וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט חוזרת, השם יעזור?

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 13:00

עם שם שמכוון ישירות לדור הטיקטוק והרשתות החברתיות ועם הנעה שמכוונת ישירות לעידן החשמלי, סמארט חוזרת, אבל הפעם לא כמו שהכרתם אותה

סמארט #1/יצרן

בכל הקשור לסמארט ההיא, המקורית של 1998 הרעיון עצמו היה מבריק, מכונית עירונית זעירה שניתן לדחוס לכל חלל חניה פנוי בערים הצפופות, התוצאה בפועל לא הייתה הצלחה מסחררת וגם הדורות הבאים שלה לא הביאו איזו מהפכה גדולה. היא בהחלט הפכה לאייקון ומזוהה מיד, אבל לא עם אימפקט גדול מדי מעבר לכך.

אלא שעכשיו יכול להיות שהגיע טוויסט מעניין מאוד לסיפור של המותג הזה. חבירה של דיימלר לענקית הרכב הסינית ג'ילי (שבבעלותה חצי מדיימלר) הביאה את השתיים לפיתוח של מכונית חדשה שתישא את השם הזה - הכירו את ה-#1. וכן, אומרים את השם שלה "האשטאג אחד", לא יודע, אולי אני פשוט לא מבין את הדור הזה.

סמארט #1. אתר יצרן
427 ס"מ לאורך, כבר לא קטנטונת עירונית/אתר יצרן

הקונספט של ה-#1 הוצג בתערוכת מינכן בשנה שעברה וכעת זו גרסת היצור שמוצגת במלואה.
על העיצוב החיצוני חתומה מרצדס. אין הרבה דימיון או אזכורים לסמארט שהכרנו, אלא תצורת קרוסאובר עגלגל עם מאפייני "שטח" כמו קישוטי פלסטיק לבתי הגלגלים ועוד. המימדים כבר לא זערוריים כבעבר - 427 ס"מ מקצה לקצה (2 ס"מ פחות ממיני קאנטרימן, לשם הפרופורציות) ובסיס גלגלים של 272 ס"מ, כמעט כשל משפחתית ממוצעת.

עוד בוואלה!

דוגמניות מסלול: הקונספטים של תערוכת מינכן

לכתבה המלאה
סמארט #1. אתר יצרן
סמארט #1/אתר יצרן

הגדילה במימדים מאפשרת שלושה מושבים מאחור על מושב הנע על גבי מסילה ומאפשר משחק בין גודל תא המטען למרווח הרגליים לנוסעים בטווח של 273 עד 411 ליטרים תא נוסף בנפח של 15 ליטרים נמצא מלפנים. בסביבת הנהג הנקייה ממתגים וכפתורים שולטות שלוש תצוגות - מסך מולטימדיה של 12.8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי של 9.2 אינץ' ביחס אורך-רוחב שיוצר תצוגת פס דקיקה ותצוגה עילית על השמשה. רוב הפונקציות יתופעלו מאותו מסך מרכזי וכן מההגה שנראה עמוס בכפתורים.

סמארט #1. אתר יצרן
272 כ"ס ממנוע חשמלי יחיד/אתר יצרן

כמו כל ההנדסה הבסיסית של המכונית שמגיעה מהצד הסיני של החתונה הזו, הפלטפורמה היא זו של ג'ילי ונקראת SEA. מדובר בפלטפורמה מודולרית המשמשת ותשמש כלי רכב חשמליים בלבד - החל בזיקר, לוטוס ובהמשך וולוו - כולן יצרניות תחת המטריה של ג'ילי.

ההנעה היא באמצעות מנוע חשמלי יחיד, המחובר לגלגלים האחוריים ובהספק של 272 כ"ס, נתוני התאוצה חסרים, אך המהירות המירבית מפורסמת וזו עומדת על 180 קמ"ש. אז ה-#1 כבר לא קטנה, אבל גם בכלל לא קלה עם 1,820 ק"ג, הרבה מאוד עבור קרוסאובר קומפקטי. כמקובל במכוניות חשמליות, את עיקר המשקל אפשר לייחס לסוללה. במקרה שלה מדובר בכזו עם 66 קוט"ש. הטווח המתקבל עומד על 440 ק"מ מוצהרים. בתחום הטעינה תציע המכונית אפשרות לקלוט עד 150 קליוואט בטעינת DC ולמלא את הסוללות מ-10 ל-80 אחוזים בחצי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully