיים מחוממים, וכדי להכניס את הרכב לתקציב אטרקטיבי הייתי מוותר גם על מפתח חכם, תאורת לד, וחישוקי סגסוגת קלים. בכמה זה היה מוזיל את ה-Z? ליבואן פתרונים. עם פער צנוע של 10,000 שקלים מהדגם שמעליו, פורסטר Z הוא רק גרסה מוזלת במקצת, לא 'הצעה שאי אפשר לסרב לה'.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עיצוב הפורסטר מודרני אם כי לא 'מגניב'. קו מתניים נמוך משאיר שטח חלונות גדול/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נו, ואיך האוטו?

הפגישה החוזרת עם פורסטר 2020 מאוד משכנעת. זהו עדיין אחד הקרוסאוברים הנוחים ביותר לנסיעה על הכביש ובשביל, עם יכולות שטח טובות יחסית לקטגוריה - בטח עבור מי שימגן ויגביה אותו ב-3-4 סנטימטרים. מרווח הגחון הבסיסי הוא 22 סנטימטרים מצוינים, כך גם זוית הגישה ויעילות מערכת ה-4X4. הפורסטר הוא רכב משפחתי מצוין, אמין וסחיר - אחריות יבואן לחמש שנים רק תורמת לשלוות הנפש של הלקוח. תא הנוסעים יעיל ואפקטיבי, למרות חומרי דיפון בסיסיים למדי וכמה מוזרויות בהנדסת האנוש. תנוחת הנהיגה מצוינת והתצפית החוצה טובה מבעד לחלונות גבוהים ומרווחים, שלא כמקובל היום. המרחב מאחור מצוין, אם כי המושב אינו נוח במיוחד.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מערכת ההנעה שמרנית, עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי, ותיבה רציפה. הביצועים מספקים, תצרוכת הדלק בינונית/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מנוע הבוקסר 2.5 ליטר מספק 182 כ"ס אבל עם 9.3 שניות מאפס ל-100, הוא לא מהיר וספורטיבי. מצד שני הוא בשרני, וחסכוני יותר מהדגמים הקודמים. בנסיעה בינעירונית של 100-130 קמ"ש לא התקשיתי להוציא בין 11 ל-14 קילומטרים לליטר, זה סביר מאוד (אם כי פחות חסכוני ממתחריו מוגדשי הטורבו). התיבה הרציפה מתפקדת טוב יחסית, היא מתוכנתת לשבעה הילוכים וירטואליים. באירופה ובאוסטרליה נמכרת גם גרסת E-Boxer היברידית-קלה, עם מנוע 2.0 ליטר; גרסה זו לא תגיע לישראל מכיוון שהיא חוסכת רק כ-10% דלק, היא יקרה יותר, ואינה נושאת הטבות מס שיכלו להוזיל אותה.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המושב האחורי מרווח מאוד, אם כי לא מאוד ארגונומי. יציאת המזגן האחורי בוטלה, חבל/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום

סובארו פורסטר Z אינו מביא מהפיכה של ממש, זו פשוט גרסה מוזלת במקצת. מצד שני, פורסטר נשאר רכב מעניין מאוד ללקוח סולידי שאינו מחפש קרוסאובר אופנתי או מצוייץ, והוא מתכוון לנצל את יכולות השטח המשפחתיות של הרכב. בסכום החיסכון של 10,000 שקלים יוכל הסוברואיד להתקין מיגון מלא, ולממן חלק משיפורי השטח הזמינים והחוקיים, גם זה לא רע. אני בוודאי מעדיף אותו על פני קרוסאוברים אופנתיים וספורטיביים יותר, נטולי יכולות שטח.

מבחן דרך: סובארו פורסטר Z. רמי גלבוע, רמי גלבוע
לא מהפיכה, אבל כלי שטח רך ונעים למחפשים יכולת גבוהה יותר מעמיתיו/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: סובארו פורסטר Z

מנוע - בנזין אטמוספרי 2,498 סמ"ק, בוקסר 4 בוכנות
הספק/סל"ד - 182/5,800 כ"ס
מומנט/סל"ד - 24.3/4,400 קג"מ
תיבת הילוכים - CVT רציפה, שבעה יחסי העברה מתוכנתים
העברת כוח - הנעה 4X4 קבועה לכביש ולשטח, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 9.3
תצרוכת דלק (בין עירונית, מבחן) - 10 קילומטר לליטר

מידות
אורך (ס"מ) - 462.5
רוחב (ס"מ) - 181.5
גובה (ס"מ) - 173.0
בסיס גלגלים (ס"מ) - 267.0
מרווח גחון (ס"מ) - 22.0
זווית גישה / נטישה (מעלות) - 22.9 / 24.6
צמיגים - 225/60R17

תא מטען (ליטרים) - 520 (1,775 עם מושבים מקופלים)
משקל עצמי (ק"ג) - 1,610

מחיר (שקלים): 173 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully